Citat:
Ursprungligen postat av
Lovik
Att begå ett brott som detta kan mycket väl vara begått av en störd duvunge.
Att hålla käft om det handlar nog om priset om det kommer fram, och att personen/personerna är skamlösa.
Det kan ju också trots allt vara någon utifrån för man vet så lite så det är absolut inte omöjligt och då kan ju personen prata så att det ej kan härledas nog för att åhörare ska förstå vem denne/dem pratar om. Kanske inte ens tror på det.
Alla är ju inte så insatta och medvetna som dem som läser denna tråd.
Allt är möjligt med så lite att gå på tycker jag.
Jag är nog benägen att gå mer på Greenskys linje här. Med tanke på brottets troliga karaktär, saknad kropp och att sjuhus aldrid kontaktades tyder det mesta på att det inte var en olycka utan ett förlopp med ont uppsåt. Visst, det är möjligt att oturen kan ha bidragit, men ändå.
Att GM skulle vara en "duvunge" lr svärmorsdröm känns väldigt osannolikt. Tror att iaf att minst en av GM är/var en ganska ruffig typ med viss tendens till rått o kriminellt beteende, våld mot kvinnor t.ex., förmodligen både före o efter 1992. Det taskiga beteendet blir förmodligen mer framträdande vid påverkan av alkohol o/lr droger, om nu sådana används. Känns inte som det skulle vara en riktigt stolpskott utan han har förmodligen ändå nåt vett i skallen, troligen hade/har han jobb. (Om han inte blivit sjukskriven lr liknande på äldre dagar.) Förmodligen kan han framstå som tämligen normal både i beteende o livsstil.
Jag har lite svårt att tro att det skulle vara en förlorad kriminell och/lr pundare typ B.Holmdahl, Linder, Risto K, Magnusson B lr liknande, i så.fall hade hade det nog kommit fram. Nä, han bör som sagt vara en relativt smart person med ett någorlunda normalt liv men där det lite ruffiga kriminella beteendet visar sig emellanåt. Kan ju förvisso vara så att han också har skärpt till sig lite med åren.