2020-02-12, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Och jag har motbevisat det utan att du kunnat argumentera emot eller motbevisa. Varför fortsätter du att spy ut dina lögner?

Du har inte motbevisat ett skit, att du inte kan läsa och inte förstår kontexten är ditt egna problem. Det har ingenting med mig att göra att du har bristande intellekt och att du inte förstår simpla texter.
Citera
2020-02-12, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Anledningen att jag inte kan det är just därför att dessa kulturer är mer primitiva än svenskens. Svensken ska inte bete sig som en lättkränkt barbar från fjärran land. Svensken är okränkbar. Ni har degenererats och fallit från er höga position p.g.a. ert primitiva ego.

Så vår kultur är mer utvecklad...
Håller med.
Citera
2020-02-12, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Jag tror att många missar den djupare meningen med reklamen. Allt det som nämndes var ju faktiskt importerat. Dom menar väl på att resa betyder utveckling, för det är när vi möter andra kulturer som vi utvecklar vår egen. Dvs, res mer och hämta hem inspiration till nya saker till Norden.

För allt det dom tog upp var ju, hur man än vrider på det, importerat. Demokratinn ifrån grekerna, kvinnorättsrörelsen ifrån Usa osv... Jag tror ni ser på reklamen med fel ögon. Ni ser den som något negativt,. Jag såg det som att svenskens äventyrslust och nyfikenhet på omvärlden har gjort att kulturen har berikats med så mycket. Tack vare all resande. Så res mer. Typ så uppfattade jag reklamen.

Fast där är du helt ute och cyklar. De tog bara upp sånt som vi importerat. Inte sån som faktiskt är svenskt och skandinaviskt. Ändå säger berättarrösten "What is truley scandinavic" och berättarrösten svarar "Absoluty nothing". Längre in i filmen säger flera röster "inget" på olika språk.

Det är nog du som missar den djupare meningen med reklamen om du missar att de säger inget.

Det har redan räknats upp en hel del i tråden vad som är skandinavisk och svenskt. Därmed är "inget" fel ordval. Det är det jag reagerat på och nog flera andra.

Är reklamen olycksfall i arbetet? Det tror jag inte. Det är en högst vänstervriden person som gjort den och det går inte att missa undertonerna när man tar in en neger som snackar ner vikingar. Det var inget misstag.
Senast redigerad av batteridrift 2020-02-12 kl. 13:29.
Citera
2020-02-12, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Du har inte motbevisat ett skit, att du inte kan läsa och inte förstår kontexten är ditt egna problem. Det har ingenting med mig att göra att du har bristande intellekt och att du inte förstår simpla texter.

Jo, du påstod att det finns inget genuint svenskt. Jag hävdar vårt Luciafirande då det finns ypperliga bevis för det. Och du klarar inte av att motbevisa det. Det visar på att du är idioten och sprider lögner här.
Citera
2020-02-12, 13:28
Medlem
Citat:
Fan vad korkad du är, du fattar ju ingenting.
Jag gjorde narr av din idioti kring att du tror att ett anonymt inlägg på ett forum kan användas som bevisning för att något är på ett specifikt vis. Trots det citerar du mina inlägg om och om igen med trams om SAS kundsupport när inläggen handlar om något helt annat.

Om någon inte har vänner så är det du som mäktat med 5000 inlägg på Flashback och som trånar efter min uppmärksamhet.

Ja, jag erkänner. Jag är kär i dig. Inte särskilt bra teknik som du ska gör narr av någon. Öva ger färdighet.
Citera
2020-02-12, 13:29
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Så vår kultur är mer utvecklad...
Håller med.
Det är vad jag sagt ett tiotal ggr i den här tråden. Men trollen här struntar i mina argument. Får känslan att ni redan benhårt bildat er en uppfattning som ni vägrar att ens minimalt förändra.

För att ge dig mer info:
1. Jag är för begränsad invandring.
2. Jag tycker väst är bäst, och ska leda.
3. Jag anser att nationalism, i dess syfte att förstärka människans ego och därmed göra henne mindre individualiserad, är anti-evolution, och därför groteskt destruktivt.

Har gärna diskussioner men det blir för hätskt och för mycket förhastade slutsatser osv.
Citera
2020-02-12, 13:29
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Suck, din idiot, vem har påstått att det inte finns någon svensk kultur?
Inte ens reklamen i sig påstår att svensk kultur inte existerar, den menar dock att vår kultur är ihopkok av influenser från alla världens hörn vilket är ett faktum.

Vi vet ju iallafall en person som säger att ingen inhemsk svensk kultur finns.

https://www.youtube.com/watch?v=eajx2iUWlFQ
Citera
2020-02-12, 13:30
Medlem
Inte för att trolla eller försöka reta upp någon men vad är det med reklamen som folk irriterar sig på? Att våra "egna" uppfinningar redan är uppfunna av något annat land är ju sådant men lärt sig i grundskolan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Så det finns svensk kultur alltså?
Bra då är vi överens.
Idiot behövs inte. Det är inte vidare kulturellt sagt.

Nej, jag ber om ursäkt, du är ensam om att ge svar utan rasistisk underton, det gör en skadad. Du är ingen idiot.

Det finns absolut svensk kultur, jag har aldrig hävdat något annat. Har dock skrivit att vår kultur har influenser från alla världens hörn och jag tycker vi har lagt en väldigt fin touch på det och utvecklat det på vårt egna sätt och slagit samman något väldigt fint.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
"

När vi tittar på mönstret och antalet reaktioner på vår film finns det anledning att misstänka en attack och att vår kampanj har blivit kidnappad. Vi vill inte riskera att bli en plattform för någon annans värderingar, som vi inte står för. Därför har vi för tillfället tagit ner filmerna från våra kanaler och diskuterar nu nästa steg.”

SAS uppger också att företaget står bakom budskapet i filmen.

Vi på SAS är stolta över vårt skandinaviska ursprung och de värderingar som präglar våra öppna, jämställda och demokratiska samhällen.”

Enda kidnappningen här är från er äckliga hipster-PR-byrå.
Fast nu fanns det väl inget skandinaviskt ursprung?

Hur kan man vara stolt över något som inte ens finns?
Citera
2020-02-12, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Fattar fortfarande inte varför detta innebär att de måste ta bort filmen om de tycker att den är bra. Stäng av kommentarerna bara?
För att riktigt vissa att FASCISMEN är ett hot. Buhuhu stackars SAS.

Jävla judesponsrade värld vi lever i.
Citera
2020-02-12, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Anledningen jag vet att du ljuger är
1. Du har inga vänner.
2. SAS kundsupport ligger inte ens i Skandinavien. Högst osannolikt att du har vänner där de har sitt säte för supporten.

Telefonsupporten är uppdelad mellan Sveg (Härjedalen) och larnaca (cypern)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in