2020-02-12, 18:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hot och trakasserier kan också förekomma för att SD ville förhindra LW från att avslöja saker och ting för HD. Det måste inte nödvändigtvis vara för att LW lämnat och SD ville få tillbaka henne till varje pris. Vi får se vad som framkommer i FUP.

Det där är nog SDs försvarslinje.

Han har väl varit LWs bästa vän ända till slutet.

Tänker på den där geocachingbilden när L*ena står i mörkret med SD och skriver något liknade:
Bara en ful gubbe i skogen...

Ja, det var den fula gubben, som kallar sig hennes vän som hon mötte.

Så tänker jag...
Citera
2020-02-12, 18:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det där är nog SDs försvarslinje.

Han har väl varit LWs bästa vän ända till slutet.

Tänker på den där geocachingbilden när L*ena står i mörkret med SD och skriver något liknade:
Bara en ful gubbe i skogen...

Ja, det var den fula gubben, som kallar sig hennes vän som hon mötte.

Så tänker jag...

Det är nog hans försvarslinje med tanke på vad han sagt angående att Lena ville avslöja affären och relationen blev då destruktiv.
Men man kan inte utesluta det scenariot helt än. Ska bli intressant att läsa deras kommunikation på sociala media.
Citera
2020-02-12, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Nja det finns en del omständigheter som pekar på det. Det sticker verkligen ut att en kvinna inte har någon väninna att vara förtrolig med. Ingen alls, det är t.o.m. så att någon som yvades över detta underliga var tvungen att gå till hennes dödsruna för att hitta några ord från en kvinna i avsikt motbevisa det.

Konsekvensen blev att postaren ofrivilligt underströk att Lena var helt i avsaknad av kvinnliga förtroliga vilket också framgår av dom myriader av (egna och andras)bilder där hon omges med enbart män.

-Med det sagt så finns även uppgifter om att LW hade direkt inflytande över skilsmässan MH/UW. Det finns ingenting som talar emot det tvärt om. Att det framkommit uppgifter att UW var en vek karaktär till skillnad från LWs stålvilja rimmar alltför bra för att inte tas på allvar. Med vad vi vet så vore det konstigt om hon inte gjorde det.

-Hur kan det komma sig att kvinnor undvek LW och LW undvek dom?
Det finns fog för att LWs oskickliga kontakter med män, gjorde att kvinnor såg LW som ett hot mot deras äktenskap. Fattas bara.

-Så strof mfl, fortsätt inte desinformera tråden om Lenas person om ni inte vill läsa vad ni tjatar om är smutskastning och svartmålande för att tysta ner oss som har tillräckligt öppet sinne att veta bättre.

-Gör det ont att höra om hennes myckna klandervärda ( och för mordet väsentliga) sidor så sluta lägga all energi på det ovidkommande, tramsiga, och trångsynta hittepåt om vem/hur LW var.

LW hade kvinnliga vänner som hon kunde anförtro sig åt. Det kan jag bekräfta. Därmed ytterligare ett utav dina inlägg direkt i papperskorgen.
Citera
2020-02-12, 18:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är nog hans försvarslinje med tanke på vad han sagt angående att Lena ville avslöja affären och relationen blev då destruktiv.
Men man kan inte utesluta det scenariot helt än. Ska bli intressant att läsa deras kommunikation på sociala media.

Ja visst ska det bli det.

Samtidigt är det ju tydligen en stor del av FUp:en. Det är nog mycket snack som inte är något alls.
Man får nog skumma en hel del.
Citera
2020-02-12, 18:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ja visst ska det bli det.

Samtidigt är det ju tydligen en stor del av FUp:en. Det är nog mycket snack som inte är något alls.
Man får nog skumma en hel del.

Ja det blir nog en del skummande. Tror inte de bråkade hela tiden. Blir nog en del gulligull också 🤮
Citera
2020-02-12, 18:43
Medlem
Citat:
Om vi nu får möjlighet att läsa FUP?

Jag får närapå stresskänslor av att inte veta var man ska börja läsa.

Och att hitta de väsentliga delarna i denna gigantiska utredning.

Varför skulle vi inte få det?
Citera
2020-02-12, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja enklast blir nog att invänta domen och läsa domskälen

För min del kommer jag att åtminstone försöka läsa allt.
Försök å kämpa dig igenom ÅKs gärningsbeskrivning, om du
är intresserad så tycker jag att det är det minsta du ska göra, min
rekommendation bara.
Citera
2020-02-12, 18:58
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
För min del kommer jag att åtminstone försöka läsa allt.
Försök å kämpa dig igenom ÅKs gärningsbeskrivning, om du
är intresserad så tycker jag att det är det minsta du ska göra, min
rekommendation bara.

Jo gärningsbeskrivningen kommer jag att läsa med lupp men det blir nog mycket som jag skummar igenom
Citera
2020-02-12, 19:01
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale

Denna FUP kommer att kosta skjortan om TR beslutar sej för att ta betalt per sida
Citera
2020-02-12, 19:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
LW hade kvinnliga vänner som hon kunde anförtro sig åt. Det kan jag bekräfta. Därmed ytterligare ett utav dina inlägg direkt i papperskorgen.

Här är en till postare som berättar att L*ena visst hade kvinnliga vänner.
Jag tror uppriktigt sagt att det inte är så många som har tilltro till Snor-Johans uppgifter.
Hans agenda är svår att förstå.

Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Ja, hon hade en viss förkärlek för manliga vänner, det stämmer, men hon hade även många kvinnliga vänner. Hon hade ett stort kontaktnät. Vart vill du komma egentligen?
Citera
2020-02-12, 19:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale

Ja, jag vet inte.
Någon måste ombesörja att ta på sig detta arbete. Men också är jag orolig för att det blir krångel för att den är så omfångsrik.

Kanske oroar jag mig i onödan.
Citera
2020-02-12, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
På Södersjukhuset i Stockholm finns en avdelning i anslutning till akuten för misshandlade och våldtagna kvinnor. Chefen heter Sören Carlsson - Cranz (eller om han nu har gått i pension) och han har utarbetat en omhändertagande metod som följer upp varje misshandlad kvinna. Hans arbetssätt borde genomföras för alla misshandlade kvinnor i hela Sverige. Kolla här:

http://viss.nu/Global/Bilagor/Valdsutsatta_kvinnor_080327.pdf

Fy fan! Jag har bara läst 10 sidor men är redan chockad. Hur i helvete?

Denna bör alla läsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in