2020-02-12, 13:32
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Inte för att trolla eller försöka reta upp någon men vad är det med reklamen som folk irriterar sig på? Att våra "egna" uppfinningar redan är uppfunna av något annat land är ju sådant men lärt sig i grundskolan.
En minoritet av svenskar, men ack så högljudda, är jättearga för att SAS sagt i en reklamfilm att det inte finns något typiskt svenskt, att man influeras av varandra. Deras ego-bubbla sprack, och steget mot att känna samhörighet med andra än sig själv och sin egen sort blev alldeles för skrämmande. Nationalisterna hoppade raskt in i fågelburen igen!
Citera
2020-02-12, 13:33
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Det är inte en lögn, kolla vilka som är upprörda, massvis med användare på Flashback som är ökänt för rasism och främlingsfientlighet. Jag har ingen ideologi, jag är likt det SAS pratar om ett ett ihopkok av influenser från andra världens hörn och det är även min kultur med, likväl som din.

Du är dock väldigt lättkränkt och vill ta varenda tillfälle i akt för ditt löjliga raskrig. Ät grus, din imbecill

Du bekräftar allt jag sagt.
Det är tredje gången du drar ditt mantra nu "…ett ihopkok av influenser från andra världens hörn".
Japp, vi vet och ingen bryr sig. "Redan de gamla grekerna …" är ett välkänt och icke kontroversiellt uttryck. Förstår du? Ingen, inte ens en nazist tror att kulturer uppstår i vakuum. Du kan släppa det.
Stäng av skivan, den har hakat upp sig. Det är ett tydligt tecken på att du är under inflytande av en ideologi. Jag kallar den typen av människor för "uppkopplade", eftersom ni är uppkopplade mot ideologins kollektiva medvetande, medan ert individuella medvetande är fullständigt avstängt.

Nu såg jag att DN kör samma mantra om att "nazister" blir upprörda över ifrågasättande av köttbullars och smörrebröds ursprung.
Snacka om att ljuga öppet och ogenerat.
Citera
Medlem
Mycke skulle man vara med om, men denna reklamen tog nog fan ändå priset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Jo, du påstod att det finns inget genuint svenskt. Jag hävdar vårt Luciafirande då det finns ypperliga bevis för det. Och du klarar inte av att motbevisa det. Det visar på att du är idioten och sprider lögner här.

Åh, suck.

Vi firar Lucia som är ett italienskt helgon, att vi har lagt vår egna "touch" på firandet är just vad reklamen handlar om. Alltså hur svårt kan detta vara?

Vi firar ett utländskt religiöst helgon, varav religionen i sig inte har rötter från Sverige och inte helgonet heller.
Citera
2020-02-12, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dahlineus
Telefonsupporten är uppdelad mellan Sveg (Härjedalen) och larnaca (cypern)

Villnius?
Citera
Avslutad
Citat:
Inte för att trolla eller försöka reta upp någon men vad är det med reklamen som folk irriterar sig på? Att våra "egna" uppfinningar redan är uppfunna av något annat land är ju sådant men lärt sig i grundskolan.

Uppenbart så inspireras kulturer av andra kulturer. Men att säga att skandinavisk kultur inte existerar och enbart är plagiat . Är för mig ett stort långfinger mot Skandinavier.
Citera
Avslutad
Har inte SAS rätt egentligen?
Skandinavien har ju blivit ett sandlåda för alla jordens tattare.
Alla stora bolag inklusive MSM gör allt för att avsvenskifiera i sin reklam, fast kanske inte lika provocerande.
Citera
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nu talar man istället om en "attack". Det är så patetiskt och insiktslöst att man baxnar
Jag fattar inte vad det är som bolaget vill säga ? Att reklamen är nån annans smyglanserade verk ? Ungefär som en hackad hemsida ?
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:

Jag reagerar på att reklamen säger att inget är "truly Scandinavian".

Kan du nämna EN svensk uppfinning så kan jag med SAS logik försöka motbevisa dig? Eller hitta en tysk uppfinng, eller engelsk.
Citera
2020-02-12, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Åh, suck.

Vi firar Lucia som är ett italienskt helgon, att vi har lagt vår egna "touch" på firandet är just vad reklamen handlar om. Alltså hur svårt kan detta vara?

Vi firar ett utländskt religiöst helgon, varav religion i sig inte är svensk och inte helgonet heller.

Ingen nation eller kultur firar Lucia. Vår tradition fanns 1000 år innan Lucia ens existerade. Fan, läs på idiot så du inte framstår så jävla korkad.
Citera
2020-02-12, 13:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Det här är problemet med bubblor. På reklambyrån sitter bara människor som älskar att godhetssignalera, älskar mångkultur (självspäkning vad gäller den egna kulturella identiteten) och tror att de kommer få beröm om de bara visar på detta. Ingen på reklambyrån har en motsatt åsikt. Ingen under alla möten flaggar för att det här kanske inte kommer landa så bra. Man tuffar på.

Tidigare i tråden listade någon cred-listan avseende alla inblandade i filmens framkomst, på byrån (och på SAS antar jag). Kändes inte som jag såg ett enda utomnordiskt namn på denna lista... kan minnas fel, men sannolikt är filmen en 100% skapelse av moderna vita självförnekande stadsmänniskor utan relation till den arbetande verkligheten därutanför...
Citera
2020-02-12, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Ja, inte är du smart i alla fall när du inte ens har grundläggande kunskaper i svensk historia.
Jag har smulat sönder dina inlägg till damm och du kallar mig inte smart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in