2020-02-10, 14:34
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Förstår väl en del av det, men hur går det ihop "Freedom of Information Act" som de hänvisade till?

Det var (bara) en person i artikeln som tog upp Checks and balances.
Men som i Sverige där vi har offentlighetsprincipen så finns hemligstämpling. Hur skulle det annars gå?
Citera
2020-02-10, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men som i Sverige där vi har offentlighetsprincipen så finns hemligstämpling. Hur skulle det annars gå?

Det förstår jag, det var huruvida det jag refererade till ens hade med "checks and balances" eller om det var separat "offentlighetsprinicp"
Citera
2020-02-10, 16:56
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
nej, 2/3 av senaten kan fälla trump och de övriga i cult45 slipper tappa ansiktet.
ser du något logiskt hål i mitt argument?
förklara gärna varför

LOL

Ja du tror att "anonymitet" är en faktor, fattar du inte att det är lätt som korvspad att räkna ut vem som röstade på vad?
Citera
2020-02-10, 18:00
Medlem
Demokraternas upprepade klavertramp är märkliga.
Iowa-debaclet, Nancys förnöjda skrockande om att Trump efter denna Impeachment ändå är ”brännmärkt för livet” (samtidigt som hon säger att hon ber för honom).
Hennes hatmanifestsation på SOTU som får henne att framstå som en bitter satmara som fullständigt tappat greppet.
Ovanpå detta Joe Biden, som vid sidan av att hans korruptionshärvor sakta rullas upp i offentlighetens ljus hånar och smädar sina presumtiva väljare med grovheter och utfall som i bästa fall kan tolkas som dåligt omdöme och egensinnig humor.
Knappast tänkbart att väljarna uppfattar honom som balanserad och lämplig för ämbetet.
Allt rasar.
De kommer att fortsätta att jaga Trump, men de kommer inte att fånga honom, men de kommer däremot att gå ner sig allt djupare i träsket.
Hur länge ska den korrupta MSM klara av att hålla dem över ytan?

Vad fan är det som händer?
Senast redigerad av MacMackay 2020-02-10 kl. 18:09.
Citera
2020-02-10, 19:36
Medlem
MrBulldoggs avatar
Nej, det finns inte mycket kvar här. De senaste sidorna är idel repriser och allmän TDS-bitterhet men inget nytt, sannolikt för att hela affären är grundligt avslutad och lagd till handlingarna. Dags att låsa så Trumphatarna kan yla om den ostbågefärgade Adolf nån annanstans?
Citera
2020-02-10, 19:59
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Demokraternas upprepade klavertramp är märkliga.
Iowa-debaclet, Nancys förnöjda skrockande om att Trump efter denna Impeachment ändå är ”brännmärkt för livet” (samtidigt som hon säger att hon ber för honom).
Hennes hatmanifestsation på SOTU som får henne att framstå som en bitter satmara som fullständigt tappat greppet.
Ovanpå detta Joe Biden, som vid sidan av att hans korruptionshärvor sakta rullas upp i offentlighetens ljus hånar och smädar sina presumtiva väljare med grovheter och utfall som i bästa fall kan tolkas som dåligt omdöme och egensinnig humor.
Knappast tänkbart att väljarna uppfattar honom som balanserad och lämplig för ämbetet.
Allt rasar.
De kommer att fortsätta att jaga Trump, men de kommer inte att fånga honom, men de kommer däremot att gå ner sig allt djupare i träsket.
Hur länge ska den korrupta MSM klara av att hålla dem över ytan?

Vad fan är det som händer?
En sak att lägga till på listan är att deras största hopp till att bli demokratisk president, är inte ens en demokrat. Sanders har alltid varit oberoende i senaten.
Citera
2020-02-10, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
LOL

Ja du tror att "anonymitet" är en faktor, fattar du inte att det är lätt som korvspad att räkna ut vem som röstade på vad?

Förklara hur din imbecil. Börjar bli trött på meningslösa inlägg som aldrig kommer med rationella argument

Allt som krävs är 2/3 av alla röster. Dvs de senatorer som reppar swing states kan med fördel rösta för att fälla trump. Medan Senatorerna från MAGA-distrikt snällt kan rösta emot. Förklara hur man får reda på det?
Citera
2020-02-10, 21:13
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jo, vi vet att man hindrade impeachment processen.

Det som är av vikt är väl hur amerikanska folket uppfattar detta.

Trumps approval innan impeachment 39%
Trumps approval efter impeachment 49%
Citera
2020-02-10, 21:14
Medlem
När jag var inne på FiveThirtyEight i fredags hade Trump gått upp till 43,7% approve polls. När jag gick in idag hade siffrorna ändrats till 43,9% och nu för en timme sedan 44,0%.

Jag kan inte se att han låg med såpass höga siffror någon gång under 2019. Ja ja höga och höga, egentligen är det inte "högt" men det arbetar sig uppåt hela tiden. Han är förbi double W Busch vid motsvarande tid, efter antalet dagar vid makten. Klart förbi. Men han är inte förbi Islamisten Obama, för även Obama gjorde ett ryck uppåt vid motsvarande tid. Men det kommer kanske.

Vad jag menar är att Trump har vunnit på hela denna historien, vilket svårt bakslag för Demo rats.

Vad jag kan se så ligger vissa OU på nära 50% men FiveThirtyEight trycker ned honom något hela tiden.
Citera
2020-02-10, 21:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Det som är av vikt är väl hur amerikanska folket uppfattar detta.

Trumps approval innan impeachment 39%
Trumps approval efter impeachment 49%
Det du ger där, saknar helt betydelse för sakfrågan och vägran av vittnen.
Och hade man tillåtit vittnen, så hade siffran varit en annan.(Sen vad får vi aldrig reda på, då man vägrade vittnen.)
Är det nu du ska prata om huset och den irrelevansen för vittnen i impeachment?
Citera
2020-02-10, 21:49
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
När jag var inne på FiveThirtyEight i fredags hade Trump gått upp till 43,7% approve polls. När jag gick in idag hade siffrorna ändrats till 43,9% och nu för en timme sedan 44,0%.

Jag kan inte se att han låg med såpass höga siffror någon gång under 2019. Ja ja höga och höga, egentligen är det inte "högt" men det arbetar sig uppåt hela tiden. Han är förbi double W Busch vid motsvarande tid, efter antalet dagar vid makten. Klart förbi. Men han är inte förbi Islamisten Obama, för även Obama gjorde ett ryck uppåt vid motsvarande tid. Men det kommer kanske.

Vad jag menar är att Trump har vunnit på hela denna historien, vilket svårt bakslag för Demo rats.

Vad jag kan se så ligger vissa OU på nära 50% men FiveThirtyEight trycker ned honom något hela tiden.
Det som är mest intressant är att han har 94% approval ratings hos Republikanerna, men bara 7% hos Demokraterna. Bland oberoende så har det stigit från 37% till 42% i januari. Så han har ökat bland republikaner och oberoende men minskat hos demokraterna.
Citera
2020-02-10, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
En sak att lägga till på listan är att deras största hopp till att bli demokratisk president, är inte ens en demokrat. Sanders har alltid varit oberoende i senaten.
Som lök på laxen ja.

När nu denna impeachmet-cirkus är över lämnar det nog en känsla av tomhet hos TDS:arna.
Jag skulle be för dem om jag vore religiös.
Man kan likna det med en kraftig bakfylla där man frågar sig ”vad fan gjorde jag igår”

I stället för att ta tag i konsekvenserna av sina självförskyllda galenskaper är det i många fall lättare med en återställare, ”impeachment 2,0” kan därför vara på ingång...pass opp!

”Om bara Bolton och Parnas hade fått lägga fram bevisen, och om bara republikanerna fått rösta hemligt...”

Nej vi ska inte retas.
Tids nog får nog demsen fejsa och stå till svars för sina tidigare förseelser och sopa fram skeletten ur garderoben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in