2020-02-12, 14:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iloveass2
Aktien verkar närmast ha fått en liten skjuts imorse när börsen öppnade, men inga större rörelser vad gäller kursen under dagen ändå. Fann det en smula intressant att det företrädesvis är Avanzas aktiesparare som har sålt av aktien under dagen, -154 147 st (ā ~14 kr) i skrivande stund. Var även en del diskussion om reklamfilmen i Avanzas forum, där de flesta uttrycker att det var "klantigt" av SAS att göra den här reklamfilmen, vissa som är riktigt upprörda, men de flesta bekymrar sig mest över tondövheten att syssla med politisk aktivism som flygbolag.
På avanzas aktieforum så ser jag inte ett enda inlägg som är positivt till reklamfilmen.
Citera
2020-02-12, 14:18
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Kan man fortfarande få köttbullar i Turkiet? Utan en massa jävla hashi bashi kryddor. Såna köttbullar man får i Sverige? Får man potatismos, lingon och gräddsås till? Eller är det getost och annat skit som tillbehör?

Seriös fråga. Kan jag får köttbullar med blandfärs (hälften gris), Ströbröd, ägg, lök, salt och peppar, tillsammans med potatismos med smör och mjölk, och så en härlig gräddsås. Serverat med lingon och inlagd slanggurka?

Kan jag får det i Turkiet? Har jag någonsin kunnat får det i Turkiet?
Eftersom jag lagar mina köttbullar själv så har jag gjort svenska köttbullar världen över.
Men vad är väl det mot den helsvenska Jureskogsmenyn på donken.
Citera
2020-02-12, 14:19
Medlem
Är det någon som har bild på den där med rosa hår och nosring?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Att denna tråd toppar Flashback stärker tesen om botar och högerpopulistiska sidor som medvetet triggar följare på sociala medier.
Ni är alltså nyttiga idioter åt Ryssland . Inte "sverigevänner"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpJrgk/sa-kapade-hogerpopulistiska-natverk-sas-nya-reklamfilm

Och där kom rysskortet!

Frågan är om inte du och alla andra DN-skadade typer är botar.

[insert valfritt samhällsproblem] => det är ryssarnas fel
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Håller inte med. Att skriva ut sin åsikt skickar signaler till både företaget i fråga och alla andra som läser.
Flera skriver att de kommer att välja ett annat bolag och jag tror dem. Det här kommer att kosta sas pengar och money talks.
Så är det. Jag flyger inte så ofta men nästa gång jag gör det kommer jag aktivt att titta efter alternativ till SAS och hellre betala en något högre kostnad än att välja dem.

Det skriver jag med en bakgrund av att ha uppskattat SAS. Det är väl inte servicen eller att de skulle vara exceptionella på något sätt - men SAS är VÅRT bolag. När man befann sig på en flygplats utomlands och såg ett SAS-plan kändes det lite i hjärtetrakten, de påminde om hemma. Minns när jag flög SAS hem efter en längre utlandsvistelse och flygvärdinnan pratade svenska, det gjorde mig bara så glad.

SAS har förstört lite av detta måste sägas.

Nothing, Niente. Allt är kopierat.
Citera
2020-02-12, 14:20
Medlem
G-punktens avatar
Q2 rapporten blir fin
Citera
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internetfargo
Det är redan idag många som väljer andra flygbolag än SAS, står ju även i tråden att många bytt redan 3 år sen för de slutade med alkohol osv osv osv osv.

Grunka på..

Bara tidsfråga innan nästa bolag ger sig på er svenska heder och kultur osv.. Och även om det inte sker så lär ni finna något annat att gorma och vifta händerna över (Bakom skärmen dåra).
Vår svenska heder? Är du en musse? Ska vi lägga upp en teckning på mohammed och se hur en annan kulturs heder uttrycker sig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
SAS säger att filmen är tillfälligt borttagen, att de står bakom budskapet.
Att den är borttagen beror på att den blivit "kidnappad".
Dom vill inte riskera att bli en plattform för ngn annans värderingar.

Den är uppe nu men som olistad. https://www.youtube.com/watch?v=ShfsBPrNcTI
Citera
2020-02-12, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Kan man fortfarande få köttbullar i Turkiet? Utan en massa jävla hashi bashi kryddor. Såna köttbullar man får i Sverige? Får man potatismos, lingon och gräddsås till? Eller är det getost och annat skit som tillbehör?

Seriös fråga. Kan jag får köttbullar med blandfärs (hälften gris), Ströbröd, ägg, lök, salt och peppar, tillsammans med potatismos med smör och mjölk, och så en härlig gräddsås. Serverat med lingon och inlagd slanggurka?

Kan jag får det i Turkiet? Har jag någonsin kunnat får det i Turkiet?

Finns Pork shops lite här o var samt att de större ställena brukar ha en "Pork area".
Sen om dessa förpackningar daskas av butiksmedarbetarna eller inte kan jag inte svara på.

Du kanske kan öppna en restaurang i Turkiet med ditt fina recept
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det är bara de som inte reser o träffar folk från hela världen som inte förstår vad som är svenskt o scandinaviskt.

Förutom mat o dryck samt uråldriga traditioner så är det ett förhållningssätt till världen.
Den extrema individualismen kopplad till gruppgemensamhet.
Likaså pålitlighet, ordning o reda.

Personligen så är jag förundrad över att ingen har tagit upp kvinnors rättigheter o ställning i de nordiska kulturen. Något som nu är på tillbakagång trots feminism.

Självföraktet får till följd att det som byggts upp under 1000 år nu riskeras att först förminskas o sedan eroderas bort.

Varför SAS väljer att förminska är en gåta. Istället för att lyfta fram att scandinavierna alltid har varit ett resande folk. Vi var 500 år före Columbus att öppna upp en rutt till Amerika. Den föll på att få ville resa dit på den tiden.
Det hela är sannerligen ett mysterium. Filmen är rimligen inte tilltalande för någon, den är bara märklig. Det är heller inte så att den utgör ett slags gränsfall, där vissa kan tänkas bli förtjusta eller tycka att den är okej.
Citera
Medlem
-benito-s avatar
Tråden har växt sig stor snabbt. Hittar inte vilken reklam byrå som står bakom.
Citera
2020-02-12, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Vår svenska heder? Är du en musse? Ska vi lägga upp en teckning på mohammed och se hur en annan kulturs heder uttrycker sig?

Själv är jag blandras, har ohederligt och oheligt blod så kan inte kalla mig SVENSK (om man frågar pöbeln här inne).

Gör vafan du vill då du har rätt till det, inte så att jag tar åt mig lika mycket som du gör när SAS släpper en reklamfilm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in