Flashback bygger pepparkakshus!
2020-02-12, 21:18
Medlem
CaligulasTeachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-nog-PK
Samtidigt har de inga sakliga argument, så vad ska de göra istället? Därför blir det bara tillmälen, smutskastning och ad hominem-argument. Det finns en anledning till att jag slutade läsa svensk ljugmedia för länge sedan.

Edit: Notera att även alla etablissemangstrogna i den här tråden försöker också endast använda sig av tillmälen och härskartekniker. Varendaste en ska skriva att alla som inte omfamnar narrativet i reklamen är "kränkta", följt av diverse härskartekniker, men däremot inga sakliga argument:

Precis, jag skulle aldrig tillskriva mig själv ett paket med åsikter utan värderar varje fråga individuellt. Det finns många skribenter som jag munhuggs med i vissa trådar och håller med i andra.

Därför blir det väldigt irriterande när ens meningsmotståndare inte är intresserad av att ens försöka förstå andemeningen, sätta sig in i problemet och många gånger inte är intresserad av att föra samtalet framåt.

Det man gör är att förstöra diskussionen genom att låtsas inte förstå, misstolkar med vilje, skjuter in sig på orelevanta detaljer och försöker sammankoppla en med grupper med nedvärderande epitet.

Alla skall naturligtvis få göra sina röster hörda men när man ser den här typen av tendens på ledarsidan så känns det bara som att man vill ge upp
Senast redigerad av CaligulasTeacher 2020-02-12 kl. 21:23.
Citera
2020-02-12, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Reklamfilmen är inte ironisk.
Du bevisade just min poäng! Lycka till i livet! Trots din avsaknad av ironi-detektor.
Citera
2020-02-12, 21:21
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
https://www.youtube.com/watch?v=KDHQ1afuFk0
Detta är bland de vidrigaste reklamfilmer jag sett. Denna mångkulturella smörja attackerar inte bara Svenskar som folkgrupp, utan även Danskar och Norrmän. De förnekar att Skandinaver och dess unika folkgrupper ens existerar, och att allt Skandinaviskt skulle vara stulet från annat håll. Filmsnutten innehåller sjukt många faktafel (såklart) men det är uppenbart att de försöker plocka billiga PK-poäng. Fattar de inte att detta kommer skada dem? Personligen kommer jag aldrig mer flyga med SAS i alla fall.

Kontakta SAS och visa ert missnöje!
Formulär: https://www.care.flysas.com/SelfService/ClaimSAS/ (Other> General views > Advertising > Complaint)
Telefon eller chat: https://www.sas.se/kundservice/kontakt/#

Jag kommer att visa mitt missnöje genon att aldrig igen gynna SAS. Behöver jag betala några hundralappar extra för att slippa så kommer det ändå att kännas bra.
Citera
2020-02-12, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej sanningen är enklare än så. Vi förstår ironi och har humor.Det verkar inte ni stackars Sverigehatande högertjömmar göra eller ha..
Och ironin kommer till uttryck på vilket vis?
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Ja men precis min poäng. Varför utsätta varumärket för den uppenbara devalvering det innebär att ta ställning i dessa frågor 2020?
Ja, det är någon slags intellektuell härdsmälta.

Såg just den nerkortade, nya versionen. Den var ju inte ett dugg bättre.

Jag undrar vad som egentligen fastnar i huvudet på dem som ser filmen; ”SAS, everything is copied”?
Citera
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
KGB-agenten Yuri Bezmenov om ideological subversion.

"What it basically means is: to change the perception of reality of every American to such an extent that despite of the abundance of information no one is able to come to sensible conclusions in the interest of defending themselves, their families, their community, and their country."

Visst känner man igen sig?

"Jo vi tjänar på massinvandringen. Vem ska annars rädda pensionerna?"
"Det finns inget som svenskt förutom ur-barbariet. All utveckling har kommit utifrån."
"Hur kan man säga vem som är svensk eller inte? Vi har ju alla invandrat någon gång, icke sant?"
"Mångkultur är bra."
"Självfallet är islam en del av svensk kultur."
"Vi måste föda färre barn för att rädda klimatet men vi måste även ha massinvandring för att rädda pesnionerna."

Kan inte nog betonas. SAS och tillhörande auktoritära svans i MSM som försöker misstänkliggöra folket självt är en del i något större. Du beskriver västeuropeiska samhällen från 70-80-talet och framåt.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ja det är klart att det är SD eller närstående efterblivna som ligger bakom..

Du har säkert rätt. SD är ju det största partiet idag enligt OU:s. Så finns ganska många som inte är vänsterblivna.
Citera
2020-02-12, 21:23
Medlem
Citat:
Du bevisade just min poäng! Lycka till i livet trots din avsaknad av ironi-detektor.

Jag bevisade ingen poäng alls, för det fanns ingen. Reklamfilmen är fortfarande inte ironisk. Det hävdar de inte ens själva, eller någon annan för den delen, förutom du.
Citera
2020-02-12, 21:23
Medlem
YP4XQs avatar
Kan ingen fråga henrik schyffert, han beter sig som en apa och kallar sig samtidigt afrikan och han är ju en ståndpelare i frågan om vad svenskt är:

https://samnytt.se/henrik-schyffert-flippar-ut-kallar-sig-afrikan-och-blir-utslangd-fran-krog/

Precis så hjärndöda som han uppträder är hela hans jävla ryggdunkande kollektiv NPC:er.
Citera
2020-02-12, 21:24
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Aftonbladet är pinsammare än någonsin. AB:s ledarsida = Stollarnas redaktion.
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/y3r4pr/riktiga-sverigevanner-springer-inte-putins-arenden
Ja det är helt otroligt. Tur att man har slutat läsa Aftonbladet.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
” I filmen framförs en bild av de skandinaviska länderna som många på den konservativa högerkanten inte gillar, men den är verklig. Det är verkligheten som stör dessa människor, och därför blir de upprörda.”

/Aftonbladet

Haha, skriver Aftonblaffan detta? Konstigt att de tappar läsare, eller inte. Att förakta sin kundkrets är samma strategi som SAS kör med. 👍
Citera
Medlem
StarkMarks avatar
Bengt A, som arbetstränar som värd på Vingåkers vårdcentral finner mycket humor i hur skandinaver reagerar på att bli pissade i ansiktet.

https://i.imgur.com/PkWHuqv.png

Bra boomer-tagningar rättigenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in