Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Uttrycker jag mig sedan korkat? Hänvisar till en professor som säger emot en partsinlaga...
Att senaten sedan friar Trump... det är ju politiskt betingat.
Du uttrycker dig faktiskt väldigt korkat. En stor del av ditt problem är att du inte förstår skillnaden mellan argument och grundlösa åsikter. För att förklara: min åsikt efter att ha chattat med dig är att du är efterbliven, men min åsikt är inte ett argument för att du faktiskt är det.
Jag måste grunda min åsikt i fakta. Exempel: jag har redan påpekat för dig att du inte kan hänvisa till professorn, du kan inte referera hans argument, du har inte kunnat säga någonting som tyder på att du förstår argumenten, varken från Dershowitz eller Bowie. Det är fakta. Förstår du?
Citat:
och jag kan hänvisa till att andra dömts för "abuse of power".
Du kan inte hänvisa eftersom du inte vet vilka dessa andra är, du vet inte om dessa fall är jämförbara med en amerikansk president, du vet inte vad professorn har sagt.
Du skriver sådana här saker:
Citat:
försvar till varför detta INTE faller under detta
Citat:
Ursprungligen postat av
Draken55
Veckans roligaste? eller bara lyteskomik?
Ifall Senaten tillåtit hemliga omröstningar så skulle trump fällts med 70röster.
Du tror alltså att en hemlig omröstning skulle inte pekat ut nåra medlemmar i senaten och att de därför hade röstat mot Trump?? Jisses.
Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Detta är ett forum, jag förstår mycket väl att jag kan inte döma Trump, jag hänvisar till uppgifter utifrån mina åsikter..
Men vad gör du här? Hänvisar till partsinlagor utan att överhuvudtaget försöka sätta dig in i sakfrågan?
Försöker du inte ens fundera - har Derschowitz rätt eller inte?
För detta skriver du :
" Jag är inte det minsta intresserad av att utreda huruvida något varit ett brott eller inte."
"Det är senatens uppgift att avgöra, inte din, inte Bowies, inte någon annan proffstyckares, senatens."
Känns verkligen konstigt sätt att se diskussioner på ett forum, vad är målet med detta enligt dig?
Citat:
Ursprungligen postat av
krauthammer
Speciellt när professon som skrev partsinlagan själv måste gå ut o förneka Alan Derschowitz tolkning.
Jag vet vad som pågår.
De proffstyckare som tolkat den juridiska vägledningen och sedan presenterat det på ett 60sek klipp under FOX prime time news, de har format åsikterna åt de som vill tro att Trump är helt oskyldig.
De som faktiskt läst 1)call transcript summary 2) mueller report vol 2 summary 3) Shokin-utredningen, kan summera denna tråd så här:
Trump är skyldig.
Min personliga åsikt:
Ifall Senaten tillåtit hemliga omröstningar så skulle trump fällts med 70röster.
Mitch McConnell räddade trump genom att förbjuda vittnen,dokument,och korsförhör i Senaten.
Moscow Mitch är det största hotet mot demokratin. Donald Trump är bara ett skämt som inte kommer ha ett jobb efter november 2020
OBS Garre. Tänk på att krauthammer inte bryr sig om att hjälpa dig förstå Bowies argument, och du bryr dig inte om att fråga trots att du inte förstår.
Vi kan avfärda samtliga krauthammers åsikter utom en:
-Åsikten att Trump är skyldig (till ett icke-brott) är kanske korrekt. Senaten tyckte annorlunda, lyckligtvis!
-Lögnen att McConnell förbjöd vittnen och dokument är en lögn.
-Åsikten att Trump kommer bli arbetslös och sluta plåga krauthammer är krauthammers fantasi. Stämmer ej.
-Åsikten att "demokratin" skulle fungera bättre för krauthammer ifall senatorer kunde ignorera sina väljare kan vara riktig - men den är också lyckligtvis bara fantasi.
Den enda intressanta åsikten är den här, vi får se om krauthammer vill berätta mer om detta!
Citat:
Ursprungligen postat av
krauthammer
De som faktiskt läst 1)call transcript summary 2) mueller report vol 2 summary 3) Shokin-utredningen, kan summera denna tråd