2020-02-12, 16:58
Medlem
CaligulasTeachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jag vet att jag har rätt! Helt uppenbart att denna tokstorm är orkestrerad av ett fåtal.

Du har säkert rätt i att det alltid är några som leder och sen hänger svansen på. Jag är fullt medveten om att Flashback är en ankdamm och att man inte kan dra några slutsatser av en storm i ett vattenglas. De flesta med vanliga jobb har inte tid att sitta här och beklaga sig utan är fullt upptagna med att få vardagen att funka.

Jag upplever däremot en skillnad ute på arbetsplatserna och runt fikaborden, på bygget har inte mycket ändrats men hos tjänstemännen upplever jag att man öppet kritiserar sådant som man inte gjorde förut.

En medarbetare blev exempelvis utfryst efter att han öppet deklarerat sig som anhängare till SD, det tror jag inte skulle hända idag.

Nej jag röstar inte på SD om det är relevant info.
Citera
2020-02-12, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av internetfargo
Funkar i princip överallt, förutom just i Sverige där nackdelarna är fler än fördelar.

USA är byggt t.ex på invandring och mångkultur (Världens främsta stormakt).

Återigen är min poäng att där är samtliga stolta över att vifta den amerikanska flaggan och man känner en viss patriotism.

Här blir invandrarnas barnbarn kallade för tredje generationens invandrare istället för svensk.

Funkar ingenstans. I USA är kulturerna mer nära dem, de har få muslimer. I Frankrike, Tyskland eller valfritt annat västerland med hög andel muslimer går det inte bara dåligt - katastrofalt. Även i USA trots den kulturellt mindre avlägsna verkligheten. MS 13 kom och har förpestat hela USA. De begås mycket fler brott i stater med många invandrare. Du kan inte ändra på faktum bara för att du inte gillar verkligheten.
Citera
2020-02-12, 17:01
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Funkar i princip överallt, förutom just i Sverige där nackdelarna är fler än fördelar.

Återigen är min poäng att där är samtliga stolta över att vifta den amerikanska flaggan och man känner en viss patriotism.

Här blir invandrarnas barnbarn kallade för tredje generationens invandrare istället för svensk.

USA är byggt på anglosaxisk och germansk kristen kultur i första hand. Ursprungsbefolkningen fördrevs.
Citera
2020-02-12, 17:02
Medlem
Sas aktien är upp 0.57% idag
Citera
2020-02-12, 17:02
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Tror att våra förfäder hittade kärlek i mörkhyade. Jag tror inte att de var så korkade att döma folk efter hudfärg, speciellt inte med forskning som bakgrund.

Därmed inte sagt att han kan ifrågasättas som ättling. Tror dock inte att de anspråken finns.

Tror gör man i mosken..
Citera
2020-02-12, 17:03
Medlem
Tropicalss avatar
De som provoceras av filmen flyger antagligen mer än dem som tycker den verkar fräsch. Dessa flyger istället sannolikt väldigt lite. Skulle syftet vara att få publicitet i syfte att vinna fler sympatisörer än vad som avskräcks misslyckas troligtvis detta på grund av ovanstående. De anställda på PR-byrån förstår inte konceptet att vara "konservativ". Därför är kampanjen misslyckad och kommer leda till en ekonomisk förlust.
Citera
2020-02-12, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosegutten
Och svenskarna blir kallade horor, horungar och blir rånade, våldtagna och pissade på. Samt att det transfereras miljardbelopp varje år från svenskar till invandrare.

Det finns ju uppenbarligen några psykopater samt hjärntvättade individer i Sverige som tycker att den utvecklingen är bra, vi har några av dessa dårar i tråden och Annie Lööf är ett annat exempel.
Enligt dem så har det ju alltid varit så.
Citera
2020-02-12, 17:04
Medlem
azontos avatar
Citat:

Du måste vara väldigt korkad om du tror att USA är en stormakt på grund av mångkultur.

Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
På kort sikt blir det alltid samhällsproblem, men på lite längre sikt blir integrationen bra. Den kortsiktiga belastningen är mindre än de andra fördelarna avseende ekonomisk tillväxt som migrationen tillför.

Hur lång sikt då? Alla som säger att vi skulle tjäna på migrationen har sagt detta i över 30 år nu. Sverige har inte precis gått framåt sedan dess. Varenda kommun i Sverige står på knäna och ligger back flera miljoner. Behöver vi vänta ytterligare 30 år innan Sverige "tjänar" på mångkultur och migration? Hela välfärdssystemet har ju i princip kraschat. Det finns ju inte ett enda bevis på att länder kommer att tjäna pengar på detta, bara tvärtom.
Citera
2020-02-12, 17:05
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Vad har det du skrev med mitt svar att göra?

De som bodde i Sverige 1397 är nog döda nu men som sagt vad har det med din första kommentar om att ALLA har invandrat till Sverige?

Den klyschiga kommentaren hade säkert gjort Mona Sahlin imponerad 1990 men är ju bara korkad.

Började skriva på ett svar men inser att om du inte förstod första gången, så kommer du nog inte förstå andra gången heller. Någon annan kanske kan förklara för begåvade dig?
Citera
2020-02-12, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
Du måste vara väldigt korkad om du tror att USA är en stormakt på grund av mångkultur.

Hur lång sikt då? Alla som säger att vi skulle tjäna på migrationen har sagt detta i över 30 år nu. Sverige har inte precis gått framåt sedan dess. Varenda kommun i Sverige står på knäna och ligger back flera miljoner. Behöver vi vänta ytterligare 30 år innan Sverige "tjänar" på mångkultur och migration? Hela välfärdssystemet har ju i princip kraschat. Det finns ju inte ett enda bevis på att länder kommer att tjäna pengar på detta, bara tvärtom.

Exakt detta är ju smärtsamt tydligt vid det här laget men somliga har målat in sig i ett hörn och vill inte erkänna hur misslyckat detta sociala experiment varit.
Citera
2020-02-12, 17:06
Medlem
"koordinerade attacker"
"Ryska nättroll"

HAHAHAHAHAHA

Jesus!
Citera
2020-02-12, 17:06
Medlem
StuGs avatar
När sändes inslaget i Studio Ett?