2020-02-09, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jeg tror faktisk at media kommer til å spørre politiet om akkurat den bilen.

Men ellers så er det også fullt tillatt å tipse politiet om den.

https://imgur.com/a/SDmtsKW

Vi her på FB kunne jo ha fått låne noen av de videoopptakene som ikke er offentliggjorte slik at vi kan hjelpe politiet med å finne viktige detaljer, synes jeg
Senast redigerad av POlROT 2020-02-09 kl. 21:11.
Citera
2020-02-09, 21:19
Medlem
Citat:
Jeg foreslår en felles dugnad når snøen smelter så kan 2000 stille opp og gå inn i skauen og rundt på alle jorder og lete etter beinrester.

Dette forslaget er nå mailet til Brøske.
http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/49106037/#49106037

Vil en fintfølende metalldetektor kunne stilles inn slik at den reagerer på amalgamfyllinger i tenner (i tilfelle AE hadde slike tannfyllinger) og i så fall i hvor lang avstand kan en slik metalldetektor registrere så små amalgambiter?

Vil det ikke snart bli utlovd dusør?

Jeg tror nok at mange kommer til å hjelpe politiet med å søke, selv om det ikke blir utlovd dusør.

Har det meste av snøen i områdene i og ved Lørenskog smeltet bort nå?

Er det enkelte naturområder i Lørenskog som private ikke har lov til å grave i, grunnet at områdene er fredet?
I så fall: Kan GM ha valgt nettopp et slikt område til skjulested for liket, ev for å unngå at noen som ønsker å hjelpe politiet med å søke skal grave i området og finne liket?
Senast redigerad av POlROT 2020-02-09 kl. 21:50.
Citera
2020-02-09, 22:02
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Sikker på at det ikke er en tilhenger eller en liten båt som står med akterenden til? Syntes den så så liten ut i forhold til personen.
Ja det ser för litet ut för både bil och båt tycker jag. Jämför med lampan på lyktstolpen.
Citera
2020-02-09, 22:28
Medlem
Det ser ut til at personen bilen er registrert på nå er prest og bor i Os..

Kan ikke se noen relasjon til Politiet i det?
Citera
2020-02-09, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Vil en fintfølende metalldetektor kunne stilles inn slik at den reagerer på amalgamfyllinger i tenner (i tilfelle AE hadde slike tannfyllinger) og i så fall i hvor lang avstand kan en slik metalldetektor registrere så små amalgambiter?

Vil det ikke snart bli utlovd dusør?

Jeg tror nok at mange kommer til å hjelpe politiet med å søke, selv om det ikke blir utlovd dusør.

Har det meste av snøen i områdene i og ved Lørenskog smeltet bort nå?

Er det enkelte naturområder i Lørenskog som private ikke har lov til å grave i, grunnet at områdene er fredet?
I så fall: Kan GM ha valgt nettopp et slikt område til skjulested for liket, ev for å unngå at noen som ønsker å hjelpe politiet med å søke skal grave i området og finne liket?

Tvilsomt da det finnes masse metallskrot og metallholdige steinmasser i bakken.
Citera
2020-02-09, 23:23
Medlem
Citat:
Tvilsomt da det finnes masse metallskrot og metallholdige steinmasser i bakken.
Det har du sikkert rett i.

Hvis politiet er sikker på hvem som er GM, og hvis de allerede den 31.10. samlet ev prøver av ev jord og plantematerialer el.l. fra hans bil, sko el. andre gjenstander:
Hvis det i ettertid blir samlet inn jord-og planteprøver o.l. fra forskjellige områder, og disse blir sammenlignet med de førstnevnte prøvene, så kan det kanskje hjelpe politiet til å lokalisere hvor i naturen GM ev hadde vært den siste tiden?
Hvis politiet gjennom slike undersøkelser greier å finne ut hvor han har vært, kan det ev lede de til skjulestedet for liket.
Citera
2020-02-09, 23:26
Medlem
Citat:
Det har du sikkert rett i.

Hvis politiet er sikker på hvem som er GM, og hvis de allerede den 31.10. samlet ev prøver av ev jord og plantematerialer el.l. fra hans bil, sko el. andre gjenstander:
Hvis det i ettertid blir samlet inn jord-og planteprøver o.l. fra forskjellige områder, og disse blir sammenlignet med de førstnevnte prøvene, så kan det kanskje hjelpe politiet til å lokalisere hvor i naturen GM ev hadde vært den siste tiden?
Hvis politiet gjennom slike undersøkelser greier å finne ut hvor han har vært, kan det ev lede de til skjulestedet for liket.

Du har mange rare ideer, hvor har du det fra at politiet sitter på jordprøver fra GM`s bil ?

Kan du ikke slutte med alle disse tåpelige ideene, det er spam.
Citera
2020-02-09, 23:33
Medlem
Citat:
Du har mange rare ideer, hvor har du det fra at politiet sitter på jordprøver fra GM`s bil ?

Kan du ikke slutte med alle disse tåpelige ideene, det er spam.
Det ville jo vært veldig synd dersom de ikke sikret seg slike prøver, hvis det var slike spor på GMs bil eller andre gjenstander.

Citat:
Et menneske i vanlige klær kan ikke bevege seg noe sted uten at omgivelsene “festner seg” på ham. Det kan være bakterier. Det kan være jord og sand. Og det kan være soppsporer, planterusk, frø eller pollen. Noe kan bestemmes med det blotte øye, annet må undersøkes i mikroskop eller ved hjelp av molekylærbiologiske/kjemiske metoder.

Slike små partikler kan ofte spores tilbake til et helt bestemt område, og under optimale betingelser være sporbare i hundrevis av år. De som kan finne ut av dette, er botanikerne. Pollen, frø, barnåler og andre planterester er lette å identifisere, og blir ofte brukt som bevismiddel for hvor en person har oppholdt seg, og når.

- Vi vet hvilke planter som blomstrer når og hvor. Og hvis vi kombinerer det med moderne genteknologi, kan vi faktisk spore pollen tilbake til en helt bestemt art og lokalitet og tidsrom, sier professor Atle Bones ved Botanisk institutt, NTNU.

Botanikerne har også greie på jordbiologi. De kan ta prøver fra en skosåle eller et fotavtrykk, og si noe om hvor man finner denne type jordsmonn. Eller de kan dyrke mikroorganismer (bakterier/sopp) fra samme skosåle, og si hvor i verden disse bakteriene sannsynligvis har kommet fra."
https://forskning.no/partner-bakgrunn-kriminalitet/bakgrunn-tause-vitners-tale/1083807
Citera
2020-02-09, 23:34
Medlem
Citat:
Det ville jo vært veldig synd dersom de ikke sikret seg slike prøver, hvis det var slike spor på GMs bil eller andre gjenstander.

Kan du holde opp, det er politiet som etterforsker saken og ikke du.
Citera
2020-02-09, 23:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Du er helt på viddene!

Jeg leser generelt mye på nettet, men jeg gidder ikke å delta i diskusjoner når det eneste som postes er linker og diverse småchatting, denne tråden var bra i begynnelsen, men de siste månedene har den blitt helt ødelagt av et knippe debattanter.

Nei, man trenger å bli sykemeldt selv om man har det vondt og opplever indre stress og uro, der tar du helt feil.

Jeg blir provosert over hvor dømmende og uvitende dere er, jeg kjenner meg igjen i ekteparets Hagen forkjærlighet for et privatliv, det er ikke alle som elsker å blottlegge hele livet og sine aller innerste følelser for absolutt alle som har puls, for noen av oss har faktisk begrepet nærhet en betydning. Jeg hadde heller ikke ønsket å sett mitt brudebilde smurt over VG og blitt dissekert ned i minste detalj på et forum som dette, det er kanskje et av de kjæreste minnene de har. Hvorfor skal det degraderes til noe så tarvelig og ubetydelig, attpåtil kanskje tillegge en stemning som absolutt ikke var der og som kun eksisterer i hodene deres?

Hva angår psykopater og narsissister så sa jeg ikke hva jeg har opplevd, og det har jeg heller ikke tenkt til å greie ut om. Faktum er at du tar feil, og hadde TH vært denne djevelen som dere vil ha det til hadde politiet vært over ham fra dag 1.
Jeg er veldig enig med dine tolkninger av saken, slik du har beskrevet i dine siste innlegg disse dagene.
Citera
2020-02-09, 23:43
Medlem
Citat:
Kan du holde opp, det er politiet som etterforsker saken og ikke du.
Ok. Jeg skal gi meg for en stund, etter dette:
De kan vel også finne ut hvor sprox-skosålene ev har tråkket rundt, hvis de skoene også ble brukt noen andre steder før det ble tråkket rundt i huset med de.
Citat:
De kan ta prøver fra en skosåle eller et fotavtrykk, og si noe om hvor man finner denne type jordsmonn. Eller de kan dyrke mikroorganismer (bakterier/sopp) fra samme skosåle, og si hvor i verden disse bakteriene sannsynligvis har kommet fra.
Citera
2020-02-09, 23:48
Medlem
Citat:
Ok. Jeg skal gi meg for en stund, etter dette:
De kan vel også finne ut hvor sprox-skosålene ev har tråkket rundt, hvis de skoene også ble brukt noen andre steder før det ble tråkket rundt i huset med de.

Noe kan du vel overlate til politiet POIROT ?
Spesialister trenger ikke dine tips til sin tekniske etterforskning, det må vi vel være enige om ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in