2020-02-11, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Vad ska du göra om du får syn på pissnegern då? Rapportera till Flashback om att du såg pissnegern gå på en gata i Skarpnäck?

Bara sluta med allt ert trams om namn, adresser och låtsas som om någon kommer göra något.

Trots att många tiotusentals svenskar har fått sina liv förstörda av invandrare så har det mig veterligen aldrig någonsin hänt att någon svensk har tagit till våld och hämnats på någon invandrare. Det har inte hänt en enda gång på flera decenniers tid.

Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Äntligen någon som tar bladet ur munnen.

Så jävla patetiskt att se svenskar i flera olika fall och trådar där invandrare förnedrat svenskar uttala sig exakt likadant hela tiden utan att för den delen vinna upprättelse åt brottsoffer. Gång på gång får man höra "ge mig adressen blablabla" "hade det varit mitt barn hade han inte varit levande".

Fyfan vilket skitsnack. Att ni inte skäms. Facit talar sitt språk.

Tönten ska "hålla utkik" då han också bor som GM i Skarpnäck haha.

Citat:
Du kommer inte göra ett skit din tönt.

Syftet med att hänga ut grovt kriminella babbar med namn, bild, adress, namn på föräldrar (om de är minderåriga) osv. är enligt min mening inte att någon ska hämnas på dem med våld. Bara för att våra styrande politiker importerat mängder av barbarer från lågutvecklade, dysfunktionella samhällen, så betyder det inte att vi själva måste förvandlas till barbarer som praktiserar blodshämnd.

Nej, syftena med att hänga ut sådana som t.ex. Prince Kadjo är - menar jag - följande:

Uppgifterna om dessa individer ska finnas tillgängliga på nätet för alla som gör en sökning på personens namn. På så sätt kommer t.ex. en person som Prince Kadjo att ha svårt att under överskådlig tid få ett jobb (även om han mot förmodan skulle skaffa sig en utbildning) eller att hyra en lägenhet. För vilken seriös arbetsgivare eller hyresvärd vill anställa eller hyra ut till en grovt kriminell, dokumenterat våldsbenägen dåre?

Uppgifterna ska finnas tillgängliga så att människor som kommer i kontakt med sådana som Prince Kadjo ska ha en möjlighet att skydda sig. T.ex. kan en tjej som träffar Kadjo och kanske uppfattar honom som snäll och normal få en chans att veta vem han verkligen är innan det är för sent.

Sannolikt lever föräldrarna till denna typ av kriminellt slödder i stor utsträckning utanför det svenska samhället, och struntar i sitt sociala anseende. Men det finns förstås en möjlighet att föräldrarna i något fall har arbeten och ett socialt kontaktnät bland människor som talar svenska. Genom att deras kriminella avkomma hängs ut på nätet får de skämmas och blir socialt stigmatiserade, vilket förefaller vara ett lämpligt straff för oförmågan att uppfostra sina barn.

Genom att kriminella hängs ut med namn och andra personuppgifter tydliggörs vissa invandrargruppers starka överrepresentation i brottslighet. Det blir på så sätt allt svårare för pk-etablissemanget att förneka den uppenbara kopplingen mellan massinvandringen och den grova kriminaliteten. Och förhoppningsvis kommer fler människor att sluta rösta på partier som förespråkar fortsatt massinvandring.

Det är av dessa skäl vi bör fortsätta hänga ut kriminella babbar. Inte för att någon självutnämnd hämnare ska bege sig till "orten" och leka Peter Mangs.
Citera
2020-02-11, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Syftet med att hänga ut grovt kriminella babbar med namn, bild, adress, namn på föräldrar (om de är minderåriga) osv. är enligt min mening inte att någon ska hämnas på dem med våld. Bara för att våra styrande politiker importerat mängder av barbarer från lågutvecklade, dysfunktionella samhällen, så betyder det inte att vi själva måste förvandlas till barbarer som praktiserar blodshämnd.

Nej, syftena med att hänga ut sådana som t.ex. Prince Kadjo är - menar jag - följande:

Uppgifterna om dessa individer ska finnas tillgängliga på nätet för alla som gör en sökning på personens namn. På så sätt kommer t.ex. en person som Prince Kadjo att ha svårt att under överskådlig tid få ett jobb (även om han mot förmodan skulle skaffa sig en utbildning) eller att hyra en lägenhet. För vilken seriös arbetsgivare eller hyresvärd vill anställa eller hyra ut till en grovt kriminell, dokumenterat våldsbenägen dåre?

Uppgifterna ska finnas tillgängliga så att människor som kommer i kontakt med sådana som Prince Kadjo ska ha en möjlighet att skydda sig. T.ex. kan en tjej som träffar Kadjo och kanske uppfattar honom som snäll och normal få en chans att veta vem han verkligen är innan det är för sent.

Sannolikt lever föräldrarna till denna typ av kriminellt slödder i stor utsträckning utanför det svenska samhället, och struntar i sitt sociala anseende. Men det finns förstås en möjlighet att föräldrarna i något fall har arbeten och ett socialt kontaktnät bland människor som talar svenska. Genom att deras kriminella avkomma hängs ut på nätet får de skämmas och blir socialt stigmatiserade, vilket förefaller vara ett lämpligt straff för oförmågan att uppfostra sina barn.

Genom att kriminella hängs ut med namn och andra personuppgifter tydliggörs vissa invandrargruppers starka överrepresentation i brottslighet. Det blir på så sätt allt svårare för pk-etablissemanget att förneka den uppenbara kopplingen mellan massinvandringen och den grova kriminaliteten. Och förhoppningsvis kommer fler människor att sluta rösta på partier som förespråkar fortsatt massinvandring.

Det är av dessa skäl vi bör fortsätta hänga ut kriminella babbar. Inte för att någon självutnämnd hämnare ska bege sig till "orten" och leka Peter Mangs.
Jag har inga problem med att man hänger ut babbarna. Det är en självklarhet och det minsta man kan göra.

Problemet är när folk, som i senaste exemplet, pratar om att "hålla utkik" trots att tönten inte kommer göra ett skit. Och alla andra som ventilerar sig själva på ett sätt där de ska ta till våld mot GM. Men inget händer trots att adress är utlagda.

Sen kan jag säga dig att det inte biter på någon babbe att folk lägger ut deras personuppgifter. Precis som alla andra fall hamnar den i skuggan och glöms bort, och människan är en glömsk varelse.

Kan han begå sådana här brott så skiter han nog fullständigt i att hans namn står på google.

Dina två sista stycken är extremt långsökta och det finns ingen anledning att ens bemöta dem.
Citera
2020-02-11, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spongen
Delar helt din beskrivning av rådande omständigheter.

Jag tar mig friheten att spekulera kring möjliga lösningar;

1 - Långsiktig lösning; gör medborgarskap väsentligt svårare att få. Efter X antal år som produktiv och laglydig invånare får man rätt till ett 'provmedborgarskap', som ger en medborgerliga rättigheter i praktiken, men som är temporärt, villkorat och kan återkallas vid exempelvis grov brottslighet. Efter ytterligare Y antal år får man rätt att ansöka om ett riktigt medborgarskap.
Kortsiktig lösning - alla medborgarskap kan återkallas givet att du har minst ett annat. (Dock inte en lösning jag själv hade förespråkat.)

2 - Fast när det gäller omyndiga brottslingar hade det inte varit möjligt även inom rådande system att argumentera för att dessa är föräldrarnas ansvar, och dem har bristigt i detta ansvar och således vore möjliga att utvisa? Detta sker så klart inte, och hade troligen inte fungerat heller, men existerar det inte något utrymme alls för en sådan argumentation?

Om inte så kan det lösas genom att man vid ankomst kräver ett kontrakt, utan vilket asyl/PUT inte ges, som befäster detta ansvar över omyndiga barn. Begår ditt omyndiga barn (allvarliga) brott åker även föräldrarna som skrivit under att dem godkänner detta också ut.

3 - Detta är någonting som går att lösa bara man har den politiska viljan.
Första steget för att lösa det här är så klart att på diplomatisk väg tala med landet i fråga, och ställa krav. Det andra steget är med omedelbar verkan sätta stop för samtliga biståndsresurser och dylikt som går till landet, tills dess att de mottager sina egna medborgare.
Steg tre är att införa sanktioner, inga pengar, livsmedel, mediciner (eller någonting annat) får skickas till eller från landet, och få med så många allierade länder på tåget som möjligt som troligen delar samma problematik själva. Behandla landet som den skurkstat det är. Steg fyra är att skicka ett transportmedel med den utvisade till landet, om man så berättar detta för dem eller inte, kasta ut vederbörande på flygplatsen, hamnen eller whatever, och sedan åka tillbaka utan dem - enkelt.
Här finns det mycket man kan göra bara man har viljan.

När det exempelvis gäller Iran, så är problemet är att den utvisade i fråga inte VILL återvända. Hade personen gått med på det, så hade Iran också gjort det. I sådana fall kan man ändra lagen så att den utvisade helt enkelt är permanent i fängelse, tills dess att den självmant "vill" återvända - då kan dem utvisas.

4 - Ett första steg är att lägga en bevisbörda på detta påstående. Det skall inte räcka att 'hävda' att man kan bli utsatt för detta; man måste demonstrera att detta är sannolikt för individen i fråga. Bara det hade nog hjälpt enormt i det här.
Sedan kan vi också ändra lagen så, gällande utvisning vid vissa grova brott åtminstone, helt enkelt skiter fullständigt i vad som händer denna personen efter utvisningen. Själv bryr jag mig inte det minsta när detta gäller grova brottslingar, och lagen får gärna spegla den uppfattningen.
Vid utvisningar som inte är kopplade till brott kan man i hög grad agera mer likt idag.

Jag delar pessimismen, men samtidigt finns det ganska mycket man faktiskt KAN göra i mycket av det här, även om det är högst osannolikt att någonting likt mina förslag ovan faktiskt realiseras.

Jag instämmer i praktiskt taget allt du skriver, och jag har själv funderat i ungefär samma banor. Anledningen att jag inte tog upp denna typ av resonemang i mitt tidigare inlägg var att jag ville fokusera på vad som är praktiskt möjligt i rådande politiska läge.

Det finns tyvärr ingen som helst möjlighet att driva igenom det slags förslag du resonerar kring, såvida inte SD får egen riksdagsmajoritet. Och även då skulle det vara svårt, eftersom många offentliga verksamheter infiltrerats av personer med politiskt korrekta vänster-åsikter och en aktivistisk syn på sitt yrkesutövande (dvs. att man i en del fall hellre följer egna politiska övertygelser än de lagar man som tjänsteman är satt att följa).
Citera
2020-02-11, 22:25
Medlem
Citat:
Jag har inga problem med att man hänger ut babbarna. Det är en självklarhet och det minsta man kan göra.

Problemet är när folk, som i senaste exemplet, pratar om att "hålla utkik" trots att tönten inte kommer göra ett skit. Och alla andra som ventilerar sig själva på ett sätt där de ska ta till våld mot GM. Men inget händer trots att adress är utlagda.

Sen kan jag säga dig att det inte biter på någon babbe att folk lägger ut deras personuppgifter. Precis som alla andra fall hamnar den i skuggan och glöms bort, och människan är en glömsk varelse.

Kan han begå sådana här brott så skiter han nog fullständigt i att hans namn står på google.

Dina två sista stycken är extremt långsökta och det finns ingen anledning att ens bemöta dem.

Även personer som Prince Kadjo blir äldre. Nu är killen 16 år och skiter nog totalt i om han hängs ut på nätet. Men om några år kan läget vara helt annorlunda. Och Internet glömmer inte. Titta bara här på Flashback. Det händer ofta att diskussioner om brott som ligger ett antal år tillbaks i tiden tas upp på nytt, och att folk luskar reda på var gärningsmännen tagit vägen (t.o.m. om de bytt namn för att fly undan sitt förflutna). Titta t.ex. på den här tråden om ett våldtäktsärende från 2015: (FB) 37-åring från Eskilstuna våldtog kvinna i två dagar i Filipstad

Vad gäller den politiska dimensionen tycker jag absolut inte att den är "långsökt". Jag har följt (och delvis deltagit i) invandringsdebatten på nätet sedan åtminstone 15 år tillbaks, och jag VET vilken enorm betydelse det haft att kriminella invandrare hängts ut i alternativmedia och på sajter som Flashback. I och med detta har massor av människor "vaknat" och insett vilka enorma samhällsproblem massinvandringen orsakat. SD kan till mycket stor del tacka oberoende medier och nätforum för sin makalösa tillväxt under 2000-talet.
Citera
2020-02-11, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Även personer som Prince Kadjo blir äldre. Nu är killen 16 år och skiter nog totalt i om han hängs ut på nätet. Men om några år kan läget vara helt annorlunda. Och Internet glömmer inte. Titta bara här på Flashback. Det händer ofta att diskussioner om brott som ligger ett antal år tillbaks i tiden tas upp på nytt, och att folk luskar reda på var gärningsmännen tagit vägen (t.o.m. om de bytt namn för att fly undan sitt förflutna). Titta t.ex. på den här tråden om ett våldtäktsärende från 2015: (FB) 37-åring från Eskilstuna våldtog kvinna i två dagar i Filipstad

Vad gäller den politiska dimensionen tycker jag absolut inte att den är "långsökt". Jag har följt (och delvis deltagit i) invandringsdebatten på nätet sedan åtminstone 15 år tillbaks, och jag VET vilken enorm betydelse det haft att kriminella invandrare hängts ut i alternativmedia och på sajter som Flashback. I och med detta har massor av människor "vaknat" och insett vilka enorma samhällsproblem massinvandringen orsakat. SD kan till mycket stor del tacka oberoende medier och nätforum för sin makalösa tillväxt under 2000-talet.
Du är naiv. Sådana som Prince kommer skita fullständigt i vad som snackas om honom på nätet eller vad som händer under morgondagen. Kriminella ungdomar brukar oftast hamna snett även senare i livet och är totalt likgiltiga. Han kommer nu få sitt saft och bulle straff, sen kommer han "ut" och då är allt glömt igen.

Ja det kommer hela tiden finnas de som bumpar tråden efter 1 år och frågar vad som har hänt men det kommer knappast göra tråden lika brinnande aktiv som den var i starten.

Framtida hederliga 9-17 jobb borde du nog fatta att han skiter i.
Citera
2020-02-11, 22:49
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Dessa två är de som utförde det rån som denna tråd handlar om.

200305029530 Edris, Montaser Mahmoud
Medborgare i Eritrea

200305102956 Kadjo, Prince Georgio Stanley
Svensk medborgare
Båda föräldrarna är från Elfenbenskusten

Försök att läsa tråden och sätt er in i dokumenten som lagts upp så att inte tråden svävar iväg. De andra GM i detta brottmål som alltså rör andra rån i söderort finns ytterligare en tråd för.
Den här Prince Kadjo bor tydligen i Skarpnäck och har även lite Youtube klipp och annat. Jag är lite förvånad över ursprunget. Spekulerade i att kisseriet var något Somaliskt och att de bodde eller hade kontakter med någon i centrum huset i Björkhagen. Kan det vara så att de blivit inspirerade av somalier på Youtube att kissa på sitt offer eller är det så att det är Edris från Eritrera som tagit initiativet till att kissa på offret och att det är vanligt förekommande i Eritrera?
Citera
2020-02-11, 22:56
Medlem
Jag såg reportaget på Aktuellt, bra reportage tycker jag. Jag blir så arg över denna typ av sanslöst rån, våld och hot.
I reportaget sa killen att han är glad att de plockas bort och får straff... Men jag undrar över vad de som är 16 år får för straff? Kanske någon form av ungdomsvård...
Citera
2020-02-11, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
Den här Prince Kadjo bor tydligen i Skarpnäck och har även lite Youtube klipp och annat. Jag är lite förvånad över ursprunget. Spekulerade i att kisseriet var något Somaliskt och att de bodde eller hade kontakter med någon i centrum huset i Björkhagen. Kan det vara så att de blivit inspirerade av somalier på Youtube att kissa på sitt offer eller är det så att det är Edris från Eritrera som tagit initiativet till att kissa på offret och att det är vanligt förekommande i Eritrera?

Jag tror inte landet har betydelse för om man väljer att pissa på offret eller inte. Jag tror det har att göra med den kultur de här slöddren vistas i och har växt upp i. Deras jävla sätt att lägga ut en massa skit på stories eller snap i kombination med att det just är förortsråttor.
Citera
2020-02-11, 23:04
Medlem
Citat:

Och om du själv hade sett nån av dessa då, vad hade hänt då?
Citera
2020-02-11, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Och om du själv hade sett nån av dessa då, vad hade hänt då?
Inget
Citera
2020-02-11, 23:08
Medlem
sverjevenns avatar
Bra att de traumatiserade stackarna biter ifrån när svennehurrorna kränker dem genom att ge för lite gratis pengar, för dåliga bostäder, ställa krav om "utbildning" och att nyadeln ska ta "enkla jobb" för att rädda svennehurrors pensioner. Nä någon jävla måtta får det vara. Det var inte detta livet Steffe & Co utlovade.
Citera
2020-02-11, 23:21
Medlem
jack.danielss avatar
Man kan undra hur pissepojken och andra i samma sits tänker o agerar när de inom 10-20 års sikt har fått en position i samhället, medans negrerna fortfarande är negrer. Då (i en snar framtid) när våldet och upplösningen är ännu mer påtaglig, vill de då medelålders ”pissepojkarna” få till en lösning på problemet. En slutgiltig lösning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in