2020-02-11, 20:29
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nollpunktnoll
Måste jag ladda ner en download tool? Och i så fall, EXAKT VAD HETER FILEN SOM JAG SKA VÄLJA??? Det brukar finnas 100 olika som heter nåntig med Windows 7 SP1 osv osv...

Fungerar tydligen inte längre enligt info när man försöker. Då vet jag inte hur. Möjligen Ms sida du fick förut men där behövs en nyckel.
Citera
2020-02-11, 20:36
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Tack!

Glömde bort att den finns här - https://getintopc.com/softwares/oper...nload-1393977/.

Jag kan GARANTERA att denna fil är ok då detta är en seriös sida med seriösa individer. Du har hashuppgifter etc att kolla upp med. Garanterat säkrare än torrents, de är alltid lite osäkra.
Citera
2020-02-11, 20:36
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Fungerar tydligen inte längre enligt info när man försöker. Då vet jag inte hur. Möjligen Ms sida du fick förut men där behövs en nyckel.

Får väl köpa en på ebay då.
Citera
2020-02-11, 20:40
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Glömde bort att den finns här - https://getintopc.com/softwares/oper...nload-1393977/.

Jag kan GARANTERA att denna fil är ok då detta är en seriös sida med seriösa individer. Du har hashuppgifter etc att kolla upp med. Garanterat säkrare än torrents, de är alltid lite osäkra.

Tyvärr har jag redan börjat ladda ner via torrent (tror jag, är ju total idiot på sånt här) via nåt program som heter "typ" uTorrent.

Det jag undrar nu - förutom om jag över huvud taget har lyckats ladda ner rätt grej - är följande. Alla filer har laddats ner till 100% utom en som heter padding file 23. Den laddas inte ner alls, inget händer liksom. Är den viktig? Och isf, hur gör jag för att få ner den?
Citera
2020-02-11, 20:43
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Tyvärr har jag redan börjat ladda ner via torrent (tror jag, är ju total idiot på sånt här) via nåt program som heter "typ" uTorrent.

Det jag undrar nu - förutom om jag över huvud taget har lyckats ladda ner rätt grej - är följande. Alla filer har laddats ner till 100% utom en som heter padding file 23. Den laddas inte ner alls, inget händer liksom. Är den viktig? Och isf, hur gör jag för att få ner den?

Ok, du tar en risk!. Torrents är inget jag vill beblanda mig med.

Fråga den andra.
Citera
2020-02-11, 20:45
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ok, du tar en risk!. Torrents är inget jag vill beblanda mig med.

Fråga den andra.

Too late I guess..... redan nedladdat. Hoppas den inte kan förstöra en gammal burk från 2000 men det är väl bara att omformatera isf.
Citera
2020-02-11, 21:22
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Too late I guess..... redan nedladdat. Hoppas den inte kan förstöra en gammal burk från 2000 men det är väl bara att omformatera isf.

Ifall du har tur och blir medveten om, t.e.x, malware på den, inte säkert.
Citera
2020-02-11, 22:12
Medlem
Frater_Frags avatar
Klarar datorn win 8 så klarar den med lätthet av win 10. Faktum är att win 10 är mer lättkört på äldre burkar än både win 7 & 8! På min förra arbetsplats så uppgraderade jag ett gäng äldre laptops från win 7 till win 10 utan bekymmer.

Dessutom så är det fortfarande möjligt att uppdatera från win 7 och 8 till win 10 utan kostnad. Microsoft håller visserligen käften om detta faktum, men det fungerar fortfarande!
Citera
2020-02-11, 22:56
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:

Har laddat ner filen nu, via den här länken. Men.... den är 6,16 GB stor, ISO-fil, och ändå får den inte plats på min USB-sticka som är 28 GB. Jag har tagit bort allt på stickan så den är tom. Vad göra?
Citera
2020-02-11, 23:55
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Har laddat ner filen nu, via den här länken. Men.... den är 6,16 GB stor, ISO-fil, och ändå får den inte plats på min USB-sticka som är 28 GB. Jag har tagit bort allt på stickan så den är tom. Vad göra?
Formatera om stickan till NTFS eller exFat. Högerklicka på den när du ser den i "Den här datorn" och välj alternativ under Formatering.
Citera
2020-02-12, 00:10
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
Formatera om stickan till NTFS eller exFat. Högerklicka på den när du ser den i "Den här datorn" och välj alternativ under Formatering.

Wow! Tack. Det var enkelt
Citera
2020-02-12, 01:10
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist

Men vafaan.. Nu känns det lite som att jag går i cirklar här. Formaterade ju om USB:n för att få över ISO-filen. Sedan skulle jag omformatera i Rufus för att göra den bootbar, då var jag tvungen att ta bort ISO:n.

Och sedan, när jag skulle lägga tillbaka den...... ja då är den för stor för USB:n. Vilket är synd, för nu finns ju autorun.ico på stickan, och jag antar att det är det som (förhoppningsvis) kommer att göra den bootbar! Men vad gör jag nu då..?

Och nästa gång jag omformaterar i Rufus, ska jag välja....
- MS Dos eller Free Dos?
- Filsystem NTFS eller något annat?
- osv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in