2020-02-12, 12:27
Medlem
trailblasers avatar
Jag väljer att inte se den för det skulle få mitt blod att koka, men stämmer det verkligen att de tog in en neger för att säga frasen "vi inte är bättre än våra vikingaförfäder?
Citera
2020-02-12, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Har klagat till SAS via länken i början av tråden, det bör alla göra!

Bra gjort, jag med. Du har rätt i att alla borde göra det, för många pratar men vem gör något? Hoppas även på att vi ser Youtubers och bloggare använda sina plattformar.
Citera
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Alla hjärndöda inskränkta högermänniskor med konstant krånkningssdiagnos menar du säkert.

Säkert! Blir du provocerad?

Men jag tror inte jag känner mig krånkt? Hittar inte ordet i SAOB!
Senast redigerad av Ringhals3 2020-02-12 kl. 12:30.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Jag har dygnat och överdrev lite givetvis. Men jag tror dock att upplösningen av nationaliter och grupptillhörighet är en del av framtiden. Om ni inte tycker eller tror det så beklagar jag mig för er. Dock kan jag förstå då jag är gammam SD:are.
Nationer möjligtvis, grupptillhörigheter nej. Det ligger i människans natur att dela in sig i grupper och identiteter. Om vi inte får en maskindiktatur, som gör oss människor till underlydande tjänare förstås. Men det låter väl inte heller särskilt trevligt?
Citera
2020-02-12, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Fast det är ju ganska många vid det här laget, i alla fall SD-sympatisörer. Kanske dags att börja tänka på det när man designar sina reklamkampanjer...
Varför då? Ska reklambyråer verkligen gulla för och ta hänsyn för inskränkta personer med begränsad fattningsförmåga?
Citera
Bannlyst
Den nordiska kulturen är överlägsen all annan gegga.
Citera
Medlem
Den här kommentaren på filmen och på Youtube var bra.

"So if a foreigner asks me as a swede: I'm thinking about visiting Sweden, whats your culture like, what is there to experience, whats unique about Sweden that I cant find anywhere else? What defines Sweden?

According to this add, I should proudly answer:

Nothing, absolutely nothing.

There is absolutely nothing unique about us. We are a cookie cutter nation with nothing to offer, a watered down copy of the rest of the world. We have contributed nothing to this world and we have no history, culture or traditions. Don't bother visiting us, go somewhere is where our apparently stolen culture originates from - but when you do, don't bother using our faceless self-deprecating airline SAS, they are just a copy of every other airline company with nothing original on offer."

Så, denna reklam uppmanar folk utanför Skandinavien att Sverige, Danmark, Norge och Finland är inte värt att besöka. Allt som finns här finns i andra länder. Vi är bara en kopia på dom. Här är dessutom kallt. Åk till Turkiet istället.

Är det smart av ett flygbolag som b.l.a lever på turism?
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tack för att du bekräftar min misstanke.
Alltså om jag jobbade på SAS så skulle jag ha sagt det. Mina argument varken förstärks eller försvagas över att jag skulle dölja min identitet och verka med en dold agenda. Jag vet redan Flashbacks åsikter. Mina åsikter är impopulära här. De skulle varken blivit mer/mindre populärare om jag sa öppet atr jag arbetade på SAS. Tänk till lite istället innan du vräker ur dig en massa dumheter.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042
Jag jobbar på SAS. Klagas enormt på intranätet nu också. Tack gode gud att de tog bort skiten även om den redan orsakat mycket skada för varumärket.
Har du några exempel på vad som skrivs där?
Citera
2020-02-12, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Men din idiot. Vårt firande av Lucia har inget med Lucia att göra. Det är Italienarna på 1100-talet som tog vår tradition och satte ett namn på det i PR. Är du verkligen s korkad på riktigt?

Haha, är du efterbliven?
Vem handlar vårt firande om? Lucia.

Vilken Lucia har du firat, din jubelidiot. Du är ju uppenbarligen ett troll men fortfarande, försök vara lite innovativ i din idioti.
Citera
Medlem
flying-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Jag försvarar inte SAS reklamfilm enbart utan ideen bakom den. Tycker den var gullig. Jag har inget med SAS att göra så gör vad du vill.

Ok.
Första fem kommer få nyhetstips. Vi börjar med Holland.
Har du mer patetisk damage control att ge?

Om någon vill tipsa med mig (högre sannolikhet att SAS-reklam blir ännu mer känd), här kommer mailadresser för nyhetstips:
1. www.telegraaf.nl - nieuwsdienst@telegraaf.nl
2. www.ad.nl - redactie@ad.nl
3. www.fd.nl - hoofdredactie@fd.nl
4. www.volkskrant.nl - redactie@volkskrant.nl
5. www.nrc.nl - nrc@nrc.nl
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Jag väljer att inte se den för det skulle få mitt blod att koka, men stämmer det verkligen att de tog in en neger för att säga frasen "vi inte är bättre än våra vikingaförfäder?
En fråga bara, varför blir du så kränkt över en video?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in