2020-02-09, 20:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temadag

Dags för att tänka över situationen?

medinox är väldigt tydlig med sina åsikter som jag framhållit i mitt inlägg ovan. Det är ju tydligt för var och en som är läskunnig. Det är bara att läsa medianox som jag citerat och även i fler inlägg.

Att medianox varnat för är att inte kontakta myndigheter.

Så att inte media eller myndigheter ska kontaktas vill medinox. Och det är väl klart, helt klart varför.
medianox har varnat hannes.muller att inte kontakta myndigheterna. Ingen annan.
Citera
2020-02-09, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Vi har visst "en aning" om huruvida de har förhörts eller inte av polisen. Skulle de ha förhörts rörande sitt samröre med Akilov, skulle detta givetvis ha redovisats i förundersökningsprotokollet även om polisen valt att sekretessbelägga själva förhöret.

Åhåjaja. Själva förhöret är sekretessbelagt. Undrar vad det som är offentligtgjort via polisen handlar om?
Citera
2020-02-09, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
medianox har varnat hannes.muller att inte kontakta myndigheterna. Ingen annan.

I det inlägget som du tydligen inte läste gjorde han just det. Han uppmanar andra att inte kontakta myndigheter och säger att han själv inte ska göra det.
Citera
2020-02-09, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Fick vi veta vad medianox skrev till blivande JK? (Hänvisa gärna om det finns i tråden).

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han omnämner det själv tidigare i tråden. Dessutom skrev han till Mari under eget namn. Rakryggat är bara förnamnet,

Citat:
Min samlade information om Nujen-Akilovärendet är nu klar och omfattar 15 sidor text. Den innefattar all känd information om hur våra rättsvårdande myndigheter hittills har handlagt ärendet och hur Advokatsamfundet har valt att agera. Den innefattar även mina egna synpunkter på den rättsliga handläggningen av ärendet. Istället för att lägga ut texten anonymt på nätet har jag valt att under eget namn skicka den privat till den nya justitiekanslern Mari Heidenborg. Min bedömning är att hon som justitieråd har möjlighet att dra i fler trådar än denna.

Hittade det själv. Under eget namn alltså. Och vi på nätet får inte ta del av detta? Varför fråga jag mig? Det skulle väl vara något för media att sätta klorna i. Och det vill man ju inte. Eller?

Citat:
Jag har inte sänt någon handling till JK. Min sammantällning av Nujen-Akilovärendet emottas av en privatperson som dessutom ännu inte tillträtt som justitiekansler.
Senast redigerad av temadag 2020-02-09 kl. 21:39.
Citera
2020-02-09, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temadag
Hittade det själv. Under eget namn alltså. Och vi på nätet får inte ta del av detta? Varför fråga jag mig? Det skulle väl vara något för media att sätta klorna i. Och det vill man ju inte. Eller?
Du kan vara något på spåren. Jag har ibland undrat varför medianox uteslutande fokuserat på byggnaderna när det med tanke på trådens rubrik borde vara minst lika intressant att försöka frammana att SKV utför en skatterevison.
Citera
2020-02-09, 22:19
Medlem
Citat:
Min sammanställning av Nujen-Akilovärendet kommer tids nog att publiceras på nätet. Det är ju ingen brådska, preskriptionstiden för de aktuella ekonomiska brotten är minst fem år. Under tiden får alla inblandade möjlighet att göra bort sig ytterligare. Ett skäl till att jag vill vara anonym är just de hot som jag, men kanske framför allt min familj, skulle kunna utsättas för av den stora grupp kurder som sympatiserar med Nujen-familjen.

Från augusti 2018.

Citat:
Du kan vara något på spåren. Jag har ibland undrat varför medianox uteslutande fokuserat på byggnaderna när det med tanke på trådens rubrik borde vara minst lika intressant att försöka frammana att SKV utför en skatterevison.

Och detta ständiga lovande om att det ska bli en smäll i framtiden. Det här inlägget ovan av medianox kom efter ett par inlägg om just skattebrott. Att sedan också antyda att de som vill göra något under sitt namn ska vara informerade om att det är hemska hot av den stora gruppen kurder.

Till skillnad mot senare i tråden då man inte alls ska skriva sådana saker.

Och så anonym nu. Men blivande justitieministern då?
Senast redigerad av temadag 2020-02-09 kl. 22:22.
Citera
2020-02-10, 06:33
Medlem
Citat:

Då kan du nog sluta undra från och med nu. Medianox har tydligt förklarat att det inte GÅR att komma åt Nujens "uppifrån" eftersom klanen skyddas av inflytelserika personer som försökt mörklägga affären. Däremot kan en "upprullning" ske just "underifrån" med hjälp av de lokala tjänstemän på Gotland som har att följa lagar och regler gällande bygglov. Därav intresset för de fyra svartbyggena. Det är givetvis fullständigt meningslöst att få Skatteverkets utredare att sätta igång en skatterevision om verkets ledning fått direktiv uppifrån att låta bli. Och nu har ju Skatteverket på grund av hur affären utvecklats lokalt trots allt till slut tagit upp saken - så varför misströsta?
Senast redigerad av Tingstade 2020-02-10 kl. 06:38.
Citera
2020-02-10, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Förstår inte varför du fortsätter framställa dig själv som hjälte med den där anmälan när du ändå inte tänker fullfölja den. Kanske var det just det medianox befarade?

Klart jag fullföljer den.

Jag har anmält "olovligt byggande" (svartbygge) och sådant konstaterades också vid inspektionen och sådant kommer även Nujens få sanktionsavgifter för när överklagandet är behandlat.

Vad Medianox (och nu även andra) vill är att jag nu skall ta upp ytterligare saker som jag inte anmält. Det har varit ett genomgående tema - jag skall göra något annat än det jag gör och det har lett till otaliga gräl.
Citera
2020-02-10, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Klart jag fullföljer den.

Jag har anmält "olovligt byggande" (svartbygge) och sådant konstaterades också vid inspektionen och sådant kommer även Nujens få sanktionsavgifter för när överklagandet är behandlat.

Vad Medianox (och nu även andra) vill är att jag nu skall ta upp ytterligare saker som jag inte anmält. Det har varit ett genomgående tema - jag skall göra något annat än det jag gör och det har lett till otaliga gräl.
Mhm okej, svårt att hänga med i grälen här. Uppfattat det som att något ärende nu är dött pga att du gav upp det och medianox då pratade om att det finns en omväg för honom eller någon annan att gå för överklagan men det stämmer inte?
Citera
2020-02-10, 09:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
medianox aktiviteter avseende byggnaderna hindrar givetvis ingen annan att kontakta skatteverket, vilket flera stycken också gjort. Varför klaga på någon som verkligen gör något?

Hans teori var att man den vägen skulle tvinga myndigheterna att nysta upp hela affären. Vilket jag tycker känns rimligt. Om någon annan tycker annorlunda så är det fritt fram att anmäla till andra myndigheter. Aktivitet på fler fronter är givetvis att föredra.

Jag hoppas att alla genomskådar temadag:s genomskinliga försök att störa tråden.
Citera
2020-02-10, 09:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingstade
Reflexioner under ett parasoll:

För bara fem dagar sedan dök Du upp i den här två år gamla tråden. Du har på dessa fem dagar spottat ur dig omkring 50 st inlägg, d v s i snitt 10 st om dagen. Och om det är väl i och för sig inte så mycket att orda. Det finns ju maniska eller på annat sätt sjuka människor som känner behov av att borsta tänderna tio gånger om dagen eller låsa ytterdörren tio gånger varje kväll när det är läggdags.

Du själv har uppenbart fullständigt snöat in på vår gamle medarbetare medianox. Alla dina 50 inlägg i tråden går ju bara ut på att misskreditera och misstänkliggöra honom och hans seriösa arbete för att få klanen Nujen lagförd. Det finns bara två tänkbara förklaringar till ditt beteende: antingen är du en psykisk sjuk individ eller också håller den här affären på att utvecklas på ett sätt som fått dig att fyllas av panik och desperation. Vilken förklaringen än är, så går det inte att diskutera eller att föra en seriös debatt med en sådan haverist. Jag skriver därför inga fler inlägg eller svar till dig i tråden under min solsemester utan hoppas att du snart försvinner. Men fortsätt för all del med att citera medianox gamla inlägg i tråden - de flesta av dem är fortfarande relevanta och läsvärda.
Jag tror att lösningen på gåtan ligger i de inlägg som gjordes strax innan temadag började posta & som han inte citerar.

Just nu är jag lite för splittrad för att hinna med att nysta i dessa tidigare inlägg, men jag tror som sagt att det hade varit fruktbart.
Citera
2020-02-10, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Mhm okej, svårt att hänga med i grälen här. Uppfattat det som att något ärende nu är dött pga att du gav upp det och medianox då pratade om att det finns en omväg för honom eller någon annan att gå för överklagan men det stämmer inte?

Jag tror jag kan bidra till viss del. Den anmälan signaturen hannes.muller gjorde den 3 augusti 2018 uppfattades inte av byggnadsnämnden som en anmälan om i första hand svartbyggen utan som en anmälan om svartarbete. Men svartarbete är något som en kommun eller region inte kan göra något åt. Byggnadsnämndens tjänstemän brydde sig därför inte om den utan lät den ligga på hyllan i tre månader. Först när medianox kontaktade nämnden och meddelade att en formell anmälan om olovligt byggande på Özzens samtliga fyra byggnader i Tingstäde höll på att färdigställas plockades hannes.mullers olyckliga mejl fram och registrerades som en fomell anmälan om olovligt byggande. Handläggarna var väl rädda för att göra fel när de hörde att ett advokatkontor i Stockholm skulle börja rota i regionens affärer. Medianox får på sätt och vis skylla sig själv. Det har ju visat sig dumt av honom att få hannes.mullers mejl på några rader registrerat som en förstagångsanmälan gällande just bara Gazeligården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in