2020-02-11, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Skrämmande beteende i vården av alla ställen att börja skrika och kasta ut folk! Visst om någon i en Ica-butik agerar så men vårdcentral?

De har luftventilering så att det inte ska smitta inne på VC. Det är ingen fara.
Citera
2020-02-11, 11:32
Medlem
Kremering är normalfallet i Kina. Extremt få personer tillåts begravas utan kremering.
Citera
2020-02-11, 11:33
Medlem
Folk måste sluta resa kors och tvärs och sprida viruset, kommer vara omöjligt att stoppa smittspridningen annars.

Sluta flyga.
Citera
2020-02-11, 11:36
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Skrämmande beteende i vården av alla ställen att börja skrika och kasta ut folk! Visst om någon i en Ica-butik agerar så men vårdcentral?

Med tanke på senaste rönen om att det kan krävas sekunder i en smittads närhet så var det föredömligt.

Det är just slapphänt agerande som riskerar att sprida detta viruset och när det får fatt i en superspridare så säger det pang i statistiken.

Detta är uppenbarlingen ingen ebola eller sars som smittar i slutskedet av sjukdomen. Då kan man utan problem ta det lugnt för det blir nästan visuellt synligt när någon smittar.

Här är det kört direkt och med tanke på vår ”äh, jag testar gå till jobb”-kultur så krävs det inte många grinster innan landet står i brand.
Citera
2020-02-11, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det här är läskigt. Jag och mannen som i det närmaste isolerat oss förutom att åka till storlivs, (vi har båda jobbat hemifrån, well inte jag när jag hade 40°) har haft feber i 2 dagar, sen rinnsnuva, sen hosta. Lite lätt röda i halsen. Det är så svårt att veta vad som är vad, eller om man behöver gå till läkaren.

Undanber mig dumma kommentarer som "du har nog ncov" för att om vi, som varit så överdrivet försiktiga att vi torkat oss om ögonen med blöta bomullsrondeller och tvättat händerna efter varje gång vi snytit oss, och i stort sett karantänat oss, OM VI skulle ha fått det finns det ingen pardon för någon av er.

Ni har klassiska symtom från årets influensa. Drick vätska och vila. Det är väl bra att ni har satt er i karantän då influensan smittar som f-n och brukar döda cirka 600 personer (gamla och sjuka) årligen i Sverige. Era arbetsplatser och omgivning är nog tacksamma. Tillhör du en av riskgrupperna:Gammal och eller sjuklig ring 1177. Flera av de jag känner har också influensa. krya på dig. PS drick honungste eller någon annan huskur. De brukar i alla fall ha en god placeboeffekt. Om du har så högt som 40c i feber så bör du nog sänka den med paracetamol. Men läkarkåren är lite delad på den saken. Jag skulle alla fall ta det när du ska sova. Då sover du bättre. Ingen paracetamol om du har leverproblem.
Citera
2020-02-11, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake
Varför sådan panik i Sverige när det endast är lite värre snuva enligt våra experter. 😂 eller har dom fått veta något annat nu?

Problemet är ju att en viss del av befolkningen (riskgrupper) ofta behöver sjukhusvård om de får Coronavirus, och det blir väldigt tufft för svensk sjukvård som redan är överbelastad.
Citera
2020-02-11, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Med tanke på senaste rönen om att det kan krävas sekunder i en smittads närhet så var det föredömligt.

Det är just slapphänt agerande som riskerar att sprida detta viruset och när det får fatt i en superspridare så säger det pang i statistiken.

Detta är uppenbarlingen ingen ebola eller sars som smittar i slutskedet av sjukdomen. Då kan man utan problem ta det lugnt för det blir nästan visuellt synligt när någon smittar.

Här är det kört direkt och med tanke på vår ”äh, jag testar gå till jobb”-kultur så krävs det inte många grinster innan landet står i brand.

Jo självklart ska det tas på allvar! Jag såg bara framför mig att de slängde ut folk som eventuellt kunde ha dragit på sig en smitta. Det kanske är riktlinjerna, har ingen aning.
Citera
2020-02-11, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Folk måste sluta resa kors och tvärs och sprida viruset, kommer vara omöjligt att stoppa smittspridningen annars.

Sluta flyga.
Säg det till alla jävla pensionärer som bara måste vara i Thailand på vintern
Citera
2020-02-11, 11:43
Medlem
Såg på fråga doktorn på SVT om Corona.

De säger att de tar who”s siffror som sanning då de är bekräftade.
De får sedan frågan varför så få tillfrisknat varpå de svarar att det är lite oklart vad siffrorna står för och att man inte riktigt kan ta siffrorna på allvar.

Tappade precis fullständigt förtroendet för folkhälsomyndigheten.
Citera
2020-02-11, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ni har klassiska symtom från årets influensa. Drick vätska och vila. Det är väl bra att ni har satt er i karantän då influensan smittar som f-n och brukar döda cirka 600 personer (gamla och sjuka) årligen i Sverige. Era arbetsplatser och omgivning är nog tacksamma. Tillhör du en av riskgrupperna:Gammal och eller sjuklig ring 1177. Flera av de jag känner har också influensa. krya på dig. PS drick honungste eller någon annan huskur. De brukar i alla fall ha en god placeboeffekt. Om du har så högt som 40c i feber så bör du nog sänka den med paracetamol. Men läkarkåren är lite delad på den saken. Jag skulle alla fall ta det när du ska sova. Då sover du bättre. Ingen paracetamol om du har leverproblem.

Precis så är det, årets influensa verkar vara en jobbig en för många, en vän till mig ligger i flunsan nu och hon känner sig så svag att hon inte ens orkar äta något, bara dricka. Hon har feber, hosta och mår allmänt dåligt. Det är klassiska influensasymptom och säkerligen inte corona.
Citera
2020-02-11, 11:44
Medlem
Rätt förundrad av att det är så pass många på denna tråden som fortfarande försöker att tona ner hur farlig denna pandemi faktiskt är. Dr Tedros har själv gått från att nedtona hela situationen till att nu varna för att fallen utanför Kina antagligen är "toppen av isberget", denna attitydförändring signalerar rätt tydligt var det hela är på väg. Skiten är luftburen (aersolsmitta har bekräftas av Kina) och har en inkubationstid på flera veckor, med andra ord så gott som omöjlig att stoppa. Till er som fortfarande är av åsikten att det inte finns någon större risk för Sverige, vad leder er till den åsikten?
Citera
2020-02-11, 11:46
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.sueddeutsche.de/bayern/coronavirus-bayern-newsblog-muenchen-1.4775078

Verkar som att bayrarna lyckades få skiten under kontroll i tid. De som har suttit i hemkarantän är nu friskförklarade, och företaget Webasto öppnar igen i morgon. De har utsatt alla affärsresor till o från sitt kontor i Kina månaden ut, konstigt! Åtta personer är fortfarande på sjukhus, men de är ju under kontroll och kan inte smitta någon.

Då är Webastoklustret avklarat. Nu återstår för Tyskland bara de evaktuerade från Wuhan, som ju inte har suttit sina två veckor klart ännu. Blir väl nu i helgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in