2020-02-12, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Fast olika raser finns ju inte. Enda skillnaden mellan olika manniskogrupper är andelen melanin I deras hud.

Dagens skratt. Inom medicinen är man väl medveten om detta. Många hjärtmediciner fungerar inte på folk med afrikanskt ursprung, så en läkare måste tänka på det när de väljer medicin. Bara ett exempel. Det finns många fler exempel. Det betyder att man skall behandla folk olika, men det betyder inte att man inte skall respektera andra...
Citera
2020-02-12, 12:04
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Men för helvete människa, det är väl bara att titta på forskningen, det är ju glasklart!

https://www.researchgate.net/figure/ACE-II-genotype-frequency-in-different-populations-countries_tbl2_5642354

Sen så har vi ju det faktum att de är i karantän i sina hytter på båten, och att de vet om att hålla sig borta från andra, så inte fan går väl japanerna omkring och kramas då? De är ju bland världens mest intelligenta folkslag!
Nej, nej, du missförstår mig, jag förstår studien! Men min poängssom kom bort var: kan DU se en premiärminister eller en inbjuden expert sitta och uttala sig rasbiologiskt i tv-studion?

Oj, måste verkligen ha varit otydlig, eller så...hmm. Naturligtvis menar jag rörelsemönster INNAN de blev smittade.
Citera
2020-02-12, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Fast olika raser finns ju inte. Enda skillnaden mellan olika manniskogrupper är andelen melanin I deras hud.

Ordet rasist förutsätter ju att olika människoraser finns, men visst det råder konsensus inom forskarvärlden att människoraser inte finns.
Citera
2020-02-12, 12:09
Medlem
fernebos avatar
De två nya tyska fallen handlar om två personer (av över 200) som suttit i hemmakarantän efter att ha varit i kontakt med de som smittades av kinesiskan på Webasto.

Med tanke på att dessa suttit i karantän i runt två veckor innan symptom visade sig (eller de testade positivt) så visar det på hur lång inkubationstiden är. Inte helt säkert att svenska myndigheternas rekommendation om två veckor räcker.

https://www.sueddeutsche.de/muenchen/starnberg/gauting-webasto-eroeffnung-coronavirus-1.4794740
Citera
2020-02-12, 12:09
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Nej, nej, du missförstår mig, jag förstår studien! Men min poängssom kom bort var: kan DU se en premiärminister eller en inbjuden expert sitta och uttala sig rasbiologiskt i tv-studion?

Oj, måste verkligen ha varit otydlig, eller så...hmm. Naturligtvis menar jag rörelsemönster INNAN de blev smittade.

Jo rent teoretiskt är det ju såklart tänktvärt, men med tanke på vilken tät miljö en båt ändå är, och att viruset är luftburet, tror jag effekten av detta blir försumbar i slutändan. De har ju varit där såpass länge så alla borde ha andats varandras luft vid det här laget, och en jämn smittfördelning borde därför uppkommit, enligt ACE2 receptor tabellen, vilket ju faktiskt oxå är vad vi ser.
Citera
2020-02-12, 12:13
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Ordet rasist förutsätter ju att olika människoraser finns, men visst det råder konsensus inom forskarvärlden att människoraser inte finns.

Fel, det är inte inom forskarvärlden detta konsensus råder, utan i den politiskt korrekta världen. Idiotvärlden, med andra ord.
Citera
2020-02-12, 12:15
Medlem
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/varningen-fr%C3%A5n-who-coronaviruset-st%C3%B6rre-hot-%C3%A4n-terrorism/ar-BBZUO3b?li=BBqxCu3 Viruset är större hot än terrorism enligt WHO

Stefan Löfvén
- vi såg inte det komma QUOTE=HenrikLarsson99|70243039]Vad infektioner per dag går ner nu, dom verkar fått koll på det. Men man kanske ska bunkra på sig lite ris så man kan leva en månad eller två fall i fall.[/quote]
Citera
2020-02-12, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Kanske 100 dog?

Antalet smittade är oberoende statistik från antalet döda.
Citera
2020-02-12, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forgenixx
Vart ströks de någonstans. De är kvar och har vuxit till 203 enligt Worldometers: https://www.worldometers.info/coronavirus/.

Här ifrån: de var 161 igår

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6
Citera
2020-02-12, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Håller med att nivån på "sanningar" är hög. De flesta klippen hamnar i spekulationsteorier men många skriver vad som händer med 1,3 miljarder människor baserat på ett twitterklipp fast man ser tre personer.

Men även du som förminskningsminister här inne ser väl att det ökar exponentiellt utanför Kina också. Det ligger fortfarande runt 20% ökning per dag, vilket inte betyder så mycket i början men avtar inte den kurvan så går det undan till slut.
Avslutningsvis, blir detta utbrott en pandemi så är under 2% förbannat högt.

Snarare runt 10%
Senaste 7 dagarna ligger snittet på 12,45% ökning utanför Kina och bara en dag över 20% medans 3 dagar har varit under 10%
Senaste 14 dagarna ligger snittet på 14,09%

Sen är ju väldigt många av dessa fall på kryssningsfartyget , av de 518 utanför kina är 174st från fartygen , dvs ca 33%

Jämför man det med Kina så är siffrorna
Senaste 7 dagarna 9,1%
Senaste 14 dagarna 15,7%
Citera
2020-02-12, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Här ifrån: de var 161 igår

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

De är flyttade till Others 175 st som alla är på/från fartyget
Citera
2020-02-12, 12:32
Medlem
När tror ni svaret från Växjö kommer idag?

Om det är så att personen är smittad så kan man vara ganska säker på att folk i personens närhet också är smittade!
Med tanke på britten i Alperna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in