Citat:
Ursprungligen postat av
Roskors
Man behöver inte förminska någon kultur men man behöver inte heller bli kränkt. En vettig människa är okränkbar. Ni tycks tycka att det är er rättighet att bli kränkta.
Nej högern i USA dyrkar sig själva, smickrar sig osv. Men vänstern där är mer för tolerans, mindre för egenkärlek osv. Sen hyllar amerikanerna idealen bakom sin nation. Deras nationalism skiljer sig mycket från flashbacksnationalismen.
Jag vill inte gå runt och brösta upp mig som en apa över något mina förfäder har åstadkommit. Jag vill ha fred, välstånd, och möjligheter att utvecklas. Jag bryr mig inte ett skvatt om det där primitiva, infantilt högmodiga självälskandet. Det är patetiskt.
Var har jag eller någon annan beskrivit mig som kränkt? Med den logiken är ju du kränkt för att andra kommenterar att det är en dålig reklamfilm och bör påminna dig själv om att en vettig människa ska vara okränkbar. Så sådana argument fungerar inte riktigt här på forumet.
Ja, bryr du dig om välstånd och fred så kan det vara en god idé att skippa sådant här PK-flummeri och ställa dig in i kören som fått nog av det. Det är nämligen sådana här politiskt korrekta idioter som gjort att vi fått hit primitiva MENA-folk som försämrat samhället och ekonomin och bara skapat splittringar. Men eftersom du besitter en lägre IQ så kommer du nog aldrig resonera i längre banor än
"men jag vill rädda världen!! orange man bad! fred på jorden och mat åt alla flyktingar".