Citat:
Ursprungligen postat av
terrieterrie
Hon bor i den lägenhet i Uppsala som S stod skriven på. De bodde där tillsammans innan S träffade och sedermera flyttade till L.
På onsdagkväll började någon ringa vilt på hennes dörr och skrika i brevinkastet "Öppna, S.. D... Det är polisen! Hon släppte in dem och de gick runt i lägenheten och letade efter S. (Detta faktum att de hade letat efter henne gjorde ju att vi i flera timmar under natten hade förhoppningar om att hon fanns i livet någonstans. Varför skulle de leta efter henne om hon redan var död? Det är en fråga som vi inte har fått någon klarhet i ännu.) Medan de var kvar hos henne så ringde hon till S. arbetsplats för att kolla om hon var där. Hon fick det svar som jag tidigare har sagt här: Att S skulle ha jobbat tidigare i veckan men hade uteblivit samt att hon nu var långledig.
Men usch!
Det låter ju jättekonstigt!!!!
Mina funderingar går nu till att hon hittades på annat ställe än L*ars???
T ex har de försökt tysta hennes skrik och de har stuvat in henne i en garderob, uthus eller någonstans där de inte hittade henne omedelbart?
Detta för att L*ars inte skulle bli varnad av henne?
Jag blir inte klok på varför polisen skulle gå in hos hennes kompis och skrika efter henne?
Hur går era tankar?