2020-02-12, 07:57
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Du förstår uppenbarligen fortfarande inte.

Skandinavien är inte Sverige. Sverige är ett land, Skandinavien är ett landområde såsom norden. Norge är ett land, likaså Danmark.

Jag förstår precis utmärkt.

Jag vet vad Skandinavien är. Men återigen så är det så att samer inte är från Skandinavien. Dom har vandrat in i området från Ryssland. Därför så är inte samer något "skandinaviskt".

Inte alls svårt att förstå faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Men visst, om du precis som SAS vill hävda att det inte finns något Skanidinaviskt så fortsätt med det. Jag vill ändå hävda att vi har mycket unikt här som jag identifierar mig med.

Jag har aldrig hävdat det. Varför hittar du på för?
Citera
2020-02-12, 07:57
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Jag tror det är olika. Jag har en kollega som flyger en fem-sex gånger i månaden. För hans del torde det vara färdigåkt med SAS om han skulle se denna reklam.

Om vi vänder på frågan, vilka nya kunder skulle den här reklamen locka?

Det torde väl ändå vara meningen med reklam, inte se till att man inte tappar befintliga?

Vi som reser i tjänsten bokar det som passar oss bäst i pris och tid. Man vill ha sina poäng, och orkar inte bli upprörd över sånt här.
Citera
2020-02-12, 08:00
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flakflak
Hittade kopia på Bitchute:
https://www.bitchute.com/video/Y6u24uAdfFPt/

En vanlig Svensson lär väl inte reagera på det men möjligen norrmän och framförallt danskar lär ju bli förbannade.
Dom är ju inte lika mycket sojfröknar som svenska gossar är.
När filmen låg uppe på Facebook/Youtube var det många kommentarer på svenska. Sedan undrar man ju hur debatten efter ett tag gick internt.
Citera
2020-02-12, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Reklamfilmen är ju 1000% sanning?
"Sverige" bildades genom att folk vingade på hedningarna kristendom från mellanöstern, sen har det bara varit massa influenser från världen över.

Det fornnordiska arvet har de flesta glömt bort, tyvärr.

Tvärtom, det finns få andra kulturer i världen som är så säregna och unika som de skandinaviska. Ett resultat av det som växt fram här men även influenser utifrån. Sett till vår lilla population har vi bidragit väldigt mycket till världen med uppfinningsrikedom och företagande.

ALLA kulturer har influenser utifrån. Men ändå finns italiensk kultur, spansk kultur, japansk kultur, persisk kultur. Och givetvis även skandinavisk kultur, eller om man så vill, svensk, norsk & dansk kultur.

Nu blir det livstidsbojkott för min del, spelar ingen roll om de skulle komma med någon ynklig ursäkt för detta. Pissar de på mig så pissar jag tillbaka.
Citera
2020-02-12, 08:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag tror det är olika. Jag har en kollega som flyger en fem-sex gånger i månaden. För hans del torde det vara färdigåkt med SAS om han skulle se denna reklam.

Om vi vänder på frågan, vilka nya kunder skulle den här reklamen locka?

Det torde väl ändå vara meningen med reklam, inte se till att man inte tappar befintliga?

Nja, Det viktiga är att varumärket sätter sig i huvudet på folk. Se på jättarna procter&Gamble t.ex - även om en och annan film möter kritik liknande Gilette har de alltid arbetat rätt medvetet enligt devisen att reklamen får vara hur jävla tråkig och irriterande som helst (tänk allt du sett om tvättmedel, schampoo, tandkräm) så länge den mosas ut så ofta så folk kräks så sätter sig ändå varumärket i huvudet och de flesta står i affären och väljer Via eller colgate eller vad det nu kan vara..

Att få reklam att locka eller informera är mest intressant för de som har ny innovativa produkter att lansera.
Citera
2020-02-12, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Vi som reser i tjänsten bokar det som passar oss bäst i pris och tid. Man vill ha sina poäng, och orkar inte bli upprörd över sånt här.
Tala för dig själv, jag hade bojkottat SAS på den tiden jag reste mycket. Det enda positiva jämfört med Norwegian är att man kan sitta och häcka i loungen. Men jag är inte en man vars principer kan köpas med lite mat och dryck, då fastar jag hellre.
Citera
2020-02-12, 08:09
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ibland tänker jag att globalisterna offrar företag för sin propaganda och flytta gränsen lite ytterligare.
Knappast. Detta handlar om en kombination:

1. PK-idioter på någon reklambyrå som aldrig träffar vanligt folk. Idioter som tror att Ernmans och Schyfferts åsikter fortfarande är säljbara. Som tror att de är konstnärer i stället för försäljare. De coola kidsen som alltid tyckte rätt, hade rätt kläder och rätt åsikter.
2. En hårt arbetande idiot till chef som inte heller träffar vanligt folk utanför svassande underlydande och någon PK-mupp de spelar golf med. Någon som jobbat hårt för att nå sin position och som kanske inte hade alltför stort umgänge som ung. En person som inte vågar säga emot de coola reklamarna som gått på Beckmans.
Citera
2020-02-12, 08:11
Medlem
estetiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
”Vi som arbetar gör det för att det passar oss bäst. Man vill ha sin lön och orkar inte bli upprörd när landet står i lågor och ens skattepengar går till att understödja branden”

Du min herre är ett jävla fån som inte hör hemma i ett gemensamt samhälle.
Citera
2020-02-12, 08:12
Medlem
På (SAS) dyrkarnas forum businessclass.se så är storpostare och moderatorer jätteupprörda hur folk kan tycka att reklamfilmen är något negativt. De har stängt ner tråden nu men jag hann äcklas rejält av allt ryggdunkande och lismande. Att någon jävel klankade ner på flashback i samma veva gjorde mig bara mer och mer säker på hur vidrigt människor i flock beter sig för att få artificiell cred.
SAS är en LCC med dyra eller dyrare flygbiljetter och nu visade de att även PR avdelningen behöver en ommöblering.
Citera
2020-02-12, 08:13
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nja, Det viktiga är att varumärket sätter sig i huvudet på folk. Se på jättarna procter&Gamble t.ex - även om en och annan film möter kritik liknande Gilette har de alltid arbetat rätt medvetet enligt devisen att reklamen får vara hur jävla tråkig och irriterande som helst (tänk allt du sett om tvättmedel, schampoo, tandkräm) så länge den mosas ut så ofta så folk kräks så sätter sig ändå varumärket i huvudet och de flesta står i affären och väljer Via eller colgate eller vad det nu kan vara..

Att få reklam att locka eller informera är mest intressant för de som har ny innovativa produkter att lansera.
Fast enligt reklamteorin fungerar det olika mellan olika produkter/tjänster. Produkter som Gilette säljer är något nödvändigt ont, typ tvättmedel, tamponger, då kan man mosa ut vilken skitreklam som helst, den får faktiskt gärna vara dålig, bara namnet sätter sig.

När det gäller kvalificerade tjänster är läget något helt annat, där är känslor inblandade på ett helt annat sätt vid köpbeslutet. Personligen tror jag SAS kan förlora på detta, men vi får väl se.
Citera
2020-02-12, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Tvärtom, det finns få andra kulturer i världen som är så säregna och unika som de skandinaviska. Ett resultat av det som växt fram här men även influenser utifrån. Sett till vår lilla population har vi bidragit väldigt mycket till världen med uppfinningsrikedom och företagande.

ALLA kulturer har influenser utifrån. Men ändå finns italiensk kultur, spansk kultur, japansk kultur, persisk kultur. Och givetvis även skandinavisk kultur, eller om man så vill, svensk, norsk & dansk kultur.

Nu blir det livstidsbojkott för min del, spelar ingen roll om de skulle komma med någon ynklig ursäkt för detta. Pissar de på mig så pissar jag tillbaka.
Knappast... Sverige innan kristendomen var unikt, sen dess är det bara ett internationellt hopkok.
Citera
2020-02-12, 08:14
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Helt tondöv reklam. Kommer att gå till historien som pinsam och tidstypiskt skitnödig och ängslig. Kunde inte låta bli att garva när jag såg den, den hade kunnat vara en parodi av Grotescogänget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in