Vilken fullständigt hjärndöd boomer.
Riktiga Sverigevänner springer inte Putins ärenden
Attacken mot SAS-reklamen visar att trollkriget är här
På mindre än 24 timmar hann svenska högerpopulistiska sajter och den ryska propagandajätten Sputnik, som inte är mycket mer än Putinmedia, kapa reklamsnutten från SAS ”Vad är Skandinaviskt?”.
Kapa? Folk såg den, folk twittrade om den, folk skickade länken till "brunmedia", startade tråd här, o.s.v.
Att länka till någonting är inte att kapa det.
Att skräpmedia som Aftonbladet lyckas vinkla saken så hårt att det går att nyttja som antirysk propaganda är inte heller att "kapa" reklamen.
”Skandinavien fördes hit bit för bit” konstateras det i SAS-reklamen. Bara en idiot skulle invända mot det.
Ingen skandinavisk kultur existerar över huvud taget. Inga skandinaviska uppfinningar existerar,
konstateras det i SAS-reklamen. Bara en idiot skulle hålla med om det.
Krönikören är uppenbarligen såpass korkad att hon inte behöver låtsas, (för att framstå som mer korkad,) att folk är kritiska till att reklamen säger att "Skandinavien fördes hit bit för bit". När hon mycket väl vet att folk är kritiska till påståenden om att det inte finns någon skandinavisk kultur. Det är bara löjligt.
Men de nyttiga idioterna är många och de göder antisvenska intressen i Ryssland.
Hon har själv för låg IQ för att förstå att hon själv är idioten som "göder antisvenska intressen", precis lika mycket.
Att det finns svenska aktörer som springer ärenden för främmande makt är väldigt oroande.
Ja det är ju exakt precis samma retorik som motståndarna till hennes eget läger drar. Aktörer som "springer ärenden för (((någon annan))). Jag tror mig minnas att hennes egen bransch brukar anklagas för det... i "bruna" kretsar.
Precis likadan konspiratorisk dynga.
Det svenskaste vi har
Vad som gjorde Sverige framgångsrikt är att vi uppfinner...
Öh, uppfinner? Själva kritiken mot reklamfilmen är ju att den påstår att vi INTE uppfinner.
Har boomern ens sett reklamen?
Vem de påstådda Sverigevännerna egentligen är kompisar med är möjligen något oklart. Men en sak är säker: de som står redo att springa Putins ärenden har antingen missat hela historieundervisningen i grundskolan eller så vill de helt enkelt vårt land illa.
Oklart om hon skrivit det där själv, eller om hon kopierat från typ Nordfront och bara bytt ut "Juden" mot "Putin"?
...egentligen är kompisar med är möjligen något oklart? Något oklart? Du säger ju att det är Putin, men nu är det oklart?
Hon har lyckats svamla om Ryssland och Putin med svag koppling till filmen, förutom att Sputnik länkat till den. Vilket all MSM gjort.
Det här med historieundervisningen i grundskolan verkar ju inte varit så lätt för varken krönikören, SAS, eller reklambyrån &co. Jag är rätt säker på att "historieundervisningen i grundskolan" berör svensk kultur. Eller jag vet fan inte längre...
Man kan verkligen fråga sig var Aftonbladet hittar alla dessa svagbegåvade krönikörer. Fullständigt hjärndöd NPC...