2020-02-12, 13:36
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
Oj de lägger ut den igen överallt men stänger av kommentarerna. Deras damage control är overkligt dålig.
Det beror på syftet. De kommer inte få fler babbar att välja SAS till följd av filmen så den lär knappast varit till för att lyfta affärsverksamheten. De har visat sina färger och driver psykologisk krigföring mot Svenskar. I båda Världskrigen stormades det framåt trots att man visste att fiendens mg-nästen fanns där. Detta är nåt liknande.
Citera
Avslutad
Någon som kanske har länkat deras pressmeddelande denna morgon?

https://www.sasgroup.net/en/sas-commercial-what-is-truly-scandinavian/

Vad vill de säga egentligen? Att reklamen har använts för att nazi,sd:are,rasister och så vidare blivit arga och vill därmed bekräfta att det förekommer rasister i Norden?
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Ibland undrar man hur det står till i huvudet på dessa kommunikatörer o marknadspersoner. Har alla utbildats på Södertörn eller har landets reklamskolor politiserats?
Varför säger inte styrelsen ifrån?

Regel nr 1. Blanda inte politik o marknadsföring. I detta fall kulturpolitik.

Regel nr 2. Förminska inte något i reklamkommunikationen.
Tex Köttbullar är inte svenskt.
Midsommarstången är inte svenskt. Rågbröd är inte danskt.
= SAS är ett profillöst bolag från en kulturlös region.

SAS har inte råd att stöta sig med över 20% av befolkningen. SAS har inte heller råd att kommunicera sig som ett ointressant bolag att flyga med.
Citera
2020-02-12, 13:37
Medlem
TeleporteraTalibans avatar
Reklamfilmen ligger ju kvar på deras officiella youtube kanal:

https://www.youtube.com/watch?v=ShfsBPrNcTI&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2S bXb1lkSma2AyfLzY7DlyJmjUNC9iNghe_fdiEdGztNNKQoZmSu o9CcI
Citera
Medlem
Skönt också att piloterna på sas blev kränkta av filmen och känner sig hotade av utländska piloter med lägre lön
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Jag har smulat sönder dina inlägg till damm och du kallar mig inte smart.

Du har ju fel. Det är bara att slå upp vilken historiebok som helst. I USA har svensk krigsföring en given bit i utbildningen. Men sånt fattar inte MP som du.
Citera
2020-02-12, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Du bekräftar allt jag sagt.
Det är tredje gången du drar ditt mantra nu "…ett ihopkok av influenser från andra världens hörn".
Japp, vi vet och ingen bryr sig. "Redan de gamla grekerna …" är ett välkänt och icke kontroversiellt uttryck. Förstår du? Ingen, inte ens en nazist tror att kulturer uppstår i vakuum. Du kan släppa det.
Stäng av skivan, den har hakat upp sig. Det är ett tydligt tecken på att du är under inflytande av en ideologi. Jag kallar den typen av människor för "uppkopplade", eftersom ni är uppkopplade mot ideologins kollektiva medvetande, medan ert individuella medvetande är fullständigt avstängt.

Nu såg jag att DN kör samma mantra om att "nazister" blir upprörda över ifrågasättande av köttbullars och smörrebröds ursprung.
Snacka om att ljuga öppet och ogenerat.

Nej, du lever i din egna löjliga bubbla där du reagerar på absolut ingenting och sen blir du förbannad på att andra inte köper dina känsloargument och då drar du igång med än mer svammel. I mitt förra inlägg var jag tvungen att diskutera med en infantil jättebebis om hur Lucia är ett italienskt helgon samt att firandet i sig är av religiösa influenser likväl som ett helgon som inte ens har svenskt ursprung. Finns massor i denna tråden som verkar tro att den svenska kulturen är svensk rakt igenom.

Du har inte ens klarat av att skriva ett endaste inlägg utan vräka med högst personliga känsloargument, tagga ner.
Citera
2020-02-12, 13:38
Medlem
"Så stoppade rysk trollarmé SAS reklamfilm – experten: ”De älskar sådant här"
http://bit.ly/SAS-Aftonblad2

Nu kommer det. Ryska troll igen, hur kan folk bli så dumma att någon på jorden köper det?
Citera
2020-02-12, 13:39
Medlem
Dr.5nuggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeleporteraTaliban
Reklamfilmen ligger ju kvar på deras officiella youtube kanal:

https://www.youtube.com/watch?v=ShfsBPrNcTI&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2S bXb1lkSma2AyfLzY7DlyJmjUNC9iNghe_fdiEdGztNNKQoZmSu o9CcI

Den är olistad, vilket gör att man bara kan se den om man har länken till den.
Citera
2020-02-12, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Villnius?
Du har helt rätt! Finns en support i baltikum dom hanterar ärenden efter stängningstid plus vissa specialbokningar.
Citera
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Inte för att trolla eller försöka reta upp någon men vad är det med reklamen som folk irriterar sig på? Att våra "egna" uppfinningar redan är uppfunna av något annat land är ju sådant men lärt sig i grundskolan.

Precis, alla vet redan att kulturer inte uppstår i vakuum.
Vilket betyder att irritationen beror på något annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Jag fattar inte vad det är som bolaget vill säga ? Att reklamen är nån annans smyglanserade verk ? Ungefär som en hackad hemsida ?

Nej, de säger att de misstänker att de massiva negativa reaktionerna utgör en "attack", oklart från vem eller varför, det ligger naturligtvis ingen sanning i det.

Nu verkar det ha gått ut någon TT-artikel också som beskriver det som en attack, så femtielva små pisstidningar från Ystad till Haparanda skriver samma sak och gör sitt bästa för att sprida desinformation till läsarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in