2020-02-12, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Tråkigt läge när en självutnämnd rasist inte ens behärskar sitt egna modersmål. Varken när det kommer till grammatiken eller stavningen.

Följade är korrekt språkbruk: "Såna som du", inte "Sånna som dig".

Lär dig svenska, din idiot. Vidrigt att du inte ens behärskar det svenska språket, trots dina infantila åsikter.

Håll käften och lämna Sverige vi vill inte ha dig här och ta resten av orcherna med dig.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HenKarl
Nä, det slog mig också. Det här är nästan overkligt dåligt tajmat. Eller är de helt enkelt så här dåliga på SAS?
SAS som sådant tror jag faktiskt är såhär dåliga eftersom det i grunden är ett gammalt statligt bolag som haft monopolställning sedan Slaget vid Hastings, typ. Jag tror inte att den attityden förändrats mycket bara för att man för några år sedan tvingades släppa in andra aktörer på marknaden. SAS är lite som SJ, Telia och SVT - pompösa och verklighetsavvisande. Däremot anlitade man efter vad jag förstått en privat reklambyrå. Att inte dessa människor ryckte i nödbromsen förvånar. Eller är reklambranschen lika i otakt med samtiden? Gillettereklamen är ju ett annat exempel på att det tydligen råder en alternativ verklighet på Mad Men-kontoren runt om i världen.

Nåja, det blev stor oreda och det är alltid roligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Jag tror du fattar innerst inne att du tillhör en minoritet som har som främsta mål att avidentifiera sig och hoppas hela planetens befolkning sällar sig.

Tala för dig själv, gulleplutt.
Är stolt över min etnictet, min kultur och min identitet.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Den ibland galet arga men fantastiskt sköna Golonka skrev det bra för många år sen. Ang. svensk kultur. Klipper in det här.

Det är precis det här som är poängen som SAS helt missar i sin iver att leka globalist.
Svensk kultur är en väv av småsaker, inhemska och influerade. Och då menar jag inte skitsaker som köttbullar eller midsommar. Det är bara en liten del av det som för sig inte utgör ett skit.

Tycker Golonkas text är värd att både läsa och reflektera över.
Den som lät skådespelarna i reklamfilmen utbrista "nothing" och "everything is copied" förstår inte att många av oss bottnar i det inlägg Golonka skrev. Vi är inte rotlösa, vi är inte ett ingenting. Vi skandinaver bär var och en för sig och tillsammans ett fantastiskt och i många avseenden unikt kulturarv. Visst har vi som många andra influerats utifrån, men det är rent felaktigt att reducera det som vuxit fram, det som är vårt till ett "ingenting" eller något som rakt av "kopierats". Läser man Golonkas inlägg och känner något då förstår man varför så många reagerat med sorg och vrede på SAS lågvattenmärke.

Golonkas inlägg från 2012:

Senast redigerad av Tinuviel 2020-02-12 kl. 12:52.
Citera
Medlem
Nu finns det en Facebook grupp som heter:
Bojkotta SAS tills de ber om ursäkt för sin rasism mot skandinaver!

https://www.facebook.com/groups/205155170628252/?hc_location=ufi

På bara några timmar har den fått 341 medlemmar. Rättelse 342. Det tillkommer fler varje minut.
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Så vi hade inga våldtäkter i Sverige förrän nyligen?

Visst hade vi våldtäkter även tidigare men de är importerade någon annanstans ifrån, det finns inget skandinaviskt för det har SAS sagt.
Citera
2020-02-12, 12:49
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Den var vi nog tidiga med själva, vikingarna var ökända för att våldta under sina erövringar och de hade dessutom en mycket stark hederskultur.

Vadå "vi"? Menar du den här mannen?

https://www.friatider.se/sites/default/files/styles/large/public/45fgfg556.jpg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Håll käften och lämna Sverige vi vill inte ha dig här och ta resten av orcherna med dig.

Ännu en idiot som inte behärskar det svenska språket i skrift, lär dig svenska innan du ska föra talan för det svenska folket. Idiot.

Jag är stolt svensk, jag är stolt över min etnicitet och mitt lands kultur.
Citera
Medlem
Citat:
Tala för dig själv, gulleplutt.
Är stolt över min etnictet, min kultur och min identitet.

Vad gör du då i Sverige?
Citera
2020-02-12, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Här ser vi några exempel på det vi talat om innan. Det är Oobegripligt att svenskar reagerar när de blir knäppta på näsan.. De har ju ingenting att gnälla över!
Jodå det finns en hel del att gnälla över men just detta är ju pinsamt att gnälla på och ni gör det för att ni inte ens insett innebörden av filmen och för att ni blivit manade av era fuhrers att reagera. Pinsamt som sagt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Motsatsen till vad resultatet kommer att bli. SAS har i sin penninghunger litat på vad ett gäng aktivistiska fårskallar från reklambrancshen lovat.

kom kom kom o kop konserverad grot (all publicitet ar bra till viss del) nu har dom sagt A, snart kommer B

Men vete fan vad det blir 👣
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Vadå "vi"? Menar du den här mannen?

https://www.friatider.se/sites/default/files/styles/large/public/45fgfg556.jpg

Jag går inte in på "Fria Tider", spara den rasistiska dyngan för dig själv.
Ja, vi, vi svenskar och skandinavier. Eller är vikingarna inte dina förfäder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in