2020-02-12, 02:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandtag
Tippar på kursslakt på SAS-aktien imorgon om detta uppdagas av traditionell media, vilket känns oundvikligt till följd av spridningen. Typiskt SAS på nått sätt då de gång på gång tenderar att göra bort sig.

Beror på om jänkarna följer upp videon.

Tror d, de ser disrespect som nyheter.
Citera
2020-02-12, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Nej även kvinnan kommer att lyfta sig ur sin föråldrade roll som infantilt beroende av mannen, och bli mer självständig, och "auktoritär" i sin egen individuation. Traditionella könsroller förändras oundvikligen och det ser vi nu framförallt i väst; här är män och kvinnor mer jämlika, just för att väst representerar pionjärerna (den roll vi har att spela) medans övriga världen alltid ligger efter. Vi ska alltså inte ta efter Östasien eller Afrika, utan snarare är det DEM som ska ta efter oss, och visst är det oerhört glädjande att se att det börjar bubbla där också. Törsten efter frihet, demokrati, förhöjning av människovärdet, etc är omöjlig att släcka med mer ofrihet då den en gång uppkommit. Det är som att försöka släcka törsten efter vatten med knäckebröd och starksprit. Vi ska liksom inte sitta här och häpnas av beundran för den ociviliserade världens vägran att utvecklan, snarare ska vi skatta oss lyckliga över det faktum att den västerländska delen av mänskligheten blir alltmer "kosmisk" - m.a.o. mer individualiserad, stiger gradvis i rang på den evolutionära pyramiden.

Det luktar new age här. Alternativet är att låta djungelns lag råda. SAS får nu sin idiotiska reklam krossad just av djungelns lag. En mycket hypotetisk vinkling men ändå relevant.
Citera
2020-02-12, 02:57
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Du kan inte vara gammal, med åren kommer du att märka hur fel du hade och hur skolan hjärntvättat dig. Och, undvik pillren...
Mänskligheten har rest sig ur primitiv barbarism till att skapa högstående kulturer, vackra symfonier som lyfter åhöraren till skyarna, vi har byggt rymdskepp, rymdstationer, odlat nya organ, klonat djur, uppfunnit artificiell intelligens. Tänk om någon hade förutspått detta för tusen år sedan? Den personen hade spärrats in i ett kyrkbås och blivit exorcisticerad - förgäves. Du verkar tro att människans slutmål är att förevigt leva som förslavad i en evig dualism, kedjad i bojor hos kollektivet, ständigt sörjande över förlusten av hennes övergående materiella tillhörigheter och den alltid så föränderliga kulturen som omger henne.
Citera
2020-02-12, 02:58
Medlem
Gabriel Knights avatar
Det Roskors talar om utgår från en filosofisk gren som i grunden har mycket lite med de nuvarande politiska -ismerna att göra och är givetvis spännande att diskutera kring i filosofiforumet men jag är rädd för att hela den diskussionen hamnar lite för mycket OffTopic just nu.

Om vi återgår till reklamkampanjen så verkar det inte stå så mycket om den i medierna konstigt nog. Det står mest om valet i USA. Varför skrivs det inget om det hela i medierna eftersom så många har reagerat, tydligen även från andra länder också?
Citera
2020-02-12, 02:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Nej även kvinnan kommer att lyfta sig ur sin föråldrade roll som infantilt beroende av mannen, och bli mer självständig, och "auktoritär" i sin egen individuation. Traditionella könsroller förändras oundvikligen och det ser vi nu framförallt i väst; här är män och kvinnor mer jämlika, just för att väst representerar pionjärerna (den roll vi har att spela) medans övriga världen alltid ligger efter. Vi ska alltså inte ta efter Östasien eller Afrika, utan snarare är det DEM som ska ta efter oss, och visst är det oerhört glädjande att se att det börjar bubbla där också. Törsten efter frihet, demokrati, förhöjning av människovärdet, etc är omöjlig att släcka med mer ofrihet då den en gång uppkommit. Det är som att försöka släcka törsten efter vatten med knäckebröd och starksprit. Vi ska liksom inte sitta här och häpnas av beundran för den ociviliserade världens vägran att utvecklan, snarare ska vi skatta oss lyckliga över det faktum att den västerländska delen av mänskligheten blir alltmer "kosmisk" - m.a.o. mer individualiserad, stiger gradvis i rang på den evolutionära pyramiden.

Du har rökt in dig hör jag.

Jättekosmiskt att kärringar har full-blown psykos.
Citera
2020-02-12, 03:00
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Det Roskors talar om utgår från en filosofisk gren som i grunden har mycket lite med de nuvarande politiska -ismerna att göra och är givetvis spännande att diskutera kring i filosofiforumet men jag är rädd för att hela den diskussionen hamnar lite för mycket OffTopic just nu.
Om vi återår till reklamkampanjen så verkar det inte stå så mycket om den i medierna konstigt nog. Det står mest om valet i USA. Varför skrivs det inget om det hela i medierna eftersom så många har reagerat, tydligen även från andra länder också?

De vet nog men tipsa går alltid.

https://www.svt.se/nyheter/tipsa-svt-nyheter

https://www.expressen.se/nyheter/har-du-ett-nyhetstips-eller-bilder/

https://www.aftonbladet.se/tipsa
Citera
2020-02-12, 03:00
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Det luktar new age här. Alternativet är att låta djungelns lag råda. SAS får nu sin idiotiska reklam krossad just av djungelns lag. En mycket hypotetisk vinkling men ändå relevant.
Dessa idéer förekommer säkert i New Age, jag läser inte om det utan har kommit över denna information genom i huvudsak mer vetenskapligt orienterade och rationella författare och tänkare. Jag kan tänka mig att New Age är drogliberala flummare. Det är ej jag. Har även tänkt mycket själv och kommit fram till vissa saker. Det du borde fråga dig är; med tanke på människans begynnelse, vart är vi på väg?
Citera
2020-02-12, 03:03
Medlem
flytandelyckas avatar
Detta är seriöst det sjukaste och mest oikofobiska jag sett. Jag som gått och berättat för folk hur bra SAS är jämförelse med andra bolag samtidigt som jag samlat poäng. Från och med nu blir det Norwegian.

SAS hade aldrig gjort en sådan reklamfilm om det inte vore för att bolaget är halvstatligt.
Citera
2020-02-12, 03:04
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Du har rökt in dig hör jag.

Jättekosmiskt att kärringar har full-blown psykos.

Nej. Du kan vara saklig och sluta förolämpa mig tack. Jag bemöter alla med respekt, även de med "extrema" åsikter.

Vi som art är på väg mot höjder ingen av oss ens kan föreställa oss nu. Gigantiska framsteg kommer att ske när ni förstår att den lilla människan behövs. Att afrikaner, araber etc har sina roller att spela och att om ni kunde se det ur ett kosmiskt perspektiv skulle ni förstå att trots problem på vägen så verkar allt till det goda i slutändan. Men ni kan inte se det. Ni ser på världen ur en falsk synvinkel. Ju fler pionjärer = desto fler "låga" människor som måste agera motor. Det är en naturlag.
Citera
2020-02-12, 03:14
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Så är det förstås.
Det skulle man kunnat framföra på ett annat sätt än att påstå att inget är skandinaviskt.
Citera
2020-02-12, 03:21
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Detta är seriöst det sjukaste och mest oikofobiska jag sett. Jag som gått och berättat för folk hur bra SAS är jämförelse med andra bolag samtidigt som jag samlat poäng. Från och med nu blir det Norwegian.

SAS hade aldrig gjort en sådan reklamfilm om det inte vore för att bolaget är halvstatligt.

Jag tror snarare att det har att göra med att de är medlemmar i Staralliance och vill få mer marknadsandelar men att det hela slog helt fel och exploderade i knät på de ansvariga.

Kolla nu istället i länken nedan så ska ni få se något märkligt. Där finns alla 25 medlemmar i Staralliance uppradade. Fundera nu över de exempel som togs upp i videon och jämför med medlemsländerna.

Ta tex köttbullarna som kom från från Turkiet. Kolla, som av en händelse är Turkish Airlines med i alliansen, likaså hittar vi Austrian Airlines som de också hänvisade till.

Fattar ni vad jag menar?
Kolla igen på videon och på vilka som är medlemmar i Staralliance så ser ni att man hänvisar till de länder de andra medlemmarna kommer i från för att indirekt göra reklam för Staralliance.
https://www.sas.se/flyg-med-oss/star-alliance/#
Citera
2020-02-12, 03:21
Avslutad
Fingertoppskänslan hos SAS och deras reklammakare är obefintlig. Trodde de verkligen att detta skulle gå obemärkt förbi? Har de noll markkontakt? Hur ska man kunna driva ett företag om man inte känner eller förstår sina kunder? Många frågor..

Säkert trea på bollen men reklamfilmen har nu markerats som "privat".

Oj, oj, vilken värdelös "investering" den här reklamfilmen blev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in