2020-02-12, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av closertoheaven
Han jobbade där strax efter han slutat på Kronofogdemyndigheten, säg 1999 och/eller 2000. CÖ var för ung för att gå på gymnasiet då.

Vet inget om mer om CÖ:s pappa. Ringde till Skatteverket och fick uppgifterna därifrån.
Låter onekligen svenskt men han kan ju ha varit adopterad.

Jag tänker att Lars kanske kände igen CÖ med tanke på GÅ:s koppling till Sursta 22 alt. att CÖ är FB-vän med Lars hyresgäst CL.
CL hyrde ju väldigt länge av Lars, i 23 år.
Jag förstår inte kopplingen mellan CÖ och hyresgästen CL. Tror inte att någon av dom jobbade på kommunen. Vet att CL:s fru gjorde det och CÖ:s mamma men det blir man väl inte FB-vänner för?

ÖH är även vän med en F*eddie Lindr*th på facebook. Son till CL? Det skiljer några år mellan CÖoch FL, men de kanske är kompisar? Den där Em*r (också CÖ's vän), som var på tapeten i början, har gillat CL's profilbild, men är ej längre med i vänlistan.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-02-12 kl. 10:03.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenkarlsson67
Ja det stämmer. Har gymmat där själv. Men det behöver betyda något alls. Glöm inte att det är en liten kommun och är man uppväxt här känner man de flesta, känner man dem inte direkt så känner en kompis den ena osv. Det betyder inte att dem varit tajta gymbros.

Nej, det inser jag.
Men att snacket har gått, och slutligen har det nått fel öron och satt griller i huvudet på den personen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
ÖH är även vän med en F*eddie Lindr*th på facebook. Son till CL? Det skiljer några år mellan ÖH och FL, men de kanske är kompisar? Den där Em*r (också ÖH's vän), som var på tapeten i början, har gillat CL's profilbild, men är ej längre med i vänlistan.

Dem var gymbros.
Citera
2020-02-12, 09:21
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ja. Tydligen världens snällaste. Men setts ute på stan med skyddsväst. Man får nog anta att det inte var en ridväst och pojkarna skulle till ridlägret
Man hittar även en gemensam nämnare i form av en skribent som är aktiv i båda trådar.
Citera
2020-02-12, 09:28
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av closertoheaven
Som jag kände Lars så tror jag att han skulle kontakta polisen om han bevittnat ett mord. Han hade ett högt rättspatos och var orädd. Det var viktigt för honom att göra rätt.
Det behöver inte ha varit ett mord han bevittnade. Och vi ska väl inte heller utesluta att han faktiskt anmälde någonting till polisen, det sägs ju att man kom GM på spåren hyfsat tidigt i utredningen.
Citera
2020-02-12, 09:30
Medlem
Kan han haft information angående försvinnandet?
Citera
2020-02-12, 09:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Man hittar även en gemensam nämnare i form av en skribent som är aktiv i båda trådar.

Ja, det verkar vara många "kontakter" som är intressanta.

Namnen som snurrar runt kanske poppar upp upp i detta fall på ett eller annat sätt så småningom.
Citera
2020-02-12, 09:36
Medlem
Citat:
Dem var gymbros.

På tal om gym. Folk har spekulerat i huruvida ÖH har utländskt påbrå. Själv tycker jag snarare att han ser ut att ha stämpelkort på solariet och/eller är storkonsument av brun utan sol.
Citera
2020-02-12, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jodå.. *ngrid Karlsso* Vallentuna
Med en hund.
Undrar var farsan har tagit vägen.

*i * n
Är det hon som står på gräsmattan med en hund och har prickig lång blus? Ser ju trevlig ut i så fall.
Citera
2020-02-12, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Snokar man runt lite får man intrycket att familjerna Ö&Å och CL-klanen var bekanta och sannolikt umgicks en del. Verkar i vart fall finnas kopplingar på ”flera nivåer” i fam CL. Kanske rentav finns ett släktskap någonstans. Tycker egentligen inte att det då är så konstigt att CL och CÖ blir vänner på fejjan, även om åldersskillnaden är stor.
Kan Lars ha sett något i den fastighet som CL hyrde, och skulle röjas upp inför försäljningen. CL och CÖ kanske hade något fuffens för sig där som Lars fick syn på. Det skulle stämma i tiden , spekulationer från mig.
Citera
2020-02-12, 09:39
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Kan han haft information angående försvinnandet?
Jag tycker att uppgiften om det här försvinnandet är det kanske mest intressanta som framkommit i tråden sista tiden. BO Lars ska ju ha sagt att han "sett någonting som han inte borde". Det kan såklart vara orelaterat, eller inte ens stämma, men om man tillåts att spekulera så finns det ett par intressanta upplägg.
Citera
2020-02-12, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Jag tycker att uppgiften om det här försvinnandet är det kanske mest intressanta som framkommit i tråden sista tiden. BO Lars ska ju ha sagt att han "sett någonting som han inte borde". Det kan såklart vara orelaterat, eller inte ens stämma, men om man tillåts att spekulera så finns det ett par intressanta upplägg.

Verkligen värt att försöka gräva mer i!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in