Flashback bygger pepparkakshus!
2020-02-12, 07:58
Medlem
Polisinsats mot lägenhetsbordeller 41 st tagna för sexköp, trodde att man måste bli tagen med byxorna nere, men tydligen så räcker det med att befinna sig hos en prostituerad
Citera
2020-02-12, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtsa11
Polisinsats mot lägenhetsbordeller 41 st tagna för sexköp, trodde att man måste bli tagen med byxorna nere, men tydligen så räcker det med att befinna sig hos en prostituerad
Stad?
Citera
2020-02-12, 09:03
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Har du någon länk och ett kort citat?
Citera
2020-02-12, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjuuvjakt
Stad?
Stockholm, har varit på radionyheterna i dag, så det är källan
Citera
2020-02-12, 09:25
Medlem
Citat:
säger inte lagen att det räcker med försök till sexköp för att lagföras så därför enkelt för farbror blå
Citera
2020-02-12, 09:26
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Stockholm, har varit på radionyheterna i dag, så det är källan

Hittade detta:

Citat:
Enligt vad Ekot erfar var insatsen, som genomfördes för ett par veckor sedan, framför allt inriktad mot lägenhetsbordeller. Tillslag gjordes mot tre adresser, bland annat på Götgatan på Södermalm.

https://svt.se/nyheter/lokalt/stockh...a-pa-sodermalm

Så det handlar om lägenhetsbordeller i Sthlm. Dvs inte hemma hos en prostituerad.
Citera
2020-02-12, 09:35
Medlem
Gissningsvis så är det ambulerande utländska förmågor det spanats på. Håller mig till frilansande svenskor som bara knäcker lite extra vid sidan om.
Citera
2020-02-12, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hittade detta:

Så det handlar om lägenhetsbordeller i Sthlm. Dvs inte hemma hos en prostituerad.
Dom kallar det för bordeller, låter bättre i massmedia, vad jag vet så finns det inga bordeller i Stockholm endast tjejer som jobbar ensamma i en lägenhet ibland är det två, egen erfarenhet.
Citera
2020-02-12, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
säger inte lagen att det räcker med försök till sexköp för att lagföras så därför enkelt för farbror blå
Nej man måste ha brallorna nere och kuken inne i tjejen.
Citera
2020-02-12, 09:44
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hittade detta:

Antar att lägenhetsbordeller är där dom borde titta? Störst chans att det är koppleri inblandat där?

Frågar på grund av nyfikenhet, och du har nog mest erfarenhet på detta forum.
Citera
2020-02-12, 09:54
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Munter102
Gissningsvis så är det ambulerande utländska förmågor det spanats på. Håller mig till frilansande svenskor som bara knäcker lite extra vid sidan om.

Ja, vad jag förstått är det utländska tjejer i lägenhetsbordeller. Inga svenska tjejer tjänar på att hålla till där.

Citat:
Dom kallar det för bordeller, låter bättre i massmedia, vad jag vet så finns det inga bordeller i Stockholm endast tjejer som jobbar ensamma i en lägenhet ibland är det två, egen erfarenhet.

Det är enligt lag bordell när det är fler än en sexsäljare som jobbar i en lägenhet. Som regel är det utländska tjejer inblandade och de har en ”chef”. Jag sätter chef inom citationstecken för det kan vara trafficking.

Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Antar att lägenhetsbordeller är där dom borde titta? Störst chans att det är koppleri inblandat där?

Frågar på grund av nyfikenhet, och du har nog mest erfarenhet på detta forum.

Ja, polisen satsar mest på koppleri och trafficking eftersom det ofta kan vara slaveri. Likaså vill de inte ha hit kringresande prostituerade från andra EU-länder.

Och just på lägenhetsbordeller är det till 100% utländska tjejer. Så därför slår man till där.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2020-02-12 kl. 09:56.
Citera
2020-02-12, 09:55
Medlem
Citat:
Nej man måste ha brallorna nere och kuken inne i tjejen.
https://lawline.se/answers/huruvida-...juder-tjansten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in