Citat:
Ursprungligen postat av
Konrad
Sydamerika kan jag ha förståelse för. Jag tror inte att det finns så många direkta kontaktpunkter mellan Kina och SA.
Däremot Afrika gör mig lite mer fundersam. Kineserna bygger infrastruktur i bl.a Kenya och det bor således många kineser där.
Frågan är förstås hur bra det kenyanska systemet är på att fånga upp ev. fall? Uppriktigt sagt betvivlar jag det. Medicinmannen och antibiotika när man fått lite hosta och feber är det som gäller kan jag tänka mig. Att sedan en och annan dör i slumområdena är väl något man rycker på axlarna åt till att börja med i vart fall.
De bygger aven infrastruktur har i Angola, oljan byts mot fangar som kommer hit och bygger infrastruktur. Jag ser minst 20 kineser per dag har i Luanda, Angola. Givetvis ar viruset har ocksa men ej rapporterat da man sakert testar for Malaria, Tyfoid, Denge etc. forst.
Men inte ett enda fall rapporterat i Afrika annu? Eller? Om inte, sa ar det hogst markligt, ta en flygplats som Johannesburg till exempel, hyfsat stor hub med sakert 21M+ passagerare per annum.