2020-02-12, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Hur mycket får du betalt av SAS för att skriva här? Eller du är anställd och sitter på kontoret just nu kanske?

Alla konton som är pro-SAS är nyreggade. Intressant.

Ja, SAS ger mig betalt för att skriva under namnet "BabyMamacita". Idiot.
Citera
2020-02-12, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Det är judarna som lärt oss kriga. Kallar du den tiden för modern. De visste inte ett dugg om försvara sig mot, anfalla med robotar, krig med obemannade flygfarkoster, det är modern krigskonst.

Vilka judar? Är du nazze?
Citera
2020-02-12, 13:09
Medlem
Det är sannerligen kul att läsa SAS damage control som är helt uppåt väggarna.

SAS skriver: ”Vi har anledning att misstänka en attack” är allt vad de lyckas få ur sig.

när de istället borde gjort en total pudel och skrivit;

”SAS beklagar att den reklamfilm som lades ut på bland annat Youtube fått ett stort antal skandinaver att rikta ilska mot bolaget då filmen var så utformad att det skulle framgå att skandinaver helt saknar en egen kultur.

Genom ett misstag från bolagets sida vad gäller interna kontrollen så har filmen tyvärr kommit att publiceras.

SAS ledning tar avstånd från filmen och de anställda som tillsammans med en extern reklambyrå haft i uppdrag att producera filmen har idag kallats upp till möte med ledningen. Resultat av mötet blev att de anställda avskedats och att samarbetet med reklambyrån avslutats.

Vi vill be alla skandinaver som vi har kvar som anställda inom bolaget en ursäkt och gör härmed en total pudel.

Vi vill även be våra skandinaviska resenärer om ursäkt och hoppas att ni kan ha överseende med vårt stora misstag.

Med hopp om på återseende.

Ledningen inom SAS”

Jag ger också OK till ledningen inom SAS att gå ut med ovan som ett pressmeddelande utan jag i framtiden har rätt att rikta skadeståndsanspråk framöver för plagiat.
Citera
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Hur funkar det? Får du betalt per inlägg eller är det per ord?

Tror byrån får en summa up front och tar fram contingency plan, typ en sån “Retention fee”, sedan avräknas på projektbasis när ett case ploppar upp. Handlar om att påverka upplevelsen av åsiktsrepresentation online för att skydda brand value.

Sen är en del av dom nog såna i projektteams som avlönas vanligt.

Var i branchen en kort tid när en kompis startade ett sånt PR-byrå. Skojar inte ens, de jobbar så många av dem.
Citera
Medlem
frdks avatar
DN har en rolig tvist på det.
Kampanjen är kapad av SDs Jomhof och nordfront. Därför tar man ner den..

Så nu vet ni
Citera
2020-02-12, 13:10
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Den här kommentaren på filmen och på Youtube var bra.

"So if a foreigner asks me as a swede: I'm thinking about visiting Sweden, whats your culture like, what is there to experience, whats unique about Sweden that I cant find anywhere else? What defines Sweden?

According to this add, I should proudly answer:

Nothing, absolutely nothing.

There is absolutely nothing unique about us. We are a cookie cutter nation with nothing to offer, a watered down copy of the rest of the world. We have contributed nothing to this world and we have no history, culture or traditions. Don't bother visiting us, go somewhere is where our apparently stolen culture originates from - but when you do, don't bother using our faceless self-deprecating airline SAS, they are just a copy of every other airline company with nothing original on offer."

Så, denna reklam uppmanar folk utanför Skandinavien att Sverige, Danmark, Norge och Finland är inte värt att besöka. Allt som finns här finns i andra länder. Vi är bara en kopia på dom. Här är dessutom kallt. Åk till Turkiet istället.

Är det smart av ett flygbolag som b.l.a lever på turism?

Den kommentaren är mitt i prick, det är precis vad reklamen förmedlar. Om det inte var SAS uppsåt har de misslyckats fullständigt.

Hur troll i tråden kan försvara det tänket är för mig obegripligt.
Citera
2020-02-12, 13:11
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC-2.0
Nej, deras reklamfilm är inte bra. En reklamfilm syftar till att generera fler intäkter till företaget men med denna så har de istället redan tappat kunder i flera år framöver. Med produktionskostnaden och förlorade kunder så kommer man istället gå back på filmen och det bör ju även en vänsterbliven förstå.

Den är självhatande på så vis att man försöker vara inkluderande genom att förminska svenska prestationer och kultur i förhållande till andra. Det hela bottnar givetvis i den skitnödiga PK-kultur som grott i Sverige i över ett decennium nu och hade du faktiskt besökt lite fler delar av världen, så blir det också väldigt uppenbart.

Ingen annanstans håller man på så här. I USA uttrycker man sig pampigt hela tiden om hur man är världens bästa land, är frihetens land och talar om innovationer osv. och i Italien slår man gärna sig för bröstet över sitt berömda kök liksom fransmännen gör över sitt.

Det är inte för inte som Sverige fått ett rykte av att ha en skitnödig PK-kultur där man försöker spela godhetsapostlar. Det är samma sorts skitnödiga beteende som gjort att man tagit mängder av folk från massvis av efterblivna kulturer som försämrat landet, så det är inte konstigt att folk ställer sig mot denna reklam.

Det är för mycket PK-trams helt enkelt och hade reklamen istället handlat om African Airlines och negrers frånvaro av bidrag till mänskligheten bortsett från jordnötssmör, så hade du varit här i tråden och talat om rasism. Så du är inget annat än en hycklare.

Man behöver inte förminska någon kultur men man behöver inte heller bli kränkt. En vettig människa är okränkbar. Ni tycks tycka att det är er rättighet att bli kränkta.

Nej högern i USA dyrkar sig själva, smickrar sig osv. Men vänstern där är mer för tolerans, mindre för egenkärlek osv. Sen hyllar amerikanerna idealen bakom sin nation. Deras nationalism skiljer sig mycket från flashbacksnationalismen.

Jag vill inte gå runt och brösta upp mig som en apa över något mina förfäder har åstadkommit. Jag vill ha fred, välstånd, och möjligheter att utvecklas. Jag bryr mig inte ett skvatt om det där primitiva, infantilt högmodiga självälskandet. Det är patetiskt.
Citera
Avslutad
Kanske SAS helt enkelt anser att flygbiljetter* fram och tillbaka från Mellanöstern, Somalia och andra nya svenska födelseregioner nu utgör en starkare kundgrupp än de av flygskam belastade svenska företagande männen. Utöver dessa mängder av nya flygresenärer skall läggas miljöpartister* på väg till eller från någon viktig miljökonferens utanför Norden, medarbetare inom hjälporganisationer** som måste resa oavbrutet till nya spännande platser, politiker* i allmänhet och vänsterpolitiker* i synnerhet som skall på möte i FN, Bryssel eller Iran, alla övriga inom offentlig sektor* som inte kan använda telefonkonferensfunktionen på telefonen eller Skype, samt slutligen alla skandinaver som bara måste ha en weekend i Barcelona eller besöka olika platser på jordklotet "innan för många turister hinner dit"...

*skattebetalda
**skatte- och/eller donationsbetalda
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Vilka judar? Är du nazze?
Nej, anti nasse. Hyllar judarnas sätt att föra krig. De blir ständigt anfallna av araberna men araberna får krypa tillbaka med svansen mellan benen.
Nassarna förlorar krig
Citera
2020-02-12, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Jag är så svensk som man kan bli. Du om någon är inte svensk, du kan inte ens svenska. Du kan inte ens använda dig av korrekt kommatering i dina texter.

Fast nu när jag tänker på det, det vore smått komiskt om jag faktiskt vore utlänning och läxade upp dig kring dina usla språkkunskaper. Vi kan låtsas som att jag är av utländskt påbrå oss emellan, det blir mer roligt att såga dig då.

Haha det är inget fel på min kommatering din amöba. Däremot så verkar du allvarligt PK-skadad.

Du sågar enbart dig själv men fortsätt gärna. När man attackerar människors stavning då har man förlorat sen länge. Somna om nu.

Du har ju inte direkt uppvisat några otroliga språkkunskaper själv utan bara signalerat att du är en nyttig idiot.
Citera
2020-02-12, 13:13
Medlem
flying-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Det är väl bara bra att du sprider reklamfilmen. Då får hela världen veta hur kränkta vi blir över tolerans mot andra. Sprid så mycket du bara vill. Som jag sa till en annan: jag vinner ingenting på att vara undercover SAS anställd. Hade jag jobbat på SAS hade jag sagt det. Mina argument hade blivit lika fientligt mottagna ändå.

16. https://iz.ru/ - info@iz.ru
17. https://www.kommersant.ru - kommersant@kommersant.ru
18. https://rg.ru - web@rg.ru
19. https://www.kp.ru/ - kp@kp.ru
20. https://www.mk.ru/ - info@mk.ru

Ska vi verkligen fortsätta?
Citera
2020-02-12, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Filmen belyser att det vi klassar som skandinaviskt är ett ihopkok av influenser från alla världens hörn, samt att vi har lagt vår egna "touch" på det och att vi är där vi är idag tack vare att vi har tagit in alla dessa influenser. Det är ett faktum.

Nästintill inget i Nordkorea är rent ut sagt koreanskt.

Ändå hänvisade du att vi inte var ett "historiskt" Nordkorea?

Så då är Nordkorea också ett ihopkok...?

Ser inte riktig hur man skulle uppfattas som "trevlig" om man åkte till Nordkorea och förde fram samma syn på Nordkorea som SAS gör på skandinavien...

Filmen är inte bra på det sättet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in