2020-02-12, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Suck, din idiot, vem har påstått att det inte finns någon svensk kultur?
Inte ens reklamen i sig påstår att svensk kultur inte existerar, den menar dock att vår kultur är ihopkok av influenser från alla världens hörn vilket är ett faktum.
De säger det uttryckligen äckliga idiot: "det finns inget skandinaviskt".
Citera
2020-02-12, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Suck, din idiot, vem har påstått att det inte finns någon svensk kultur?
Inte ens reklamen i sig påstår att svensk kultur inte existerar, den menar dock att vår kultur är ihopkok av influenser från alla världens hörn vilket är ett faktum.

Och jag har motbevisat det utan att du kunnat argumentera emot eller motbevisa. Varför fortsätter du att spy ut dina lögner?
Citera
2020-02-12, 13:22
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Man behöver inte förminska någon kultur men man behöver inte heller bli kränkt. En vettig människa är okränkbar. Ni tycks tycka att det är er rättighet att bli kränkta.

Nej högern i USA dyrkar sig själva, smickrar sig osv. Men vänstern där är mer för tolerans, mindre för egenkärlek osv. Sen hyllar amerikanerna idealen bakom sin nation. Deras nationalism skiljer sig mycket från flashbacksnationalismen.

Jag vill inte gå runt och brösta upp mig som en apa över något mina förfäder har åstadkommit. Jag vill ha fred, välstånd, och möjligheter att utvecklas. Jag bryr mig inte ett skvatt om det där primitiva, infantilt högmodiga självälskandet. Det är patetiskt.

Var har jag eller någon annan beskrivit mig som kränkt? Med den logiken är ju du kränkt för att andra kommenterar att det är en dålig reklamfilm och bör påminna dig själv om att en vettig människa ska vara okränkbar. Så sådana argument fungerar inte riktigt här på forumet.

Ja, bryr du dig om välstånd och fred så kan det vara en god idé att skippa sådant här PK-flummeri och ställa dig in i kören som fått nog av det. Det är nämligen sådana här politiskt korrekta idioter som gjort att vi fått hit primitiva MENA-folk som försämrat samhället och ekonomin och bara skapat splittringar. Men eftersom du besitter en lägre IQ så kommer du nog aldrig resonera i längre banor än "men jag vill rädda världen!! orange man bad! fred på jorden och mat åt alla flyktingar".
Citera
Medlem
DaChiefs avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jdJz5q/sas-stoppar-reklam-om-att-inget-ar-skandinaviskt

”Misstänks ha kapats”

Var det ingen högre chef som kollade igenom?
Hur kunde filmen laddas upp på deras youtubekanal?

Uppenbart tillklantat av dem själva. Nåväl, vilka är personerna som får kicken?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av siliconsoul
Vad kan man göra för att visa sitt missnöje mer än att bojkotta? Finns det någon plats där man kan betygsätta SAS? Har redan kontaktat kundtjänst

Du kan ju sprida detta på nätet så fler ser denna idioti och förhoppningsvis bojkottar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Du hyllar en nation som tigger till sig toppmoderna vapen och använder dessa mot getknullare som knappt har 1900-talsteknik? Ja, ni kommunister är verkligen mobbare.
Tror du är en getknullare, du uttrycker dig på sådant vis. Det är nog det som menad med modern krigskonst dvs. att vara smart.
Jag är konservativ M.
Citera
2020-02-12, 13:23
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Alla kulturer är hopkok av massa olika kulturer och influenser. Kulturen är i ständig rörelse, liksom allt i hela universum. Det finns inget absolut svenskt, lika lite som det finns något absolut judiskt, kurdiskt, arabiskt, etc.
Så vad är då poängen med filmen? Sända ut ännu mer plattityder?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jdJz5q/sas-stoppar-reklam-om-att-inget-ar-skandinaviskt

”Misstänks ha kapats”

Var det ingen högre chef som kollade igenom?
Hur kunde filmen laddas upp på deras youtubekanal?

Uppenbart tillklantat av dem själva. Nåväl, vilka är personerna som får kicken?
Han menar att rasister har gått in och masshatat
Citera
Medlem
Citat:
Man behöver inte förminska någon kultur men man behöver inte heller bli kränkt. En vettig människa är okränkbar. Ni tycks tycka att det är er rättighet att bli kränkta.

Nej högern i USA dyrkar sig själva, smickrar sig osv. Men vänstern där är mer för tolerans, mindre för egenkärlek osv. Sen hyllar amerikanerna idealen bakom sin nation. Deras nationalism skiljer sig mycket från flashbacksnationalismen.

Jag vill inte gå runt och brösta upp mig som en apa över något mina förfäder har åstadkommit. Jag vill ha fred, välstånd, och möjligheter att utvecklas. Jag bryr mig inte ett skvatt om det där primitiva, infantilt högmodiga självälskandet. Det är patetiskt.

"Kränkt" - att man påpekar, och känner att detta är "fel" betyder inte att man är kränkt.

Inte direkt man *buhu* är ledsen och sårad över detta. JAG påverkas inte indirekt, men jag tror ju att skandinavien i stort INTE drar nyttja av denna reklam. Den missar helt målet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Reggad: 2013

Du loggar in för att skriva ditt 10e inlägg på 7 år och allt du skriver är "bra reklamfilm". Vilka är det som styr dessa konton?

Inte bara antalet inlägg eller kort historik kan kännas avslöjande. Du märker ofta redan genom valet av "nick" att det förefaller vara en anlitad påverkare som skriver. Valet av nick, tidpunkt för inlägget, hur språket behandlas osv skickar ju onekligen signaler. Sveavägen är normalt "usual suspect" samt nu senast Iran rörande det nedskjutna planet - rätt eller fel, inbland är det däremot hart när omöjligt att ens gissa och då är författaren antingen mycket mer skicklig eller faktiskt helt ärlig och har egna privata åsikter att ventilera.
Senast redigerad av LordBrettSinclair 2020-02-12 kl. 13:26.
Citera
2020-02-12, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Tror du är en getknullare, du uttrycker dig på sådant vis. Det är nog det som menad med modern krigskonst dvs. att vara smart.
Jag är konservativ M.

Ja, inte är du smart i alla fall när du inte ens har grundläggande kunskaper i svensk historia.
Citera
2020-02-12, 13:24
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
"

När vi tittar på mönstret och antalet reaktioner på vår film finns det anledning att misstänka en attack och att vår kampanj har blivit kidnappad. Vi vill inte riskera att bli en plattform för någon annans värderingar, som vi inte står för. Därför har vi för tillfället tagit ner filmerna från våra kanaler och diskuterar nu nästa steg.”

SAS uppger också att företaget står bakom budskapet i filmen.

”Vi på SAS är stolta över vårt skandinaviska ursprung och de värderingar som präglar våra öppna, jämställda och demokratiska samhällen.”

Enda kidnappningen här är från er äckliga hipster-PR-byrå.

Vilket skandinaviskt ursprung? Alla de värderingar SAS har kommer utifrån ju
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in