2020-02-11, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Din åsikt ger jag inte ett jävla skit för, det ska du ha klart för dig.
Tror du på fullt allvar att den rimligaste förklaringen till att SD tog strypgrepp och tryckte ned hennes huvud och gnugga var för att försöka få ut henne ur bilen?

En rimligare åtgärd hade varit att öppna dörren och dra ut henne.
Rimligen ville LW ha en kvinnlig utredare för att det handlade om något sexuellt.

Du tycks ha lite otur när du försöker tänka.

LW ville ta tillbaka sin anmälan, precis som hon gjorde med den första anmälan.
Men den här gången gick inte det, därav tilldelades hon ett kvinnligt
målsägandebiträde, inte samma sak som en utredare, inte ens i närheten
Citera
2020-02-11, 21:15
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Haha! The america way of thinking (Bill Clinton & Co)
Det där tar i alla fall jag med en nypa salt, även om det inte skulle förvåna mig. Hoppas nån granne vittnar i rättegången.

Väntar med spänning på det :-)

Haha du blir förvånad men det är dagens sanning. The Bill Clinton way, oralsex är inte sex, Han gjorde ju inget...
engodisbit skrev att hen hört det själv, om hen själv fick förslaget från SD eller om det var en bekant vet jag inte.
Citera
2020-02-11, 21:17
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Du tycks ha lite otur när du försöker tänka.

LW ville ta tillbaka sin anmälan, precis som hon gjorde med den första anmälan.
Men den här gången gick inte det, därav tilldelades hon ett kvinnligt
målsägandebiträde, inte samma sak som en utredare, inte ens i närheten

LW ringde ju upp och ville själv ha ett kvinnligt målsägandebiträde.
Det är det väsentliga, inte att märka ord.
Få se om du fnyser och skrattar i slutet av veckan när åtalet kommer.
Citera
2020-02-11, 21:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Då kan han klämma fram var han var då på kvällen? Och varför han inte berättade det från början då?
Du hittar som vanligt bara på en massa trams, och försöker få det att låta som fakta. Nu har jag ingen aning om vad SD har sagt i förhör, men ett rimligt antagande att utgå ifrån är väl att han helt sanningsenligt har uppgett att han var hemma i sin bostad vid den aktuella tiden. Du känner inte till någonting alls om att han skulle ha ljugit om sina egna förehavanden, eller att han skulle ha försökt undanhålla någonting för polisen.

De uppenbara och långdragna problem som åklagaren har i det här ärendet skulle mycket väl kunna bero på något så enkelt som att hon inte ens har kunnat få SD ut från hans egen bostad under kvällen, och att han inte har kunnat beläggas med någon enda lögn överhuvudtaget trots den här snart två år långa utredningen. Eller hur?
Senast redigerad av Draifos 2020-02-11 kl. 21:40.
Citera
2020-02-11, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
LW ringde ju upp och ville själv ha ett kvinnligt målsägandebiträde.
Det är det väsentliga, inte att märka ord.
Få se om du fnyser och skrattar i slutet av veckan när åtalet kommer.

Det går inge bra för dig, hade du läst tråden bättre så hade du vetat att jag har
haft SD och HD som möjliga GM i stort sett hela tiden
Citera
2020-02-11, 21:38
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
/.../

Det har sagts att LW fruktade för sitt liv.
Så varför bröt hon inte all kontakt med
honom? Varför SMSade hon med honom
under mordkvällen? Varför blockade hon
honom inte? Varför öppnade hon dörren
för honom?
Sannolikt just för att hon kände sig hotad och inte visste vad han skulle kunna ta sig till om hon inte var tillmötesgående; en vanlig reaktion på rädsla.
Däremot kunde hon säkert inte föreställa sig att han, familjefadern med stadigt arbete och vänner, var kapabel att göra allvar av sina (döds-?) hot.
Han har inte ett brottsligt förflutet. Inga problem med alkohol eller andra droger heller.

OT: varför skriver du alltid i diktformat?
Citera
2020-02-11, 21:46
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag vet inte om det klassas som stryptag att dra ner någons huvud med ena armen. Stryptag är när man gör att lufttillförseln kvävs. Då används i regel två armar. Vet inte hur strypning skulle kunna ske med en arm såvida inte Lena låg ner och SD satt gränsle på henne.
Beskrivningen av det SD gjorde mot LW klassas som strypgrepp, s.k muggning. Lufttillförseln stryps här.
Citera
2020-02-11, 21:50
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Att LW obstruerade och vägrade gå ur bilen mitt i natten (kl 23:30) med direkt anmälan som följd för att hon inte ville knulla? Det finns väl ändå gränser även för fantasier?

Är det inte mer troligt att det var LW som var kåt och blev flyförbaskad på att SD hade mage att avvisa argbiggan?
Eller hur; allt handlar ju om Den Stora Kåtheten.
Citera
2020-02-11, 21:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
....Och SD har alla möjligheter att göra sin röst hörd.
Tänk efter lite nu. Tror du verkligen att det skulle vara så smart av SD att delta aktivt i den här åklagarens media- och folkdomstol, dessutom mitt under pågående drev? Eller tänkte du dig att han skulle vara så dum att han gick i polemik med dig och dina lika rabiata medsystrar här på Flashback? Nä, det enda han kan göra nu är att sitta still och hoppas på att rättsapparaten till slut börjar fungera igen, dvs. att han får en offentlig rättegång där han får möjlighet att lägga fram sin egen uppfattning om sakernas tillstånd.
Senast redigerad av Draifos 2020-02-11 kl. 22:05.
Citera
2020-02-11, 22:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Beskrivningen av det SD gjorde mot LW klassas som strypgrepp, s.k muggning. Lufttillförseln stryps här.

Ok men jag förstår inte varför ett sådant strypgrepp skulle anses som acceptabelt våld för att få ut Lena ur bilen. Att åklagaren klassade en knoggnuggning som mild kan jag förstå men strypgrepp är betydligt mer allvarligt.
Citera
2020-02-11, 22:00
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nu är väl den här mannens egen version rätt ovidkommande i sammanhanget, jag tror inte att någon lyssnar på honom. Men som du säger har han tydligen försökt sprida den både i tidningar och radio:
– Han förnekar all inblandning i hennes försvinnande och hennes död, säger mannens advokat Ingvar Backman.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MgkkpM/gripen-man-fornekar-all-inblandning-i-mordet-pa-lena
- Han förnekar alla påståenden som innefattas i den gärningsbeskrivning han har fått.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=7287975
Standardsvar från en advokat.
Citera
2020-02-11, 22:05
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det går inge bra för dig, hade du läst tråden bättre så hade du vetat att jag har
haft SD och HD som möjliga GM i stort sett hela tiden

Jotack det går bra, du kör fortfarande med skygglapparna och väljer vad du vill svara på
Fast jag är inte redo att avfärda HD än, det är för mycket konstigt.

Varför stack hon med sin nyss frånskilde man r LW var försvunnen?

Varför blev hon så supertight med SD efter mordet?

Varför var hon borta från barnen och jagade burk när en mördare gick lös i kvarteret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in