2020-02-09, 23:03
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
De flesta av de nya fallen i Hong Kong har varit sjuka i över en vecka och smittade sedan förra månaden. Inte bra.

Hur många och hur länge?
Citera
2020-02-09, 23:05
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Enligt några tidigare inlägg långt bak i tråden skulle vi nått upp i minst 20 fall i Sverige under nästa vecka. Någon som fortsatt tror detta?
Jag skrev förra veckan att ca 10 fall på Onsdag 12/1. Det tror jag fortfarande.
Ps: Hittar inte inlägget.
Citera
2020-02-09, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Tycker du att det verkar som kineserna har lärt sig av historien? Mänsklig idioti är tyvärr inte botbart.

N Y Harari ” never underestimate human stupidity”

Om Kina på ett brutalt sätt lyckats kontrollera virusets spridning till Wuhan/ Hubei provinsen som statistiken säger, då har man lyckats.

Men innan utbrottet, kanske mycket de saknar i form av hygien etc, är det du antyder?

berätta mera...
Citera
2020-02-09, 23:06
Medlem
Citat:
Hela 4chan posten bör tas med en nypa salt. Sen att någon tjomme här i tråden kalar det för en läkare när det längst upp står:

Får iaf mig att förhålla mig ytterst skeptiskt inställd till bevisgraden.

Bilden är bevisad att det är en kinesisk karantänsluss. Även att spegelbilden motsvarar officiell bild på dess placering i det sjukhuset i Wuhan.
Han datumbevisar och skriver 4chan.

Så man kan med ganska hög säkerhet fastställa att han verkligen är på plats iaf, och har på sig skyddskläder som personalen har.

Det enda man kan ifrågasätta är siffrorna han ger, men de är ju den sanning han vet/eller själv tror på iaf. Oavsett om de är äkta eller ej.
Citera
2020-02-09, 23:06
Medlem
Citat:
Hur många och hur länge?
Tio ny fall i tre kluster:
https://www.info.gov.hk/gia/general/202002/09/P2020020900704.htm

De som har haft symptom längst har haft dessa sedan den 30:e Januari.

Som sagt var, inte bra.
Citera
2020-02-09, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
En stor skillnad är att det fick spridas helt obehindrat i Kina i åtminstone 1 månad. I resten av världen är vi beredda från dag 1. Är bara smittskyddsmyndigheterna på tårna och isolerar viruset innan det får fäste så kan västvärlden reda ut det här rätt bra, oavsett om asiater är mer utsatta eller ej.

Nja, alla länder utom Sverige är beredda och står på tårna. I Sverige tippar jag att 8 000 blir svårt sjuka (samma som antalet våldtagna) och 45 dör (samma som antalet dödade i skjutningar 2019).

EDIT: Inom ett år från idag.
Senast redigerad av Evilius 2020-02-09 kl. 23:10.
Citera
2020-02-09, 23:13
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clawdice
Du kan göra vilka antaganden du vill. Att du ens använder ordet rövhatt gör att jag också har antaganden om dig. Jag är inte ung, och jag har bott utanför Wuhan. De jag känner som bor där säger att läget är jävligt påfrestande mentalt, men ingen av dem känner någon som är sjuk, eller sett eller hört något extremt om övervåld och koncentrationsläger.

Det står dig fritt att byta ut rövhatt mot vad du vill och du må bo eller ha bott var fan som helst. Dina halmgubbar om extremt övervåld och koncentrationsläger skiter jag fullständigt i. Det intressanta är detta: den kinesiska regimen vidtar extremt kostsamma åtgärder som förmodligen kommer få ekonomiska efterverkningar vi nu inte ens kan föreställa oss.
Citera
2020-02-09, 23:14
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
https://www.chinapress.com.my/20200208/%E2%97%A4%E6%AD%A6%E6%B1%89%E8%82%BA%E7%82%8E%E2%9 7%A2%E6%B9%96%E5%8C%97%E7%81%AB%E8%91%AC%E5%9C%BA% E4%B8%80%E7%9B%B4%E7%83%A7-%E5%B7%A5%E4%BA%BA%EF%BC%9A%E5%BF%99%E5%88%B0%E5%B F%AB%E5%B4%A9%E6%BA%83/

China press är näst största kinesiskspråkiga tidningen i Malaysia. De intervjuade en krematorieägare.
Den info kineser i Malaysia får i artikeln, är att enbart hans krematorie tog emot 127 kroppar dagen innan intervjun, varav enbart 8 st var officiellt bekräftade (dvs med i statistiken).

Man påpekar också att myndigheterna beordrat att kroppar med misstänkt Corona, testade eller ej, måste prioriteras, och att enligt kinesisk begravningsritual får man inte bränna vanliga döda samma dag, så i artikeln menar man på att minst 90% av de 127 kropparna är coronarelaterade. På bara 1 dag.
Hans krematorie bränner 4-5 ggr fler än vanligtvis, och alla är helt utarbetade. Han själv har sovit 2-3 timmar per dygn sedan kinesiska nyåret.

Han nämner även att han passerade förbi en större konkurrent, Hankou Funeral parlor, och deras tryck var mycket större än hans.

Hankou krematorie har 30 avancerade ugnar, men bara 20 av dom går dygnet runt, då personalen inte räcker till. Deras nuvarande kapacitet (de går dygnet runt) är 576 kroppar per dag. Kom ihåg, Coronamisstänkta kroppar är topp prio!

Så, iaf, malaysiska kineser får veta att bara på de två krematorierna så bränns ca 576+116 (av de 128) kroppar på ett dygn, enbart på 2 ställen.

Låter som att officiella dödssiffran mycket riktigt inte stämmer ens i närheten.

Du kan ju välja att helt avfärda tidningens intervju, men nu vet du iaf vad Malaysias kineser läste igår.

Att det bränns 700 kroppar/dagär inte direkt något att hänga upp sig på. Det är lika många som dör i den kinesiska trafiken per dag.
Citera
2020-02-09, 23:16
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaia.Revenge.2049
N Y Harari ” never underestimate human stupidity”

Om Kina på ett brutalt sätt lyckats kontrollera virusets spridning till Wuhan/ Hubei provinsen som statistiken säger, då har man lyckats.

Men innan utbrottet, kanske mycket de saknar i form av hygien etc, är det du antyder?

berätta mera...

Ja, de hade ju SARS 2002-2003. Not much learned...
Citera
2020-02-09, 23:17
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Bilden är bevisad att det är en kinesisk karantänsluss. Även att spegelbilden motsvarar officiell bild på dess placering i det sjukhuset i Wuhan.
Han datumbevisar och skriver 4chan.

Så man kan med ganska hög säkerhet fastställa att han verkligen är på plats iaf, och har på sig skyddskläder som personalen har.

Det enda man kan ifrågasätta är siffrorna han ger, men de är ju den sanning han vet/eller själv tror på iaf. Oavsett om de är äkta eller ej.

Ja, och det är ju siffrorna som är det intressanta. Inte att han jobbar som labbtekniker.
Citera
2020-02-09, 23:18
Medlem
Citat:
Hur många och hur länge?
verkar bli fler fall från Hong Kong ikväll
Citera
2020-02-09, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men har man ingen verifierbar källa är det att betrakta som löst prat och spekulation, då kan man inte argumentera med det som om vore sanning.

Du påstår ju att läkare inifrån har sagt, då vill vi att du visar att det finns sådana läkare.

Jag gav dig just två länkar. Din filosofi visa mig även att du inte besitter någon högre intelligens med inre bilder, där av har du nog svårt att tänka i flera led och inte kan se framtiden... hmm synd. Men det låter bra det du skriver. Du är medveten om att det är ifrån Kina all information kommer det finns inga verifierbara källor allt som är skrivet i tråden är löst prat och spekulationer...inget är sant med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in