Citat:
Ursprungligen postat av
Inte-nog-PK
Samtidigt har de inga sakliga argument, så vad ska de göra istället? Därför blir det bara tillmälen, smutskastning och ad hominem-argument. Det finns en anledning till att jag slutade läsa svensk ljugmedia för länge sedan.
Edit: Notera att även alla etablissemangstrogna i den här tråden försöker också endast använda sig av tillmälen och härskartekniker. Varendaste en ska skriva att alla som inte omfamnar narrativet i reklamen är "kränkta", följt av diverse härskartekniker, men däremot inga sakliga argument:
Precis, jag skulle aldrig tillskriva mig själv ett paket med åsikter utan värderar varje fråga individuellt. Det finns många skribenter som jag munhuggs med i vissa trådar och håller med i andra.
Därför blir det väldigt irriterande när ens meningsmotståndare inte är intresserad av att ens försöka förstå andemeningen, sätta sig in i problemet och många gånger inte är intresserad av att föra samtalet framåt.
Det man gör är att förstöra diskussionen genom att låtsas inte förstå, misstolkar med vilje, skjuter in sig på orelevanta detaljer och försöker sammankoppla en med grupper med nedvärderande epitet.
Alla skall naturligtvis få göra sina röster hörda men när man ser den här typen av tendens på ledarsidan så känns det bara som att man vill ge upp