Citat:
Ursprungligen postat av
Roskors
Knappt någon jag känner bryr sig om reklamen. Verkligen. Då jobbar jag på en väldigt stor arbetsplats. Folk identifierar sig helt enkelt inte med sin nation på samma sätt som förr. Människor har ett bredare perspektiv idag än vad man hade förr. Italienare som inte är småaktiga sitter heller inte och tjafsar om huruvida pastan kommer därifrån eller inte. Det är löjligt oviktigt. Rentav barnsligt. Verkligen totalt onödigt. Finns betydligt viktigare och mer oroande problem att diskutera. Vill du bli upprörd så fort någon random säger att dina köttbullar egentligen inte är svenska så får det stå för dig. Jag bryr mig inte och blir inte kränkt över en sådan sak.
Du fattar inte att det finns en agenda? Då måste ju reklamen vara helt löjligt oviktig, men varför gör dom den när ingen bryr sig om temat i reklamen? Är dom dumma och kastar bort en massa pengar? Ljuger SAS när dom säger att dom står bakom budskapet?
Vem är reklamen riktad mot när människor med "bredare perspektiv" inte alls bryr sig, och dom som bryr sig inte gillar den?
Är nog mer sannolikt att, jo det är något ungefär alla bryr sig om och att det finns en agenda kring att smutsa ner Skandinavisk historia.