Citat:
Ursprungligen postat av
Erty0192
Jag förstår mig inte på dig. Vad är typiskt svenskt för dig? Är det något i reklamen som är felaktigt?
Ja, indirekt är det absolut det. För vad är den grundläggande tanken med en video. Den ska väcka en känsla ex. I det här fallet så är det sakligt rätt i att influenser utifrån som köttbullen och demokratin samt pappaledighet kom just utifrån. I ett underliggande budskap som väcker känslan är att, allt har kommit utifrån ingeting har vi skapat själva. Det är den reaktion som filmen fick. Därför är folk upprörda. Sakligt har de rätt, där förstår jag dig.
jag gissar på att din känsla är att de har rät tom just dessa 3 saker. Jag accepterar din syn och känsla av filmen, men alla människor är olika och väcker anstöt på olika saker. Detta var inte Okej hos många och då är det så, inga förklaringar eller ord i världen kan ändra på någon annans känsla för den är bara din egna. Men på aftonbladet och andra stora mediahus försöker man till varje pris påverka folk åt andra hållet men det är ett omöjligt krig de inte kan vinna.