2020-02-10, 11:37
Medlem
Formuler Z8 eller TVIP 605 är väl dom 2 bästa boxarna om du bara ska köra iptv på dom.
Tycker själv Apple TV 4k med iplay tv fungerar kanonbra
2020-02-10, 16:24
Medlem
Ang. SmartTV-appar, iaf de som finns på LG: Smart IPTV funkar väl hyfsat, men irriterande att man inte kan välja språk på tex serier. Man kan vara ha subs på/av och det första språket är sällan svenska.
SSIPTV kan man välja bland alla subs men där funkar inte EPG.
Bästa verkar vara Smarters IPTV vara, tyvärr måste leverantören stödja det, viket inte alla gör. Tydligen måste leverantören vara kund hos Smarters för att deras länkar ska funka...
2020-02-10, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IntegreradBabbe
Precis köpt ett abonnemang hos en ny leverantör som rekommenderades av en kollega. Kollade på Milano-derbyt igår utan problem efter ett 24H-test som var mitt stora prov. Alla andra leverantörer laggar när det är något sportevenemang.

Vad rekommenderas för box? SmartIPTV appen är verkligen inte bra nog känner jag. Gärna något som har stöd för favoriter och mer struktur.
Har sagt det flera gånger tidigare och vet att inte alla här inne håller med mig men,,,Själv kör jag med en Android box 4 Gb ram 64 GB minne köpt på Ebay för 5-6 hundra kr. +Appen iptv extreme pro. Det fungerar utmärkt! Eller samma app direkt in i en Philips smart Android tv serie 7-9000 eller vissa Sony Android tv apparater är också ok. Då slipper du en extra fjärrkontroll. Fungerar också bra vet jag av erfarenhet.
2020-02-10, 16:45
Medlem
Vilken server använder den leverantören på som de flesta här inne verkar använda? Skulle vara kul å veta om det kanske är samma server som något av mina abonnemang från fjärran? fast det kanske man inte får fråga?
2020-02-10, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleFritz
Vilken server använder den leverantören på som de flesta här inne verkar använda? Skulle vara kul å veta om det kanske är samma server som något av mina abonnemang från fjärran? fast det kanske man inte får fråga?

Såklart använder dom inte Aliexpress-säljarnas servrar.

N1 har ju egna.
2020-02-10, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam

N1 har ju egna.
OK, fattar. Det kanske tom var en dum fråga...?
2020-02-10, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam

N1 har ju egna.
På några av sportkanalerna kan jag se N1 loggan, därav frågan...
2020-02-10, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IntegreradBabbe
Precis köpt ett abonnemang hos en ny leverantör som rekommenderades av en kollega. Kollade på Milano-derbyt igår utan problem efter ett 24H-test som var mitt stora prov. Alla andra leverantörer laggar när det är något sportevenemang.

Vad rekommenderas för box? SmartIPTV appen är verkligen inte bra nog känner jag. Gärna något som har stöd för favoriter och mer struktur.
Jag kör Nvidia Shield med appen IPTV Smarters. Nöjd.
2020-02-10, 17:34
Avslutad
Citat:
På några av sportkanalerna kan jag se N1 loggan, därav frågan...

Jag känner till iaf 3 olika URLs men vågar inte skriva dom här. Och ja, jag har dom kanalerna som kallas "MovieTime" så antar vi snackar samma leverantör.
2020-02-10, 17:37
Medlem
En annan fråga.. Vad har ni för upplösning på era tv kanaler/abonnemang ? Jag har 1280x720 på vissa och 1920x1088 på film o sportkanalerna. 3840x2176 på någon enstaka kanal och lite vod filmer. Det duger men är inte optimalt
2020-02-10, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Jag känner till iaf 3 olika URLs men vågar inte skriva dom här. Och ja, jag har dom kanalerna som kallas "MovieTime" så antar vi snackar samma leverantör.

N1 har ju många olika återförsäljare. Därav har dom ju exakt samma utbud.
2020-02-10, 17:39
Medlem
Citat:
En annan fråga.. Vad har ni för upplösning på era tv kanaler/abonnemang ? Jag har 1280x720 på vissa och 1920x1088 på film o sportkanalerna. 3840x2176 på någon enstaka kanal och lite vod filmer. Det duger men är inte optimalt

Hade du inte snålat och köpt från Asien så hade du kunnat haft FHD på alla svenska kanaler.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in