2020-02-11, 20:49
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Där har du fel. Samer har vandrat in i Skandinavien.

Fler fel att komma med?

Du är ju dum, då fanns ju inte ens Skandinavien definierad.

Börja med när ett land eller område definieras istället när vi pratar om vilka som bor där.
Senast redigerad av calmsolution 2020-02-11 kl. 20:53.
Citera
2020-02-11, 20:50
Medlem
azontos avatar
Haha en kunta kinte snubbe som pratar om "our viking ancestors". Snälla. Ryssland eller någon stormakt kom och rädda Sverige idag.
Citera
2020-02-11, 20:50
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Där har du fel. Samer har vandrat in i Skandinavien.

Fler fel att komma med?
Samerna är inte urbefolkning i Sverige. Det är en långlivad myt.
Citera
2020-02-11, 20:51
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Ska frugan och hennes pojkvän på knullresa?

Haha, hanrejerna är så förtjusta i SAS-reklamen att de bokar biljetter direkt. 😊

Citat:
Ursprungligen postat av tauceti

Men av dom exemplen som dom tog upp, vad stämde inte?

En afrikan som trycker upp fejjan i kameran och säger: "our viking ancestors" är kanske inte helt spot on?

Men för all del, de första svenskarna var ju svarta enligt SVT, så då var kanske vikingarna mörka också?

Känns det rimligt? Eller kan det vara så (hemska tanke), att det finns beröringspunkter med subversiv kulturmarxism i reklamfilmen?
Citera
2020-02-11, 20:52
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Generaliseringen.

(FB) SAS lanserar vidrig, anti-Skandinavisk reklamfilm
Ska du inte säga IKEA också medans du håller på. Det här var en reklam riktad för resande, och man ville hylla alla tidigare resor som Skandinavier har gjort som har gynnat norden och utvecklat norden. Alltså, res mer och inspireras, för att ta med dig det nya och positiva hem och göra det till din egen, på ditt skandinaviska vis.

Men är man så skitnödig som så många av er med blöjor är så förstår jag att man ogillar att få höra att dom exemplen som togs upp inte är svenska till att börja med. Ens identitet drabbas ju negativt

Väx upp! Var stolta över vilka ni är! Det är inte köttbullars ursprung som gör dig till svensk eller inte. Löjligt att se hur känsliga folk är för att få höra att vissa saker har tagits med hem utifrån, då tidigare skandinaver reste och äventyrade.

Alla kulturer tar saker ifrån varandra och utvecklar det på sitt sätt. Inget dåligt alls med det.
Citera
2020-02-11, 20:53
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Du är ju dum, då fanns ju inte ens Skandinavien definierad.

Börja med när ett land eller område definieras istället när vi pratar om vilka som bor där.

Edit: Jämför med vad du tycker om tillfället när man definierade landet Israel, vad tycker du där?

Det är möjligt att jag är dum, men jag har ändå rätt i det jag säger. Samerna kommer inte från Skandinavien hur du än formulerar dig. Så dum är jag i alla fall inte.
Citera
2020-02-11, 20:54
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Jag tolkar det som absolut ingenting av dom exemplen dom tog upp. Men skitsamma, vi ser alla saker på olika sätt. Jag såg det här mer som en hyllning till skandinaver.

Men av dom exemplen som dom tog upp, vad stämde inte?

Man välja att lyfta fram vad som helst som en reklamfilm. Vi har ju gjort massor av tex uppfinningar som förändrat världen. De säger att vi är inget, vem vill höra att de är inget?
Citera
2020-02-11, 20:55
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Det är möjligt att jag är dum, men jag har ändå rätt i det jag säger. Samerna kommer inte från Skandinavien hur du än formulerar dig. Så dum är jag i alla fall inte.

När definierades Skandinavien?

Bara för att jag skall kunna bedöma vilka som bodde där då. Jag behöver din hjälp här.
Citera
2020-02-11, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljdbsjfjcjdjs
Jag tycker genuint att reklamfilmen var fantastisk. Dom ljuger inte om något av det dom sa.

Dessutom så styrker den hur duktiga vi är på att implementera viktiga saker i samhället.

Men är man så nationalistisk och konservativ som det fina flashback är så måste man alltid hitta konkreta saker som är så "bra" med sitt land antar jag.

- Du attraheras av en vara eller tjänst genom att bli förnedrad som potentiell kund/klient?
- Du blir sugen på att köpa en ny bil, om reklamen berättade för dig vilken miljö- och klimatförstörande människa du är som vill äga och köra den?
- Du övertygas att köpa en överprisad och dålig rakhyvel, när reklamen förklarar för dig att du är en hycklare, en dålig förälder och en potentiell våldtäktsman?
- Du känner att du gör en bra affär, när du köper flygbiljetter av ett bolag som antyder att ditt folk och kulturarv inte existerar och att du skall vara tacksam över det lilla du får för att betala världens högsta skatter; när du låter allsköns, mer kulturellt betydelsefulla, rövarfolk, löpa amok bland ditt betydelselösa, rotlösa folk och nation?

Vi är många som skulle vara genuint intresserade av att få lära oss om hur en sådan individ resonerar.
Citera
2020-02-11, 21:00
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Reklambyrån förstår inte vad kultur är för något. Bara för att något skapades i ett annat land innebär inte det saken tillhör den kulturen. Är hamburgaren amerikansk eller tysk kultur, där den skapades från början?

Detta är ett verk av globalister. Som drömmer om öppna gränser. Världsregering. Gemensamt språk och kultur. En värld där alla lokala identiteter ska raderas ut.

Precis. De som sitter i styrelsen på SAS är antagligen hängivna globalister.

Jag bara väntar på att SAS ska komma med en reklamfilm med Greta Thunberg som säger att flygresenärer är dåliga människor.
Citera
2020-02-11, 21:01
Medlem
GormDenGamles avatar
Är detta från SAS? Eller är dey en parodi?
Jag är i chock. Jag menar det.
Citera
2020-02-11, 21:02
Medlem
TorOchPederInkassos avatar
Såg en någorlunda träffsäker kommentar riktat mot SAS på deras Facebook-sida.

”Vänstern vill inte ha era tjänster för att dom lider av inbillade och trendiga folksjukdomar som flygskam.

Nu har ni fixat så att vanligt folk inte heller vill ha er. Bra jobbat.”

Då vänstern lider av flygskam är dessa inte bolagets målgrupp men ändå har man anpassat marknadsföringen efter dessa. Vanligt folk å andra sidan får en avsky och blir mindre benägna att utnyttja deras tjänster.

Detta är verkligen att skjuta sig i foten.

Mvh
TorOchPederInkasso
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in