Nej, det är de inte. Läs på. EDIT: Okey jag kan gå med på att han Sanders är vänster-liberal medans de andra är enbart liberala. D.v.s. Han är mindre Liberal än de andra.
Nej, det är de inte. Läs på. EDIT: Okey jag kan gå med på att han Sanders är vänster-liberal medans de andra är enbart liberala. D.v.s. Han är mindre Liberal än de andra.
Visst han är mer åt vänster
men det är inte så att de på tv pratar om att han är vänster utan de säger att han är Liberal
Följande citat kan ge svar på din fråga (mina fetningar)
So when Hillary Clinton “beat” Sanders 49.84 percent to 49.59 percent in the 2016 caucuses, those percentages were of state delegate equivalents, not votes. We don’t know how many actual votes each candidate got that year.
Där ser du att Bernie Sanders 2016 vann nästan alla de distrikt som han vann 2020. Antalet delegater som de här distrikten nu tilldelats baseras alltså på Bernie Sanders mobilisering där i primären 2016.
Men det är helt oväsentligt, eftersom delegaternas fördelning till Buttigiegs fördel är en direkt konsekvens av att han låg före Bernie Sanders i 75% av distrikten. I vart och ett av dessa distrikt så avrundar man antalet delegater, och vid avrundning har man fördel av att ligga först, även om det bara är med en röst. Det är ingen teori, det är grundskolematematik.
Fel och återigen fel.
"Det är mycket enkelt att verifiera."
Nej, det är inte mycket enkelt att verifiera vem som fick flest röster i demokraternas primärval i Iowa 2016. Det finns inte ens några officiella siffror att verifiera, eftersom partiet inte redogjorde för hur många röster kandidaterna fick där. Wikipediasidan som du länkade till om primärvalet i Iowa 2016 visar inte hur många röster som kandidaterna fick, den visar bara hur många andelar delegater som kandidaterna erhöll. Om du fortfarande inte förstår skillnaden så råder jag dig till att läsa Vox-artikeln som Hanna-Wigh länkade till.
"Antalet delegater som de här distrikten nu tilldelats baseras alltså på Bernie Sanders mobilisering där i primären 2016."
Nej, antalet delegater som distrikten är tilldelade är inte enbart baserade på primärvalet 2016. Om partiet hade valt att enbart utgå från primärvalet 2016 för att bestämma hur många delegater som valdistrikten nu fick i primärvalet 2020, så skulle de flesta av de destrikt som Bernie Sanders vann 2016 vara värde fler andelar delegater 2020. Vilket jag redan har förklarat för dig. Men det är OK, vi fortsätter rätta dig tills att du lär dig.
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Fel igen.
2016 så var det väldigt jämnt mellan Bernie Sanders och Hillary Clinton. Efter att alla rösterna var omvandlade till delegater så van Hillary med en hårsmån. Det är troligt att Bernie Sanders fick flest röster i det valet med, men det vet vi inte säkert eftersom partiet vägrade att ge ut dom siffrorna. Bernie vann 21 distrikt och Hillary vann 23 distrikt. https://www.nytimes.com/elections/2016/results/primaries/iowa
Partiet använde förmodligen fler primärval än 2016 som utgångspunkt. Om partiet skulle utgå enbart från primärvalet 2016, så skulle de distrikten Bernie Sanders vann mestadels fått fler andelar delegater i det här valet än vad de nu tilldelades. De distrikten som är markerade röda, i kartan som jag länkar här under, är de distrikten som fick färre andelar delegater det här valet, än om man enbart hade utgått från valet 2016, och de distrikten vanns 2016 mestadels av Bernie. De distrikten som vars väljare nu fick större inflytande i än om man enbart hade utgått från valet 2016, vanns mestadels av Hillary. https://twitter.com/SteveKornacki/status/1224411127540518912?ref_src=twsrc%5Etfw
Senast redigerad av BroderDonut 2020-02-12 kl. 02:32.