Citat:
Ursprungligen postat av
Hew18
Ja vanlig influensa är mkt värre av vad vi vet just nu i alla fall.
NEJ. Vanlig influensa har LÄGRE dödlighet, LÄGRE R0, LÄGRE risk för komplikationer och det finns personer som har NATURLIG IMMUNITET mot influensan vilket saknas helt och hållet för nCov. Så sluta skitposta och läs på istället.
Citat:
Att slå på panikknappen varje gång bara för man inte är helt säker, är inget fungerade sätt att leva på och är väldigt skadligt.
Jag slår inte på panikknappen. Jag slår på alarmknappen som betyder att folk ska börja planera inför en pandemi av allvarligare karaktär än något vi stött på tidigare i modern tid. D.v.s tvätta händerna korrekt som sjukvårdsproffs gör, använd inte allmäna toaletter, undvik restauranter, se till att ha minst två veckors mat hemma osv.
Citat:
Jag tycker det verka vanligt att många gå runt med standardsmaskar.
För att man ska undvika att ta sig själv i ansiktet, inte för at standardmasken skyddar från viruspartiklar att ta sig in genom masken. Stor skillnad.
Citat:
Ja jag har oskyddad sex med främlingar. Har väl ibland råkat få något, men vad är poängen med att ha sex med kondom, fullständigt meningslös. Man känner ju i princip ingenting.
Ja du ska nog sluta posta i tråden om det är så du anser att vi ska leva också.
Citat:
Dödligare som i antal döda kanske, men då är ju även influensa värre än sars etc. För det ska vara riktigt illa så behövs det både hög dödlighet och att det är väldigt smittsamt.
Man räknar inte antal döda, man räknar antal döda per insjuknade efter den typiska sjukdomstiden vilket är ca 2 veckor. Förstår att det är svårt för en person som inte gått grundkursen i biologi att greppa men du kan inte anta att en person som blev smittad igår inte kommer att dö för att det bara gått 24 timmar av ett sjukdomsförlopp som normalt dödar först efter minst 10-14 dagar.