2020-02-13, 09:20
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Precis. Undrar hur länge fhm står fast vid denna princip, att inte ge någon information. I omvärlden rapporterar man om status, tillfrisknande etc. I den statistiken står att Sverige har ett fall, noll tillfrisknade. Är hon alltså fortfarande sjuk eller är hon frisk men Sverige har inte uppdaterat?

Kan ju vara död oxå. Det skulle åtminste förklara varför de är så tysta om det.
Citera
2020-02-13, 09:21
Medlem
250 nya dödsfall på ett dygn, går var det runt 100. Oroväckande.
Citera
2020-02-13, 09:23
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Då föreslår jag att ni för en gångs skull kollar upp era egna källor - här är rapporten som idiotsverigeskällahänvisar till: https://smw.ch/article/doi/smw.2020.20203

Där talas det förstås inte ett ord om 18% dödlighet, istället anges en dödlighet på mellan 0,18% (utanför Wuhan) - 2,8% (i Wuhan) med sannolikt samt värde nånstans däremellan...

Jag har redan svarat på detta tidigare. Det är uppskattningar och inget annat. Det är inte fakta. Dessa skattningar kan slå helt fel. Svårt att förstå?

Den vedertagna metoden att räkna ut dödligheten är döda/(döda + återställda (friska))*

*när en epidemi eller pandemi är över. Därför anger man detta som döda/smittade för att när utbrottet är över ingår givetvis döda + återställda i mängden smittade.
Citera
2020-02-13, 09:23
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuigiCantenozzi
För att återanvända ditt citat:

Lägg märke till det fetade!

Och jag skulle vilja påstå att jag har bättre koll på epidemiologi än du har.

Så du menar att de inte är proportionella?

Detta ska bli intressant.
Citera
2020-02-13, 09:26
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Jag har redan svarat på detta tidigare. Det är uppskattningar och inget annat. Det är inte fakta. Dessa skattningar kan slå helt fel. Svårt att förstå?

Den vedertagna metoden att räkna ut dödligheten är döda/(döda + återställda (friska))*

*när en epidemi eller pandemi är över. Därför anger man detta som döda/smittade för att när utbrottet är över ingår givetvis döda + återställda i mängden smittade.

Idioterna kommer aldrig fatta, de tillhör "lägga-locket-på-maffian"

De är helt felprogrammerade tyvärr.
Citera
2020-02-13, 09:29
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Jag har kanske dålig koll på svenskars resvanor, men: nu är det väl inte särskilt många som är i Thailand? Mitt i skolterminen, folk jobbar osv. Det är väl mer över jullovet folk åker dit?
De som har barn ja men övriga där barnen inte följer med längre eller flyttat hemifrån är de som gärna reser dessa tider för det är lugnare då.

Exempelvis är vi där nu och brukar alltid åka mitten januari till slutet februari med några av dessa veckor vanligen tre.
Citera
2020-02-13, 09:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest

Läser du källan istället för att sitta och gissa så framgår det varför du har så fel... bland annat eftersom siffrorna idiotsverige räknar på helt exkluderar alla som inte varit inlagda och inkluderats i underlaget, etc...
The higher case fatality rate reported from Wuhan may be overestimated
The true number of exposed cases affected in Wuhan may be vastly underestimated. With a focus on thousands of serious cases, mild or asymptomatic courses that possibly account for the bulk of the 2019-nCoV infections might remain largely unrecognized, in particular during the influenza season.
Under-detection of mild or asymptomatic cases may be further fueled after further growth of the outbreak, as healthcare-facilities and testing capacities in Wuhan have reached their limits.

Detta gäller alltså den höga siffran 2,8% dödlighet - inte fantasisiffran 18%...
Citera
2020-02-13, 09:30
Medlem
Citat:
Då föreslår jag att ni för en gångs skull kollar upp era egna källor - här är rapporten som idiotsveriges källahänvisar till: https://smw.ch/article/doi/smw.2020.20203

Där talas det förstås inte ett ord om 18% dödlighet, istället anges en dödlighet på mellan 0,18% (utanför Wuhan) - 2,8% (i Wuhan) med sannolikt sant värde nånstans däremellan...

Bra försök men Idiotsverige verkar ha obegränsat med tid och obefintlig logiskt tänkande.

Men det landar bara inte...
Citera
2020-02-13, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige

det är nog så för de hjarntvattade
Citera
2020-02-13, 09:37
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Jag har kanske dålig koll på svenskars resvanor, men: nu är det väl inte särskilt många som är i Thailand? Mitt i skolterminen, folk jobbar osv. Det är väl mer över jullovet folk åker dit?

Utan någon statistik skulle jag hävda att det är många svenskar i Thailand nu, men siffran går såklart upp vid lov.

Vet ett antal familjer med skolbarn som hänger där nere just nu.
Citera
2020-02-13, 09:38
Medlem
magpests avatar
Citat:
Läser du källan istället för att sitta och gissa så framgår det varför du har så fel... bland annat eftersom siffrorna idiotsverige räknar på helt exkluderar alla som inte varit inlagda och inkluderats i underlaget, etc...

The higher case fatality rate reported from Wuhan may be overestimated
The true number of exposed cases affected in Wuhan may be vastly underestimated. With a focus on thousands of serious cases, mild or asymptomatic courses that possibly account for the bulk of the 2019-nCoV infections might remain largely unrecognized, in particular during the influenza season.
Under-detection of mild or asymptomatic cases may be further fueled after further growth of the outbreak, as healthcare-facilities and testing capacities in Wuhan have reached their limits.

Detta gäller alltså den höga siffran 2,8% dödlighet - inte fantasisiffran 18%...

Jag vet vad jag sysslar med. Det fetmarkerade är en parameterskattning. Sedan uppmanar jag dig att titta på de kursiva orden som jag har markerat i citatet och fundera över innebörden dessa ord har.
Citera
2020-02-13, 09:38
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige

Och som vi flesta förstått så är du en hängiven ört fantast som inte tror på vaccin och att den flesta cancern läker sig själv.
Tvivlar på läkarvetenskapen och lever i en tro där folk härdas genom att utsättas för massa sjukdomar.

Du uttalar dig om Kina och dess kultur utan att varit där och tagit del av det själv.
Alla dina inlägg i denna tråden är av typen troll som inte tillför ett smack och det enda du söker är bekräftelse på dina villfarelser.

Du skrev nyss felprogrammerade, ja givetvis menar du dig själv.
Tragisk stackare. Ditt nick sitter som handen i handsken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in