2020-02-12, 23:39
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Nej, du är vek och svag och du bör höra det från mig. Det är så man tampas med sådana som dig, man ser på hur du skriver att du i smyg skuttar runt på prideparader. Du är för svag helt enkelt.
Och du är jättestark och jätteduktig
Citera
Medlem
CaligulasTeachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Köttbullar, kultur, etc. Spelar ingen roll. Ni värdesätter inte "spirituella" värden som heder, ärlighet, godhet lika högt som ni värderar kulturyttringar. Just för att ni med det senare kan klappa er själva på axeln och instämma i kör: Nämen titta vad våra förfäder skapat vi är så bra! Heja Svärje!

Varför förutsätter du att det ena skulle utesluta det andra. Tror du inte att man kan ha en politisk övertygelse som bottnar i etik och moral.

Om ett fotbollslag vinner en match så tycker du då alltså att det bara är den som sätter det avgörande målet som har rätt att känna stolthet för sin insatts?
Citera
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Seriöst jag orkar verkligen inte diskutera med dig. Du verkar inte särskilt seriös. Man kan vara för en begränsad invandring, ett strängt säkerställande av rättsstaten utan för den sakens skull vara en lättkränkt nationalist som hänger upp sig på några köttbullar.

Tror inte detta handlar om en köttbulle utan att folk är innerligt trötta på att Sverige sedan några år tillbaka urholkas gång på gång. Detta malande får reaktioner, det kan väl tom du fatta?
Citera
2020-02-12, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Klart den är ironisk men du och alltför många andra högerfän förstår tydligen inte vad ironi betyder.

Förklara på vad sätt filmen är ironisk. Menar de inte vad de säger? Är allt ett skämt? Det här måste du utveckla, för ingen annan än du talar om den som ironisk.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Idiot. Det var du som drog upp Karl XII i ett resonemang om vad som egentligen är svenskt, vilket var kopplat till diskussionen om reklamfilmen. Jag har inte bett dig om att söka något, jag har uppmanat dig att underbygga dina påståenden, vilket du tydligen inte kan.
Jo, det kan jag men då får jag höra av högerblivna att de länkarna är vänsterblivna och gäller inte osv osv.

Eftersom du började meningen med "idiot" trodde jag först du menade en användare i tråden som kallar sig för "idiot" men så såg jag att det var till mig. Du har alltså använt fel nick?
Citera
Medlem
OvissFramtids avatar
Rätt så intressant ändå när vänstern (som t.ex. Aftonbladet) väl kommer till undsättning och går ut i försvar för Sverige (tror de åtminstone): Genom att anklaga de som blir upprörda på någon som öppet visar sitt förakt mot Sverige, Svenskar och Skandinavien. Alltid gulligt när hycklarna på vänstersidan "försöker" spela Sverigevänliga som att de överhuvudtaget någonsin hållit Sverige och dess suveränitet och säregenhet kärt. Hade vänstern genuint varit intresserade av att skydda Sverige eller våra intressen, skulle man gått till attack mot SAS för deras försök att sudda ut den skandinaviska (därmed också den svenska) identiteten, man skulle gått ut i försvar för de som faktiskt står upp mot en sådan anti-skandinavisk reklamsnutt med rasistiska inslag - mot skandinaver. En fråga till Aftonbladet och alla dess medarbetare och följare, hur kan man överhuvudtaget vara intresserad över att slänga ur sig anklagelser mot vanliga människor att inte vara lojala Sverige, när ni i samma veva underförstått stöttar en video som gör gällande att något Sverige "inte finns" - allting är ju kopierat enligt Karl Marx-aktivisterna på SAS. Ett förvirrat intryck gör vänstern minst sagt.

Likadant när vänstern gråter över att nationalister påverkar Sverigebilden negativt genom att de helt enkelt belyser att Sverige leder våldtäktsligan, bombligan och brottslighetsligan osv..Vore det inte mer på sin plats att reagera på att vi faktiskt hade över 300 bombdåd 2019 istället för att peka finger och hyscha när någon pratar om det? Det som händer i Sverige är negativt, att nationalisterna förklarar och berättar om det gör inte att det är nationalisters fel att Sverigebilden blir dålig, händelserna talar för sig själva, det behövs inga nationalister för att förstöra Sverigebilden mer än vad den redan är förstörd.
Citera
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Köttbullar, kultur, etc. Spelar ingen roll. Ni värdesätter inte "spirituella" värden som heder, ärlighet, godhet lika högt som ni värderar kulturyttringar. Just för att ni med det senare kan klappa er själva på axeln och instämma i kör: Nämen titta vad våra förfäder skapat vi är så bra! Heja Svärje!

Men du nedlåter dig ändå att delta i något så världsligt och futilt som att lägga röster på sd i allmänna val. Där verkar du ju inte inta hållningen att ”allt är bara stoft, om 200 år har vi inte ens partier utan allt är en kosmisk legering av ärlighet, rättskaffenhet och vishet”. Hörru Buddha, erkänn att även du också gluttar in i verkligheten då och då! Och faktiskt bryr dig litegrann vad som sker, och kanske kan komma till något slags insikt om varför alla från ”ryska trollfabriker” (detta kan sannerligen debatteras fö) till helt vanligt folk upprörs över en reklamfilm som pissar skandinaver i ansiktet
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Utgår från att du larvar dig.

Absolut inte. Är helt seriös. Varför finns det inga haranger om de kränkta judiska snöflingorna?
Citera
Medlem
Min mamma idag när hon såg reklamen
-Nu räcker det! Jag kommer rösta på SD.
Det blev knäpptyst runt matbordet.
Farsan bara skakade på huvudet å sa till morsan att skärpa sig.
Sen utbröt en hetsig diskussion.
Jag höll på att tappa hakan.
Att höra min mamma säga detta var helt overkligt.
Fattar ingenting.
Citera
2020-02-12, 23:41
Medlem
Citat:
Och du är jättestark och jätteduktig

Det stämmer.
Citera
2020-02-12, 23:41
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolsyratkaffe123
Det kanske är löjligt, men jag blir jävligt triggad när folk ljuger om Svenska köttbullar lol.
Svenska köttbullar ÄR SVENSKA......
Det var väl kåldomnar som kom ifrån Turkiet? Svenska köttbullar är unika, och nästan alla länder har någon sorts köttbulle men de är oftast inte samma ( olika kött, kryddor etc ).

Det skulle inte störa mig så mycket ifall reklamfilmen inte var en massa lögner eller om de inte påstod att Skandinavier tror en massa saker som vi inte ens tror...
Vem fan tror liksom att Sverige t ex hittade på Demokrati???????????

Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
Tror inte detta handlar om en köttbulle utan att folk är innerligt trötta på att Sverige sedan några år tillbaka urholkas gång på gång. Detta malande får reaktioner, det kan väl tom du fatta?

Så Sverige är ett offer anser du? Svara bara ja eller nej.
Citera
2020-02-12, 23:42
Medlem
Det ryktas om att SAS ska skapa ett dotterbolag som ska flyga inom Skandinavien. Man kommer anställa utländsk icke-skandinavisk personal för att dra ner på kostnader. Så denna reklamfilm är för att förbereda kunderna på att SAS blir mindre skandinaviskt och mer globalistiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in