2020-02-12, 23:16
Medlem
Oj oj. Gud vad klantigt. Vilket land har då en egen kultur? Det är ju dumt så klockorna stannar. Självklart har alla länder sin egen kultur. En kultur påverkad utifrån, så gällande alla länder på jorden, men ändock en egen utvecklad.

Jag säger bara PR hipsters Södermalm. De lever i sin egen värld.
Citera
2020-02-12, 23:16
Medlem
DaChiefs avatar
Förstår inte varför flygbolaget heter sas om de själva vill få ordet skandinavisk att vara värt piss.

Uppenbarligen har de noll koll. Var glad att ingen flygolycka skett än.
Citera
2020-02-12, 23:17
Medlem
CaligulasTeachers avatar
Jag är bara tvungen att återge Tino Sanandaji text om sin syn på saken.

Klart att folk reagerar när SAS väljer att framställa det som att vi inte har något att vara stolta över.
Senast redigerad av CaligulasTeacher 2020-02-12 kl. 23:21.
Citera
2020-02-12, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Jag bevisade ingen poäng alls, för det fanns ingen. Reklamfilmen är fortfarande inte ironisk. Det hävdar de inte ens själva, eller någon annan för den delen, förutom du.
Klart den är ironisk men du och alltför många andra högerfän förstår tydligen inte vad ironi betyder.
Citera
2020-02-12, 23:18
Medlem
Paulabrauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Förstår inte varför flygbolaget heter sas om de själva vill få ordet skandinavisk att vara värt piss.

Uppenbarligen har de noll koll. Var glad art ingen flygolycka skett än.
De kan ju ändra namn till Nothing airlines eller Multicultural airlines
Citera
2020-02-12, 23:19
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtomicBull
Jag bryr mig inte vad du är eller varit men du sitter anonymt på nätet och smädar folk som yttrar sig om en reklam som börjar med att förminska nordiska folkets kultur. Det är helt onödigt. Man skulle kunna belyst hur andra kulturer berikat den nordiska kulturen utan att behöva sänka och köra med guilt shaming. Sånt gör bittra narcissister och psykopater för att bryta ned någon för att sedan bygga upp de till att vara lydiga slavar.

Reaktionen mot reklamen är helt berättigad. Detta är inte första gången sånt här händer och det tär på folket och därav missnöjet. Det är tjatigt och det är inte korrekt heller. Tänk dig gällande pizza och spaghetti, det är inte Italien som är grundarna till det utan kineserna men Italien förfinnade och gjorde det till sin kultur.

Jag själv är inte etniskt svensk men finner det bisarrt att man skulle acceptera något sådant. Där jag kommer ifrån hade både SAS och reklamfirman fått gå raka vägen till galgen.

Knappt någon jag känner bryr sig om reklamen. Verkligen. Då jobbar jag på en väldigt stor arbetsplats. Folk identifierar sig helt enkelt inte med sin nation på samma sätt som förr. Människor har ett bredare perspektiv idag än vad man hade förr. Italienare som inte är småaktiga sitter heller inte och tjafsar om huruvida pastan kommer därifrån eller inte. Det är löjligt oviktigt. Rentav barnsligt. Verkligen totalt onödigt. Finns betydligt viktigare och mer oroande problem att diskutera. Vill du bli upprörd så fort någon random säger att dina köttbullar egentligen inte är svenska så får det stå för dig. Jag bryr mig inte och blir inte kränkt över en sådan sak.
Citera
2020-02-12, 23:20
Medlem
StarkMarks avatar
Ett granskande finger borde riktas mot alla de pissfittor som blivit art directors. Det är de hjonen som skapar reklamfilmerna.

Den högerorienterade serietecknaren Stone Toss har gjort en mycket bra bildserie om vad art directors gör.

http://stonetoss.com/comic/burger-kang/

"Burgers?" har blivit något av en meme då det skapats extremt många reklamfilmer med ex en vit kvinna tillsammans med en neger.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Skrev om det här:
(FB) SAS lanserar vidrig, anti-Skandinavisk reklamfilm

Tilläggas kan att även #iamhere (den brittiska versionen) återfinns i kommentarsfältet utöver den i inlägget nämnda norska varianten. #jagärhär har ju numera systerorganisationen i en rad länder och av och till agerar de gemensamt.

https://minfil.com/Z9y2z6Y5n2/Screenshot_20200212_231943_jpg

Jo då, den här karln taggade in alla 3.
Citera
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Knappt någon jag känner bryr sig om reklamen. Verkligen. Då jobbar jag på en väldigt stor arbetsplats. Folk identifierar sig helt enkelt inte med sin nation på samma sätt som förr. Människor har ett bredare perspektiv idag än vad man hade förr. Italienare som inte är småaktiga sitter heller inte och tjafsar om huruvida pastan kommer därifrån eller inte. Det är löjligt oviktigt. Rentav barnsligt. Verkligen totalt onödigt. Finns betydligt viktigare och mer oroande problem att diskutera. Vill du bli upprörd så fort någon random säger att dina köttbullar egentligen inte är svenska så får det stå för dig. Jag bryr mig inte och blir inte kränkt över en sådan sak.
Ytterligare en nolla som inte fattat vad det handlar om öht
Citera
2020-02-12, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du har tokfel och har verkligen INGET sinne för humor och förstår uppenbarligen inte IRONI för fem öre.
Någon klockren ironi finns inte där. Det är nog snarare du som missuppfattat begreppet. Vad man anser humoristiskt ligger förstås i betraktarens öga. Misstänker att SAS aktievärde tids nog kommer att återspegla huruvida folk tyckte att utspelet var humoristiskt eller inte.
Senast redigerad av pf10 2020-02-12 kl. 23:25.
Citera
2020-02-12, 23:22
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors

Står man för inget - Faller man för allt
Citera
2020-02-12, 23:23
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Länken i trådstart är en kopia. Hittar inget klipp i deras kanaler, kan du isf länka?
https://www.youtube.com/watch?v=ShfsBPrNcTI&feature=emb_logo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in