2020-02-12, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Din verklighetsuppfattning är minst sagt skev. I princip ingen utanför Södermalm gillar den här filmen.

Inte många innanför heller.
Citera
2020-02-12, 15:34
Medlem
Ingen skuld ska läggas på reklamfirman som producerat filmen det är SAS som sagt kör det är SAS som ska bära hundhuvudet.
Citera
2020-02-12, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Nej, inte normalt folk med ett normalt svenskt synsätt.

Flashback mobben, Friatider.se, samnytt.se etc representerar en väldigt liten del av det skandinaviska folket.

Ledsen att säga det, men ni har fel när ni antar att vanligt folk tycker som ni.
Din tes hade varit sann om du syftade på läsare av DN eller Anders Lindbergs följare på twitter.... Det är ett smalt och skevt urval.
Men nu är det Flashback du talar om - ett mer genomsnittligt urval av svensk befolkning får du inte.
så när medlemmarna här säger att de sedan länge slutat lyssna på idioterna i Babels torn - ja då är det nog så. Som stöd för denna tes kan man ju också titta på precis alla mätningar där förtroendet för överhögheter sjunker år från år.
Citera
2020-02-12, 15:35
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
En ”äkta skandinav” 2020 är en afrikan som dissar sina förfäder - vikingarna
Haha det är så sjukt att det saknar motstycke.

Vänstern har blivit helsjuka av sin ideologi och slutat tänka själva. Så svaga människor.
Citera
2020-02-12, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Nej, jag ber om ursäkt, du är ensam om att ge svar utan rasistisk underton, det gör en skadad. Du är ingen idiot.

Det finns absolut svensk kultur, jag har aldrig hävdat något annat. Har dock skrivit att vår kultur har influenser från alla världens hörn och jag tycker vi har lagt en väldigt fin touch på det och utvecklat det på vårt egna sätt och slagit samman något väldigt fint.

Jag har inget behov av att vara rasist. Rasism är obegåvat.
Det är osäkra människor som är rasister.
Jag är stolt över vissa svenska företeelser, mindre stolt över andra.
Men Sverige är hemma för mig. På gott och ont.

Trevlig eftermiddag.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Den som säger att det inte finns nåt svenskt/skandinaviskt har aldrig varit utanför norden. Efter att ha bott utomlands i USA i nästan 10 år blir det väldigt tydligt hur svenskars kultur är annorlunda från andra länders. Skulle säga att kulturen och folket är en av de mer annorlunda i Europa.

Påstår man att det inte finns något svenskt är det dags att röra sig utanför den bubbla man är i och se andra delar av världen. Sverige är oerhört excentriskt.

Midsommar och julafton i Sverige är unika, i övriga världen firar man inte alls på samma sätt eller så firar man andra högtider.
Vi har ju även samernas kultur och leverne i Sverige.
Det tragiska är att staten/sossarna hela tiden försöker ta ifrån oss vår egen självbild eftersom det gör att vi automatiskt blir rasister, eller iaf försöker dom få oss att tro att vi är rasister.
Citera
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Vad anser du boer vara?! Asiater?

Européer som bor i Afrika?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
Nja, det var trenden för fyra-fem år sedan. Det har vänt nu, därav reaktionerna.
Vilka reaktioner?
Citera
2020-02-12, 15:38
Medlem
exexexexs avatar
Den här reklamfilmen kanske hade fungerat i ett sverige så som det såg ut fram till år 1985
Innan den misslyckade massinvandringen med ökat våld, våldtäkter, och i det hela, det där pekande fingret från massmedia, att om du menar att det är en invandrare som står till skuld för någonting så är du rasist och ynkrygg!
Citera
2020-02-12, 15:39
Medlem
Citat:
Må vara ensam i åsikten att reklamfilmen var bra och från SAS perspektiv genomtänkt. Den förnekar oss inte skandinavisk kultur utan som jag ser det lyfter den fram ett arv vi ska vara stolta över.

Hur fan kan man vara så lättkränkta att man går i taket för detta?

Har ni någonsin hört talas om skandinaviska vikingar? Vad var deras specialitet? Jo att upptäcka världen, andra kulturer och ta med sig kunskap tillbaka.

Det är detta SAS ville lyfta fram även om några lättkränkta dårar rasar och vill hävda att vi skandinaver är inskränkta idioter som inte haft vett att ta till oss det bästa från olika kulturer.

SAS uppmanar oss att resa mer, jäklar vad skumt att ett flygbolag får för sig något sådant. De uppmanar oss att som alltid vara öppna och ta med oss hem nya influenser.

Ingenstans kan jag se att de uppmanar till ökad invandring eller förnekar skandinavisk kultur. Hur fan tänker ni som så uppenbart är förbannade?

Skämms ni över Skandinavien så mycket att ni förnekar vår verkliga kultur? Att våga ta risker och upptäcka nya världar? Tycker ni det är fel att våra förfäder berikat oss med deras upptäckter genom åtminstone tusen år?!

Skäms på en banne! Skäms på er förbannade lärtkränkthet på samma gång. Ni är inte äkta skandinaver, punkt! En äkta skandinav skulle aldrig kränkas av sin stolta historia.

Vi gillar inte att blattas får bidrag o låtsasjobb, skatterna i sverige skulle kunna sänkas en 50 %
o allting skulle vara bra utan parasiterna
Citera
2020-02-12, 15:39
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
Boer är ju främst bönder från nederländerna som bosatte sig i Afrika för att kolonisera och utnyttja landets resurser. Med din logik så är ju europeer isåfall äkta amerikaner eftersom vi reste till USA och bosatte oss där. Vi är lika mycket amerikan som indianerna. Häftigt!

Eh, ja... Jag anser att de flesta vita som bor i USA har rätt att kalla sig amerikaner. Som boende i Europa är man givetvis inte amerikan.

Du drog just ner tråden ytterligare.
Citera
2020-02-12, 15:40
Medlem
Hur länge tog det innan deras egna upload försvann och vågade de inte stå för filmen längre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in