2020-02-12, 00:14
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Ja det är ju bara ett fall, men hon kom inte på ett flyg från Kina till Sverige. Min fråga relaterat till de länder som applicerar karantän på hela flyg från Kina. Kan vara bra att räkna upp länder som har det och sedan räkna hur många fall de "hittat" via karantän och hur många fall som ändå slunkit igenom utanför karantän.

Sedan kan vi diskutera om karantänen är effektiv eller inte.

Det var det dummaste jag har läst på två dagar
Citera
2020-02-12, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Tackar, jag skrev nyss under.
Tack: skrev så klart under och dela på FB..
Citera
2020-02-12, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
Skämtar du? Det är Kina! där bär all sjukhuspersonal ansiktsmask,även när det inte är ett virusitbrott, likaså många privatpersoner... det är vanligt i Kina.
Du kan inte ha kollat på klippet. En del bär heltäckande skyddsdräkter också.

Det har dock ingen bäring på vad barnen dött av, vad de än dött av så bär givetvis personalen skydd om detta verkligen utspelar sig nu.

Vi vet helt enkelt inte. Corona är exakt lika troligt som gas som ngn kommenterade, tills vi vet mer.
Citera
2020-02-12, 00:18
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tänkte posta för någon dag sedan, hoppade över det, men nu passar det bra.

Här har ni en pilot som vet vad han pratar om, på förekommen anledning.

https://youtu.be/ldm3n0hEsd4

Du bör, som jag tidigare har förklarat, notera var friskluften kommer in, och var frånluften går ut, i ett flygplan.

Hur fungerar luftcirkulationen när planet står vid gaten eller är på väg att taxa in eller ut?
Citera
2020-02-12, 00:18
Medlem
Citat:
Skämtar du? Det är Kina! där bär all sjukhuspersonal ansiktsmask,även när det inte är ett virusitbrott, likaså många privatpersoner... det är vanligt i Kina.

Nej jag tycker inte videon är något att skämta om.
Citera
2020-02-12, 00:19
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Skithemskt, MEN knappast Coronaviruset, hade det varit pga Viruset hade personalen haft betydligt mer skyddskläder.

Sjukpersonalen hade hyfsad skyddsutrustning, man kan inte vänta sig att de som hämtar döda har samma koll.
Citera
Medlem
DickeFixs avatar
En intressant artikel med tre olika scenarier hur detta slutar.

Citat:
According to public-health experts, there are only three possible endings to this coronavirus story: The outbreak could be controlled via public-health interventions and disappear (as SARS did), a vaccine could be developed, or the coronavirus could become a permanent part of the repertoire of human viruses, perhaps like the seasonal flu.

That third option is the most likely, two experts told Business Insider — the new virus may never truly disappear.
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baalzack
https://www.youtube.com/watch?v=-KFxCqV1fPQ

Inslag från NTD News - China In Focus som spelar upp påstådd ljudupptagning av telefonsamtal mellan en journalist och en som är anställd på krematorium i Wuhan, som avslöjar hur många som de kremerat under föregående dag. Den anställda säger att 127 avlidna hämtats föregående dag och att av dessa har 108 personer kremerats.

Finns på detta olika uppgifter om antalet krematorier i Wuhan.
Guo Wengui (exil-kines, miljardär, bor i USA) påstår att det finns 49 stycken och att dessa har gått dygnet runt i 17 dygn (räknat från den ~8-9 feb).
https://twitter.com/i/status/1226246680435097601

NYPost.com nämner att det ska finnas 14 stycken krematorier i Wuhan som gått dygnet runt.
https://nypost.com/2020/02/08/chinas-culture-of-lies-has-helped-spread-the-coronavirus/

Om uppgifterna från krematoriet stämmer, låt säga ~100 per dag, och vi antar att det finns bara 10 stycken krematorier i Wuhan som går dygnet runt så är vi ändå uppe i 17 000 avlidna. Detta förutsätter som sagt att uppgifterna från den påstådda inspelningen är korrekta - vilket inte går att ta reda på.

Bara en fråga som dök upp i min skalle Guo Wengui som flytt china och regim anklagade honom för spionage. Tror du han sitter och hylla sitt land eller tror du han försöker prata skit om sitt förra hemland?

En snabb sökning angående källan NTD NEWS China går det att finna detta.

"News reporting about the Chinese Government is biased in their opposition to the current government."
Senast redigerad av Mrjobi 2020-02-12 kl. 00:23.
Citera
2020-02-12, 00:24
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
En intressant artikel med tre olika scenarier hur detta slutar.

Rimmar rätt bra med att när WHO säger till hela väldens forskare att fixa ett vaccin, för utan det så kan kanske vi klara oss men Afrika, Indien kommer att få stora problem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Sjukpersonalen hade hyfsad skyddsutrustning, man kan inte vänta sig att de som hämtar döda har samma koll.

De som hämtar? Läkarna runt omkring har ju inga skyddsdräkter heller... hitta Coronafilmer istället för gamla filmer på döda barn från gasläckor.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Plockar den mig plockar den dig. Varför kollar du inte veckorapporterna om vinterkräksjukan så ser du att de ligger högre än förra året?

Du är inget annat än ett jävla får som ställer dig på kö för allt dom tutar och skjuter i dig.
Nej influensan rör inte mig då jag är vaccinerad mot den och på så vis inte smittbärare och skadar andra.
Du däremot är egoist och tänker inte så.
Troligen kommer du inte ta något vaccin mot viruset från Wuhan då det också kan ge vissa biverkningar.
Vinterkräksjukan sprids av folk som du som enbart ser till sitt egna liv. Utan sådana blir smittospridningar mindre.
Citera
2020-02-12, 00:25
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Bara en fråga som dök upp i min skalle Guo Wengui som flytt china och regim anklagade honom för spionage. Tror du han sitter och hylla sitt land eller tror du han försöker prata skit om sitt förra hemland?

Exakt, vad den herren sitter och häver ur sig i sällskap av Bannon och gänget är knappast något att öht bry sig om vad gäller faktafrågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in