2020-02-12, 21:44
Medlem
pepsi haxs avatar
Dom blockerade mig från att skriva, sedan tar dom bort kommentarer för fullt
Citera
2020-02-12, 21:44
Medlem
2
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
När Aftonbladet skrev artiklar om detta så visste jag genuint inte om det var en krönika/åsikt eller artikel. Artikeln var så fruktansvärt vinklad.

Jag frågade en polare imorse om media kommer skylla på högerextremister eller ryssen.

De körde på båda, otroligt förutsägbart och skrämmande.
Citera
2020-02-12, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Herregud, att man nu försöker städa upp sitt misstag till reklamfilm genom att skylla på att hatet skulle vara en ATTACK från samverkande högerpopulistiska nätverk och dessutom drar man in Ryssland och Putin, kan det bli mer pinsamt

Alla vet att det är helt vanliga Svenssons, alltså befolkningen, som tyckte att filmen var avskyvärd... däribland säkert en del SD-anhängare, men eftersom det är Sveriges största parti vore annat konstigt.

Jag hoppas innerligt att SAS kundtjänst fullkomligt blir bombade med mejl om folks missnöje över reklamen och kommentarer om vilja äckliga jävla idioter reklamskaparna är.
Hoppas cheferna blir avskedade och offentligt häcklade.
Citera
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Muslimerna är kränkta. Judarna är kränkta. Kvinnorna är kränkta. Bögarna är kränkta. Veganerna är kränkta. Samerna är kränkta. Men jävlar om svenskarna känner sig kränkta, då är det mycket konstigt?

Nej. Bara lika jävla töntigt. Och samtidigt irriterande eftersom man förväntade sig bättre.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
Vilken fullständigt hjärndöd boomer.

Riktiga Sverigevänner springer inte Putins ärenden
Attacken mot SAS-reklamen visar att trollkriget är här

På mindre än 24 timmar hann svenska högerpopulistiska sajter och den ryska propagandajätten Sputnik, som inte är mycket mer än Putinmedia, kapa reklamsnutten från SAS ”Vad är Skandinaviskt?”.
Kapa? Folk såg den, folk twittrade om den, folk skickade länken till "brunmedia", startade tråd här, o.s.v.

Att länka till någonting är inte att kapa det.

Att skräpmedia som Aftonbladet lyckas vinkla saken så hårt att det går att nyttja som antirysk propaganda är inte heller att "kapa" reklamen.

”Skandinavien fördes hit bit för bit” konstateras det i SAS-reklamen. Bara en idiot skulle invända mot det.
Ingen skandinavisk kultur existerar över huvud taget. Inga skandinaviska uppfinningar existerar, konstateras det i SAS-reklamen. Bara en idiot skulle hålla med om det.

Krönikören är uppenbarligen såpass korkad att hon inte behöver låtsas, (för att framstå som mer korkad,) att folk är kritiska till att reklamen säger att "Skandinavien fördes hit bit för bit". När hon mycket väl vet att folk är kritiska till påståenden om att det inte finns någon skandinavisk kultur. Det är bara löjligt.

Men de nyttiga idioterna är många och de göder antisvenska intressen i Ryssland.
Hon har själv för låg IQ för att förstå att hon själv är idioten som "göder antisvenska intressen", precis lika mycket.

Att det finns svenska aktörer som springer ärenden för främmande makt är väldigt oroande.
Ja det är ju exakt precis samma retorik som motståndarna till hennes eget läger drar. Aktörer som "springer ärenden för (((någon annan))). Jag tror mig minnas att hennes egen bransch brukar anklagas för det... i "bruna" kretsar.

Precis likadan konspiratorisk dynga.
Det svenskaste vi har
Vad som gjorde Sverige framgångsrikt är att vi uppfinner...
Öh, uppfinner? Själva kritiken mot reklamfilmen är ju att den påstår att vi INTE uppfinner.

Har boomern ens sett reklamen?
Vem de påstådda Sverigevännerna egentligen är kompisar med är möjligen något oklart. Men en sak är säker: de som står redo att springa Putins ärenden har antingen missat hela historieundervisningen i grundskolan eller så vill de helt enkelt vårt land illa.
Oklart om hon skrivit det där själv, eller om hon kopierat från typ Nordfront och bara bytt ut "Juden" mot "Putin"?

...egentligen är kompisar med är möjligen något oklart? Något oklart? Du säger ju att det är Putin, men nu är det oklart?

Hon har lyckats svamla om Ryssland och Putin med svag koppling till filmen, förutom att Sputnik länkat till den. Vilket all MSM gjort.

Det här med historieundervisningen i grundskolan verkar ju inte varit så lätt för varken krönikören, SAS, eller reklambyrån &co. Jag är rätt säker på att "historieundervisningen i grundskolan" berör svensk kultur. Eller jag vet fan inte längre...

Man kan verkligen fråga sig var Aftonbladet hittar alla dessa svagbegåvade krönikörer. Fullständigt hjärndöd NPC...

Ja, folkföraktet är slående. Aftonblaffan lever fortfarande i tron att man kan piska sin publik till underkastelse, precis på samma sätt som SAS tror att de kan sälja sina jävla resor genom att håna och förminska sitt ursprung och kundkrets.

Sicket självmål.
Citera
2020-02-12, 21:47
Medlem
ChiefenKings avatar
Frågan jag ställer mig, varför detta envetna försök att urholka Svensk kultur och självkänsla? Vad är det eliten/propagandamaskinen vill?
Citera
2020-02-12, 21:49
Medlem
[Assman]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är så sjuk, så sjukt. Man undrar om dom blir tvingade att skriva sånt där eller om dom verkligen tror på det själva.

Men kolla hur hon ser ut... Ett typexempel på inavlad vänstertaliban. Hemmet pryds av en 70-tals brödrost, brandgul taklampa, begagnad Crescent vid entrén och bästa kompis med Daniel Helldén.
Citera
2020-02-12, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja det är klart att det är SD eller närstående efterblivna som ligger bakom..
jo eller hur om nån inte gillar nått man gjort så är det hatkampanj
Citera
2020-02-12, 21:50
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
2

Jag frågade en polare imorse om media kommer skylla på högerextremister eller ryssen.

De körde på båda, otroligt förutsägbart och skrämmande.

Det är något jäktat i det här högerextremister/ryssar-narrativet. Som om de känner i huden att stora delar av den tidigare så lydiga och vattenkammade medelklassen och även de äldre börjar svika i Tron och Lydnaden, glida dem ur händerna. Därför blir det så plumpt och hafsigt.

Va, räcker det inte med att spotta på arbetarklassen och skrämma medelklassen med wt?!
Citera
2020-02-12, 21:51
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Så kom inte och säg att Sverige varit sämre. Vi var de absolut bästa landet i framkant och på allas läppar inom alla fronter under stora delar av 1700,1800 och 1900 talet. Det var först när vi tillät förvanska vår egen befolkning med utomstående som saknade den starka kärnan av sammanhållning och tillit som fallet började och nu är det i riktigt uselt skick. Detta vet alla belästa om trots detta fortsätter Pk folk att hävda motsatsen.

Jag tror de flesta inser detta men tyvärr har vi svenskar en rejäl släng av det som kallas nordic exceptionalism - vi har varit "världsmästare" i välfärd - höga skatter vilket har varit accepterat i stort bland den homogena befolkningen i Sverige, Norge och Danmark - men nu ska vi även bli världsmästare i massinvandring trots att det står klart och tydligt för varje tänkande varelse att massinvandringen skadat oss rejält och antagligen kommer vi få tampas med etniska motsättningar så länge Sverige är en mångkultur.

Nu när vi blivit allt mer multietniska kommer självfallet viljan att betala mer parten av ens lön + en massa skatter till staten att sjunka så välfärden kommer garanterat att få sig en törn.

Citat:
Trött på debatten. Mångfald fungerar i teorin som en spruta för framgång men i praktiken fogas väldigt stor grad assimilering. Ärligt talat tror jag inte det finns en enda tvättäkta rasist i världen. Det är nog egentligen den kulturella skillnaden som rasister avskyr och inte färgen på hud.

Ras skapar kultur. Det är inte av en slump som gör att det ser exakt likadant ut på Haiti (ligger i Karibien) som det gör i Afrika. Lustigt nog så äter man jordkakor på Haiti och det gör man även i vissa delar av Afrika. Samma kaos och oordning råder på båda platserna.

Annars kan man ta britterna som exempel som skapade exemplariska samhällen i Sydafrika, Rhodesia, Australien, Nya Zealand, USA/Kanada.
Citera
2020-02-12, 21:51
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Nej. Bara lika jävla töntigt. Och samtidigt irriterande eftersom man förväntade sig bättre.

Trots att det är lika töntigt är det ingen som skriver om de judiska, kurdiska eller musimska snöflingorna. Ingen hånar de svarta, kränkta männen eller sneögonen som är kränkta över något jävla rispuffsgodis.

Märkligt.
Citera
2020-02-12, 21:53
Medlem
Riktiga vikingar är inte lättkränkta. Har ni negerblod? Pinsamt hur äkta svenskar blir så lättkränkta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in