Citat:
Ursprungligen postat av
ArgusOne
Vad är det som är intressant med att hitta på siffror? Jag baserar min teori på hur andra liknande utbrott tidigare har yttrat sig samt på att andelen friskförklarade kommer att öka framöver, vilket gör att andelen döda minskar relativt. Det tar längre tid att bli friskförklarad, så det är naturligt.
Att antalet döda fortsätter att öka är givet och det kommer enbart att avta i fart, men fortsätta.
Kom igen nu, du får inte göra om min fråga och sedan svara på din egen fråga. Ingen säger något om att hitta på siffror, det handlade om siffror är intressanta eller inte.
Din teori som du baserar på andra liknande utbrott skriver du, vilka utbrott baserar du din teori på? Spanska sjukan? Säsongsinfluensa? Hiv?
Om vi skulle använda din teori om att det stadigt ska minska och inga nya utbrott sker, då får du förklara hur ett första utbrott alls var möjligt. För det blir omöjligt nämligen om man har en teori om att inga nya utbrott kan ske i övriga städer/länder.
Allt har ju ett slut såklart, även denna epidemi men det som är absolut oklart är om vi nu kan förvänta oss en minskning eller om vi bara sett den absoluta början av en pandemi. Detta är varför jag tycker siffror är intressanta, de kan nämligen ge antydningar om hur fortsättningen blir.