2020-02-09, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 960
Det jeg lurer på er hvorfor og hvordan bilen hans ble solgt.

Når man står i den situasjonen, så raskt etter dette skjedde så virker det for meg merkelig å tenke man må selge bilen.

Var det ikke en 2010 modell?
Så da var det heller ikke leasing.

Hvem solgte den?
Var den på finn?
Jeg vet ikke. Men kan man finne ut hvor hvor mange km bilen har blitt kjørt etter at den skiftet eier?
Noen postet opplysninger om antall km bilen hadde kjørt i forskjellige tidsperioder da TH fremdeles sto som eier av bilen.
Citera
2020-02-09, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg vet ikke. Men kan man finne ut hvor hvor mange km bilen har blitt kjørt etter at den skiftet eier?
Noen postet opplysninger om antall km bilen hadde kjørt i forskjellige tidsperioder da TH fremdeles sto som eier av bilen.

KM. blir innrapportert til Vegvesenet ved hver EU-kontroll. Neste EU-kontroll er i april.
Citera
2020-02-09, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
KM. blir innrapportert til Vegvesenet ved hver EU-kontroll. Neste EU-kontroll er i april.
Ok. Takk :-)
Citera
2020-02-09, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystix
Måtte inn å søke litt på vegvesenet sine sider på bilen.

Kilometerstand:

02.07.2018
132 973

30.04.2018
131 505

Jeg har virkelig ikke peiling så derfor spør jeg. Er det vanlig å kjøre 1468 km på to måneder? Dette kan jo være i planleggingsfasen..
Jeg tenkte på informasjon i dette innlegget Orderud, der Mystix fant slik informasjon om km-stand med få måneders mellomrom.

Kan man ikke på nåværende tidspunkt finne tilsvarende informasjon for de siste månedene og for tiden etter at bilen skiftet eier?
Senast redigerad av POlROT 2020-02-09 kl. 19:52.
Citera
2020-02-09, 20:06
Bannlyst
Citat:
Jeg tenkte på informasjon i dette innlegget Orderud, der Mystix fant slik informasjon om km-stand med få måneders mellomrom.

Kan man ikke på nåværende tidspunkt finne tilsvarende informasjon for de siste månedene og for tiden etter at bilen skiftet eier?

Nei, dette er i forbindelse med EU-kontroll og såkalt etterkontroll.
Noen ganger blir bilen godkjent uten feil, og noen ganger må feil utbedres, for så å vises fram på verkstedet innen 2 mnd, og da blir ny km.stand innrapportert. Derfor ser vi at det er registrert km.stand i april annenhvert år, og også i juni/juli 2 mnd etterpå.
Hva vi kan lese ut av datoene, så har TH ventet til siste liten med å levere bilen inn til EU-godkjenning før bilen blir begjært avskiltet.
Eneste annen måte man kan finne km.stand på, er hvis man kontakter forsikringsselskapet til den nye eieren eller TH, og ber om å få dette utlevert. Man må nemlig oppgi km.stand når man tegner eller sier opp en forsikring. Om dette er noe man får utlevert vet jeg ikke, og denne informasjonen er ikke nødvendigvis like nøyaktig som den som blir innrapportert fra et verksted.
Senast redigerad av Orderud. 2020-02-09 kl. 20:13.
Citera
2020-02-09, 20:14
Medlem
Citat:
Nei, dette er i forbindelse med EU-kontroll og såkalt etterkontroll.
Noen ganger blir bilen godkjent uten feil, og noen ganger må feil utbedres, for så å vises fram på verkstedet innen 2 mnd, og da blir ny km.stand innrapportert. Derfor ser vi at det er registrert km.stand i april annenhvert år, og også i juni/juli 2 mnd etterpå.
Hva vi kan lese ut av datoene, så har TH ventet til siste liten med å levere bilen inn til EU-godkjenning før bilen blir begjært avskiltet.
Ok. Jeg tenkte på dette med hvis bilen ev var kjørt svært lite med etter eierskiftet, og om grunnen til eierskiftet ev kan ha vært en annen enn at ny eier skulle bruke bilen til å kjøre med. Jeg tenkte på dette fordi noen i forumet skrev noe om en ev mulig grunn til eierskifte.
Senast redigerad av POlROT 2020-02-09 kl. 20:18.
Citera
2020-02-09, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ok. Jeg tenkte på dette med hvis bilen ev var kjørt svært lite med etter eierskiftet, og om grunnen til eierskiftet ev kan ha vært en annen enn at ny eier skulle bruke bilen til å kjøre med. Jeg tenkte på dette fordi noen i forumet skrev noe om en ev mulig grunn til eierskifte.

Du mener de siste månedene etter at bilen skiftet eier, og ikke månedene fra siste EU-kontroll og til TH solgte bilen. Nei, vet ikke, det blir vanskelig å finne ut av. Det blir isåfall å kontakte THs og den nye eierens forsikringsselskap og få tallene ut derfra, og så sammenlikne med tallene som kommer fra neste EU-kontroll.
Citera
2020-02-09, 20:31
Medlem
Citat:

456 visninger, da har vel hele politikorpset og avisredaksjoner sett på bildet

https://imgur.com/a/SDmtsKW
Senast redigerad av Gassa 2020-02-09 kl. 20:35.
Citera
2020-02-09, 20:35
Medlem
Citat:
Du mener de siste månedene etter at bilen skiftet eier, og ikke månedene fra siste EU-kontroll og til TH solgte bilen. Nei, vet ikke, det blir vanskelig å finne ut av. Det blir isåfall å kontakte THs og den nye eierens forsikringsselskap og få tallene ut derfra, og så sammenlikne med tallene som kommer fra neste EU-kontroll.
Takk! Ja, det var det jeg mente.
Citera
2020-02-09, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
456 visninger, da har vel hele politikorpset og avisredaksjoner sett på bildet

Det var mye! Kanskje får vi snart lese en avisartikkel der denne bilen omtales, takket være ditt bilde?
Citera
2020-02-09, 20:39
Medlem
Citat:
Det var mye! Kanskje får vi snart lese en avisartikkel der denne bilen omtales, takket være ditt bilde?

Jeg tror faktisk at media kommer til å spørre politiet om akkurat den bilen.

Men ellers så er det også fullt tillatt å tipse politiet om den.

Senast redigerad av Gassa 2020-02-09 kl. 20:45.
Citera
2020-02-09, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jeg tror faktisk at media kommer til å spørre politiet om akkurat den bilen.

Men ellers så er det også fullt tillatt å tipse politiet om den.

Ja, og politiet bør (hvis de ikke allerede har gjort det) gå gjennom videoopptak for timene og døgnene før og etter at lue-og telefonmannen var der, for å se om de kan se når den bilen ble plassert der og av hvem og for å se når bilen ev ble hentet og av hvem (i tilfelle dette har relevans til saken).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in