Citat:
Ursprungligen postat av
BrunoC-2.0
Nej, deras reklamfilm är inte bra. En reklamfilm syftar till att generera fler intäkter till företaget men med denna så har de istället redan tappat kunder i flera år framöver. Med produktionskostnaden och förlorade kunder så kommer man istället gå back på filmen och det bör ju även en vänsterbliven förstå.
Den är självhatande på så vis att man försöker vara inkluderande genom att förminska svenska prestationer och kultur i förhållande till andra. Det hela bottnar givetvis i den skitnödiga PK-kultur som grott i Sverige i över ett decennium nu och hade du faktiskt besökt lite fler delar av världen, så blir det också väldigt uppenbart.
Ingen annanstans håller man på så här. I USA uttrycker man sig pampigt hela tiden om hur man är världens bästa land, är frihetens land och talar om innovationer osv. och i Italien slår man gärna sig för bröstet över sitt berömda kök liksom fransmännen gör över sitt.
Det är inte för inte som Sverige fått ett rykte av att ha en skitnödig PK-kultur där man försöker spela godhetsapostlar. Det är samma sorts skitnödiga beteende som gjort att man tagit mängder av folk från massvis av efterblivna kulturer som försämrat landet, så det är inte konstigt att folk ställer sig mot denna reklam.
Det är för mycket PK-trams helt enkelt och hade reklamen istället handlat om African Airlines och negrers frånvaro av bidrag till mänskligheten bortsett från jordnötssmör, så hade du varit här i tråden och talat om rasism. Så du är inget annat än en hycklare.
Man behöver inte förminska någon kultur men man behöver inte heller bli kränkt. En vettig människa är okränkbar. Ni tycks tycka att det är er rättighet att bli kränkta.
Nej högern i USA dyrkar sig själva, smickrar sig osv. Men vänstern där är mer för tolerans, mindre för egenkärlek osv. Sen hyllar amerikanerna idealen bakom sin nation. Deras nationalism skiljer sig mycket från flashbacksnationalismen.
Jag vill inte gå runt och brösta upp mig som en apa över något mina förfäder har åstadkommit. Jag vill ha fred, välstånd, och möjligheter att utvecklas. Jag bryr mig inte ett skvatt om det där primitiva, infantilt högmodiga självälskandet. Det är patetiskt.