Citat:
Ursprungligen postat av
Roskors
Knappt någon jag känner bryr sig om reklamen. Verkligen. Då jobbar jag på en väldigt stor arbetsplats. Folk identifierar sig helt enkelt inte med sin nation på samma sätt som förr. Människor har ett bredare perspektiv idag än vad man hade förr. Italienare som inte är småaktiga sitter heller inte och tjafsar om huruvida pastan kommer därifrån eller inte. Det är löjligt oviktigt. Rentav barnsligt. Verkligen totalt onödigt. Finns betydligt viktigare och mer oroande problem att diskutera. Vill du bli upprörd så fort någon random säger att dina köttbullar egentligen inte är svenska så får det stå för dig. Jag bryr mig inte och blir inte kränkt över en sådan sak.
Om det är någon enskild individ i tråden som framstår som kränkt så är det ju du.
Kränkt över att andra bär med sig sin kulturhistoria på ett sätt som du möjligen saknar empati och bakgrund att ens förstå.
Kränkt över oförmågan att förstå varför det är viktigt och vackert.
Att du inte har några vänner utan väljer att prata om alla de du känner som de du möter på jobbet avslöjar tydligt det faktum att de som omger dig på dagarna förstås inte är några vänner.
Att de högst troligen varken vågar eller vill berätta för dig vad de ärligt tycker och tänker.
Förmodligen då de tidigare sett hur du med en kobras snabbhet ryggmärgsmässigt reagerar i en incels vanvett och en rättshaverists övertygelse samlad i 2015-års alla godhetsapostlar personifierade i en och samma kropp.
Att du inte heller varken varit i Italien eller känner en italienare framgår med all tydlighet i ditt sorgliga inlägg.
Någon gång kommer det att gå upp ett ljus för dig och du kommer att förstå att många frågor kan vara intressanta samtidigt.
Att precis som att alla forskare inte kan forska om att bota cancer utan vissa väljer att studera sådant som du skulle anse vara futtigt, så kan man engagera sig både i ”viktiga och mer oroande” frågor och i frågor som du kanske anser vara oviktiga och roande.
Vi är dock alla tacksamma att våra åsikter och insikter får stå för oss själva och inte behöver associeras med dig.
Tack.