Citat:
Ursprungligen postat av
Sune1221
Men att sätta in bitcoins på flugsvamp 2.0 är väl knappast olagligt i sig. De måste väl även visa vilken transaktion som gjorts, dvs att narkotika har köpts, och den informationen verkar dom inte ha (om den ens finns kvar efter att transaktionen är avslutad) då dom inte ens lyckades stänga ner servrarna...
Däremot kan dom ha identifierat misstänkta men då bör det mest vara säljare där det är motiverat att lägga spaning. Samtidigt är säljare antagligen mer säkerhetsmedvetna än att dom för över bitcoin till fiat direkt via exchanges.
Polisen säger i presskonferensen att de kommit över flera olika databaser samt att de lyckats sätta en splash page (har jag aldrig sett, men slutade å andra sidan surfa till flugsvamp 2.0 när det visade sig att admin åkt fast) på adressen, så det är inte alls otroligt att de kommit över servrarna eftersom de vetat var de är. Då kan de mycket väl binda konto och köp <- insättning <- överföring <- exchanges.
Har de väl den informationen är det inte svårt att fatta misstanke och få till husrannsakan. Men jag håller med dig om att de lär fokusera på säljare i de fall de känner till dem. Samtidigt finns det inlägg idag på flugforum om i alla fall en användare som fått hembesök av polisen och elektronik beslagtaget med anledning av affärer på flugsvamp 2.0, så det verkar som att det ligger någonting i det.
Polisen har all anledning att krydda, men det mesta pekar på att de kan backa upp sitt snack just nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
hgos
Bara neka. "Jag har inte beställt något"
Klart.
Helt rätt. Fungerar desto sämre om de kommer hem till någon och hittar saker.