2020-02-13, 00:00
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Sista delen av filmen visar att alla människor är välkomna, men hur i h enas människor med uttalanden som:
"We are no better than our viking ancestors"
"What is truly Scandinavian, absolutely nothing"

Det är sorgligt ja.

Jag fattar inte hur dom tänker.
Jag såg inte hela filmen trodde jag hade ett hum om vad den gick ut på ändå men det var väl lite onödiga kommentarer förvisso.
Citera
2020-02-13, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Märkligt med köttbullar och Karl XII. Var det inte kåldolmar han tog hem från Turkiet?

Ja men det är just det som är det fina med att kulturen utvecklas olika, med influenser. Vindolmar smakar inte på samma sätt som kåldolmar men principen är densamma. Jag gillar de båda by the way.
Citera
2020-02-13, 00:01
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
Man ska vara utan sådana som antyder hur man ska vara. Tänk om män antydde mot kvinnor på det sättet? Det är ju det som är hela grejen, så mkt propaganda om hur man ska tycka och hur man ska vara och vad man får och inte får säga, allt sånt måste bort. Ser du inte det?

Jo det håller jag med om, det var bra sagt!
Citera
Medlem
TheHmms avatar
Asen har inaktiverat kommentarerna på videon ifråga, men har dom normalt på.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Jag tror inte det ryska folket har något emot oss, precis som att vi svenskar inte har något emot ryssar, men när Sverige hakar på USA och ska straffa Ryssland för att de tog en bit av Ukraina så leder det givetvis till att man kanske inte står på så god fot.

För att inte tala om all den PSYOP som Försvaret gjort sig skyldig till när det kommer till all den påhittade u-båtsjakten som gjorts i skärgården på senare tid. Det visade ju sig att förra u-båten tillhörde en NATO-nation och har alltså kränkt vårat vatten.

Ryska folket har något emot hela världen (inkl. Sverige).
Ryssland har bara sina intressen och inget annat.
Citera
2020-02-13, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Jag är så fruktansvärt trött på det här jävla landet. Ju mer man observerar, desto mer avsmak får man. Man får inte lov att ifrågasätta migrationspolitiken. Man får inte tycka det är rimligt att människor som kommer hit ska ha giltiga asylskäl och dessutom ha som krav att lära sig språket och söka arbete för att erhålla bidrag. Man får inte ifrågasätta det absurda i att människor - både på flykt och lyckosökare - förflyttar sig genom säker mark i flertalet länder för att få ta del av våra generösa bidrag. Man får inte tycka att Sverige både till antal människor och procentuellt tar emot en alldeles för stor del invandrare i jämförelse med övriga Europa.

För då är man rasist.

Inte nog med det. I landet vi betalar skatt i får man dessutom utstå rasism mot oss själva. Det talas otroligt mycket om svenskars rasism mot invandrare när det allt som oftast handlar om kritiskt tänkande gällande vår migrationspolitik eller till exempel lyftande av invandrares överrepresentation vad gäller olika typer av brott (vilket är fakta) - en ganska så viktig utgångspunkt för att kunna ta itu med ett avgrundsbrett problem. Det är ytterst sällan jag sett faktiskt rasism mot invandrare. I princip aldrig utanför nätet. Och då bor jag i en av Sveriges tre största städer. Tvärtom, jag har fått utstå rasism mot mig själv från invandrare och sett andra svenskar som gått igenom samma sak. Jag är väldigt nyfiken på om andra här har liknande erfarenhet? Skulle jag lyfta denna erfarenhet lär jag på många ställen kallas både rasist och främlingsfientlig.

Vi har en komiker (Özz Nujjen) som rent ut sagt pissar på det svenska folket och ingen lyfter ett ögonbryn. Samma person har dessutom anlitat Akilov svart en kort tid innan han utförde sitt terrordåd. Utöver Janne Josefssons intervju har svensk media varit knäpptyst. Eftersom Özz är invandrare. Eftersom han har rätt hudfärg. Om vi säger så här: hade Johan Glans betalat en nazist som utförde ett svartjobb och som sedan gick och utförde ett terrordåd, kan ni föreställa er att media hade varit tyst? Nej, inte jag heller. Jag vill poängtera att jag avskyr både nazism och islamism - det är orättvisan hur olika extremismer behandlas som får mig att koka inombords. Och så pratas det om jämlikhet, värdegrund och allas lika värde. Främst av samma personer som just ägnar sig åt att behandla det svenska folket som ren skit. Det är så vidrigt att jag fan inte hittar ord.

Och nu SAS som genom sin reklamsnutt och sin hantering av efterspelet kring densamma, inom loppet av ett dygn exemplifierar alla delar som jag försökt lyfta ovan. Till råga på allt så pekar media på rysk infiltration och Gud vet vad, när det rör sig om VANLIGA, TÄNKANDE människor som helt enkelt tagit avstånd för något de absolut inte känner igen sig i eller vill kännas vid. Återigen, hade vi hänt på scenariot att en afrikan/muslim/israelit hade påtalas av en svensk att deras kultur både är lånad och skit, då jäklar hade det tagit hus i helvete i media. Det hade talats om rasism från vita svenskar och hur vi måste ändra oss.

Det enda jag ser dag ut och dag in är rasism mot de svenskar som byggt upp landet. Få saker har visat det tydligare än hela stormen kring Sas-reklamen.
Bra skrivet! Vi Svenskar måste göra något NU, mer än skriva på nätet. Håller med i allt du säger. Hur länge orkar bl.a du ta detta? Du är inom kort en minoritet i ditt eget land. Förslag?
Citera
2020-02-13, 00:04
Medlem
Skvistens avatar
Säger som Yngwie skulle sagt om detta

”SAS has unleashed the fucking fury”
Citera
2020-02-13, 00:04
Avslutad
Konkurs!!!!
Citera
2020-02-13, 00:05
Medlem
Jag tror att SAS vill säga det som varit i linje med de senaste 10 årens utveckling av det nya progressiva tänket i Sverige. Nämligen att vara svensk eller Skandinav inte
längre skall förknippas med något nationellt eller kulturellt utan konceptuellt.

Man skall försöka sig på att skapa ett koncept av termen "svensk" som innebär att något är inkluderande, rent av gränsöverskridande, därav att en svart man kan ha rötter i vikingarna eftersom vem som helst kan vara svensk. Att vara svensk är därmed inte längre avsett för endast den svenska vita mannen vid namn Andersson. De facto eliminerar man också en hel folkgrupps etnicitet och tillintetgör den svenska kulturen som faktiskt existerar, trots att sådana här krafter vill få oss att tro annat.

Därför är denna film för mig helt förkastlig eftersom en grupp eller en rörelse faktiskt äger sig ha rätten att fastslå vad resten av oss skall vara och känna oss som. Sånt här borde vara förbjudet enligt lag.
Citera
2020-02-13, 00:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zikavirus
Bra skrivet! Vi Svenskar måste göra något NU, mer än skriva på nätet. Håller med i allt du säger. Hur länge orkar bl.a du ta detta? Du är inom kort en minoritet i ditt eget land. Förslag?

Jag är på brytningsgränsen. Jag tror egentliga på mänskliga värden och att man ska behandlas utefter sina handlingar - kön, etnicitet spelar ingen roll i min bok. Men när de människor som älskar att stoltsera med ord som värdegrund, är de som bidrar med rasism och förakt mot sitt eget land och sitt eget folk... man blir mållös.
Citera
2020-02-13, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Dom svenska koldolmarna är nästan exakt som dom i baltikum och kommer inte från Särkland.
Dom äts även i Ukraina.
Kajsa varg har något resept på nötfärs i vinblad men det äts inte i dag.

Vindolmar äts det massvis av idag i Sverige. Gå på valfri libanesisk restaurang tex.
Senast redigerad av bulingenbul 2020-02-13 kl. 00:08.
Citera
2020-02-13, 00:06
Bannlyst
Radikal Vänsterdriven Feminism som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in