2020-02-12, 15:22
Medlem
azontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Nej, jag glömde inget. Tyckte att det var irellevant bara iom att jag anser att även en "neger" kan vara skandinav.

Isåfall kan en vit vara afrikan också? Coooolt.
Citera
2020-02-12, 15:23
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Ah.. så alla som kom till Sverige efter 1397, och deras ättlingar, är invandrare. Och alla som bodde i Sverige 1397 är svenskar, oavsett var de kom ifrån?

Don`t go there.. du kommer bara att få ont i huvudet.. och få skämmas. Idel dystra framtidsutsikter alltså.. så don`t.
Vad har det du skrev med mitt svar att göra?

De som bodde i Sverige 1397 är nog döda nu men som sagt vad har det med din första kommentar om att ALLA har invandrat till Sverige?

Den klyschiga kommentaren hade säkert gjort Mona Sahlin imponerad 1990 men är ju bara korkad.
Citera
2020-02-12, 15:23
Medlem
Så vi har alltså ingen kultur pga av att vi importerat vissa saker från andra länder? Men då kan vi väl bara stryka ordet kultur från ordboken då det i princip inte finns något land på denna jord som inte importerat saker eller blivit influerade av andra länder. Fy fan, hur kan ett skandinaviskt bolag stå bakom förnekelse av skandinavisk kultur? MÅR ILLA!
Citera
2020-02-12, 15:24
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du glömde att det var en neger som sa "We are no better than our viking ancestors."
Med tanke på hur högt vänstern piper om appropriering när någon klär ut sig till Pocahontas, eller smörjer in sig med skokräm i ansiktet är jag förvånad över att ingen reagerar när en svart män approprierar ett geografiskt områdes hela historia och gör det till sin.
Citera
Avslutad
SAS är direkt Sverige-fientliga. Hoppas de går i konkurs.
Citera
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Helt perfekt att nassarna kartläggs. SÄPO får mycket bra information av en sådan kartläggning. Varenda nasse/ SD are som delas denna film registreras och kartläggs. Även kontaktytorna mellan nassarna kartläggs.

Utmärkt att nazister, kommunister och islamister kartläggs. Men nu råkar det vara så att 99,9% av jordens befolkning nog anser sig tillhöra en viss kultur med vissa särdrag och att det gör världen mer intressant.
Citera
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Folk är redan hatiska och har slutat lyssna.

Nej, inte normalt folk med ett normalt svenskt synsätt.

Flashback mobben, Friatider.se, samnytt.se etc representerar en väldigt liten del av det skandinaviska folket.

Ledsen att säga det, men ni har fel när ni antar att vanligt folk tycker som ni.
Citera
2020-02-12, 15:25
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Nej, jag glömde inget. Tyckte att det var irellevant bara iom att jag anser att även en "neger" kan vara skandinav.
Klart han kan vara skandinav men att han skulle härstamma från nordiska vikingar till den grad att han kan referera till dem som sina är väl ändå lite osannolikt?
Citera
2020-02-12, 15:26
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Vad har det du skrev med mitt svar att göra?

De som bodde i Sverige 1397 är nog döda nu men som sagt vad har det med din första kommentar om att ALLA har invandrat till Sverige?

Den klyschiga kommentaren hade säkert gjort Mona Sahlin imponerad 1990 men är ju bara korkad.

Ja det blir lätt lite 80-90-talshögstadie över argumenten när big business skall leka slicka multikulturalister. "chorizo och pizza".
Citera
2020-02-12, 15:27
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Det här har både personer och företag sysslat med i ett årtionde nu. Reta upp högern som i sin tur retar upp vänstern och vips diskuteras en kändis eller en reklamfilm överallt.

Eftersom det fortfarande görs hela tiden antar jag att det har positiv effekt.

Positiv effekt? Efter Gillettes berömda reklam om "toxic masculinity" så gick man back 8 miljarder dollar eftersom man helt missat att ens målgrupp faktiskt består av män och inte rabiata feminister. I SAS fall tycks man ha missförstått att deras målgrupp är vanliga skandinaver.

En "trollning" och i synnerhet en smart sådan är knappast när man skjuter sig själv i foten.
Citera
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
Isåfall kan en vit vara afrikan också? Coooolt.

Vad anser du boer vara?! Asiater?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-nog-PK
Den här strategin med att minska min konsumtion genom att bl.a. bojkotta alla företag med PK-reklam verkar vara väldigt effektiv. Inte minst verkar närmast alla svenska företag försvinna. Det motiverar mig dessutom till att ofta välja t.ex. finska företag, som jag ändå föredrar, men som jag kanske annars hade valt bort om de är lite dyrare eller om det är svårare att få tag på deras varor i Sverige. Nu är jag mer motiverad att betala lite mer, anstränga mig lite mer och eventuellt byta kvantitet mot kvalitet.

Exakt samma här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in