Citat:
Ursprungligen postat av
Svartheden
Börsen bryr sig bara om USA och Europa. Börjar det dö människor här som var friska dagen innan kommer börsen att rasa.
Studerar man viruset lite så finner man att det liknar HIV. Det överförs sexuellt och överlever förmodligen länge i kroppen efter att man blivit ”frisk”. Frågan är om man blir helt återställd.
Så det kommer att påverka Kinas befolkningsmängd negativt. Det tycker säkert marknaden är bra.
Ja, så är det väl också i vår kapitalistiska och globala värld.
Det var väl fler virus som delvis liknade HIV så det var inget unikt. Därimot har jag inte läst någonstans att det skulle vara sexuellt överföringsbart utan komma från lungor, svalg och näsa. Hur testar man det förresten, dra man på en dräkt och huvudbonad och har ett hål för gosaken för att utesluta andra smittvägar? Att viruset överlever länge i kroppen har jag heller inte läst men därimot att kanske antikroppar inte skapas hos en del och man kan då bli smittad igen.
Även att man kanske inte helt återhämtar sig pga av hård belastning av andra organ i kroppen annat än lungor har jag läst men det gäller troligen ett fåtal fall. Känner till en som fick MERS och han är ännu inte återställd efter ett år, corona men ett annat virus än detta 2019-nCoV.
Har du länkar till mer fakta av det du påstår så dela gärna med dig (jag hittar inget seriöst).