2020-02-11, 11:46
Avslutad
När jag startar min box (TVIP 605) får jag upp en vit 404 not found-ruta där det står att "the requested URL was not found on this server" etc. Lär det vara på grund av uppdateringarna de gör? Har någon annan det likadant?
2020-02-11, 11:58
Medlem
jag får upp samma som dig Sinlo89
2020-02-11, 11:59
Medlem
Ja, verkar vara stor problem i flera dagar nu "strul med DNS" men som ni andra säger, lite tålamod är bra.

En annan fråga: Tycker ni att det är värt en android box tex Formuler Z8 jämfört att köra en app i sin smart TV? Man får bättre prestanda, bild samt avsevärt bättre menyer i tex Formuler Z8 jämfört med tex SS IPTV appen på TVn?

Undrar också hur Formuler Z8 står sig vs TVIP 605 ?
Senast redigerad av mastodon111 2020-02-11 kl. 12:07.
2020-02-11, 12:00
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
När jag startar min box (TVIP 605) får jag upp en vit 404 not found-ruta där det står att "the requested URL was not found on this server" etc. Lär det vara på grund av uppdateringarna de gör? Har någon annan det likadant?
Testa att ta bort länken ifrån boxen, starta sedan om den och lägg in länken igen.
2020-02-11, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dextrodammit
Andas, gott folk. Som de tidigare sidorna i tråden säger så pågår det arbete på den stora leverantör de flesta använder, sedan typ 8e Februari, och "kommer gå lite upp och ner ett tag". Sägs vara databasuppgradering. Jag gissar isåfall att det har att göra med fortsatt migrering bort från Xtream Codes officiella (nedstängda) panel, eller iaf något relaterat till det. Bara andas. Med så bra priser som vi får, så ska man inte klaga. Det är bara att acceptera. Och andaaaas. Det funkar jävligt bra nästan 100% av tiden, och är man kräsnare än så, så får man la gå och köpa vanligt DYRT abonnemang. :-P

Möjligen kan väl det här ostabiliteten påverka folks vilja att knyta längre abonnemang? Jag gissar att populariteten ökar dramatiskt för den här typen av tjänster vilket kan leda till diverse olika problem.
Senast redigerad av mastodon111 2020-02-11 kl. 12:10.
2020-02-11, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Skaffa dig ett vanligt TV abonnemang om du är så grinig. Förstår du inte vad du har hoppat på för tåg så kan du lika gärna hoppa av tåget.

Folk är så bortskämda!

Nej men jag har tillgång till diverse andra billiga leverantörer som är billigare än n1 och strular mindre än n1 nuförtiden.

Så väntar hellre ett tag innan jag tar in dom i min tv igen så jag får se om dom får till sina problem.
2020-02-11, 12:32
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dextrodammit
Andas, gott folk. Som de tidigare sidorna i tråden säger så pågår det arbete på den stora leverantör de flesta använder, sedan typ 8e Februari, och "kommer gå lite upp och ner ett tag". Sägs vara databasuppgradering. Jag gissar isåfall att det har att göra med fortsatt migrering bort från Xtream Codes officiella (nedstängda) panel, eller iaf något relaterat till det. Bara andas. Med så bra priser som vi får, så ska man inte klaga. Det är bara att acceptera. Och andaaaas. Det funkar jävligt bra nästan 100% av tiden, och är man kräsnare än så, så får man la gå och köpa vanligt DYRT abonnemang. :-P

Äh man kan vara lugn som en filbunke och ta nån veckas back-up från annat håll för en hundring eller något. Det är väl rätt vedertaget i denna värld. Alla leverantörer har avbrott ibland. Om man är väldigt sportintresserad t.ex så är det ett måste att ha något man kan aktivera vid avbrott. Ser det inte som några konstigheter, eller att man är bortskämd eller hetsig.
2020-02-11, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaland
Nej men jag har tillgång till diverse andra billiga leverantörer som är billigare än n1 och strular mindre än n1 nuförtiden.

Så väntar hellre ett tag innan jag tar in dom i min tv igen så jag får se om dom får till sina problem.

Har dom samma utbud?
2020-02-11, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Ja, verkar vara stor problem i flera dagar nu "strul med DNS" men som ni andra säger, lite tålamod är bra.

En annan fråga: Tycker ni att det är värt en android box tex Formuler Z8 jämfört att köra en app i sin smart TV? Man får bättre prestanda, bild samt avsevärt bättre menyer i tex Formuler Z8 jämfört med tex SS IPTV appen på TVn?

Undrar också hur Formuler Z8 står sig vs TVIP 605 ?

Jag personligen gillar Z8an mer än Tvip 605.
Mest en smaksak.
Båda presterar likvärdigt.
Jag uppskattar layouten på Z8an. 👌🏼
2020-02-11, 15:06
Medlem
Någon fler som kör med Nordic Play? De flesta kanaler och alla filmer/serier funkar inte alls sen i lördags. Det tar mer än 24 timmar per svar från deras support. Har dom lagt ner?
2020-02-11, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unicornwarrior
Någon fler som kör med Nordic Play? De flesta kanaler och alla filmer/serier funkar inte alls sen i lördags. Det tar mer än 24 timmar per svar från deras support. Har dom lagt ner?
Testat att läsa tillbaka några sidor? 😉
2020-02-11, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Testat att läsa tillbaka några sidor? 😉

Är nordic iptv samma som nordic play? Det är något jag har missuppfattat isåfall. Har gått tillbaka ca 6 sidor men bara läst om nordic iptv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in