2020-02-09, 16:46
Medlem
Brottsforums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Du vet ju inte om du kommer att få möjlighet att ta del av förundersökningen här. Åklagaren har ännu inte fattat beslut om hon skall åtala SD eller inte, och om hon inte åtalar honom blir inte fupen offentlig.

Inget åtal är väckt än men åklagaren har sagt att det är planerat.

Citat:
– Jag har för avsikt att åtala honom. Bevisningen är sådan att jag förväntar mig en fällande dom, säger Åsa Hiding.

Citatet från en artikel i Nerikes Allehanda. Litar du inte på åklagarens ord eller är det din nervositet som blir allt större för varje dag som går?

Citat:
Hur skulle du tolka ett ev. beslut om att lägga ned förundersökningen mot SD? Kommer du då att fortsätta att hävda att han är gärningsmannen, men att "bevisen inte räckte till åtal"?

Är det din önskedröm, att det inte blir åtal? Åtalet kommer allt närmare och din desperation ökar med det.

Hur skulle du själv tolka ett åtal och en fällande dom? Skulle du då med bestämdhet fortsätta hävda att han rimligtvis inte kan vara gärningsmannen?
Citera
2020-02-09, 17:04
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Självklart. Men hade det varit nävarna så hade MGM fått sår och/eller svullnader på knogarna. Han togs ju in rätt fort (nja, efter ca 4 dar) och det borde i så fall ha märkts då, fortfarande..

Vi vet ju inget om något resultat från en kroppsbesiktning.
Citera
2020-02-09, 17:16
Medlem
Citat:
Självklart. Men hade det varit nävarna så hade MGM fått sår och/eller svullnader på knogarna. Han togs ju in rätt fort (nja, efter ca 4 dar) och det borde i så fall ha märkts då, fortfarande..

Nej, han togs in och blev anhållen några timmar samma dag som LW anmäldes försvunnen.
Hade han i det läget haft svullnader och blånader på händerna så hade han troligen blivit kvar där.
Sedan åkte han och HD till USA, men det är en annan historia.
Citera
2020-02-09, 17:17
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Jo fast SD är rätt så vek med tjejhänder, kanske han stampade henne i ansiktet med kängor som sedan dess saknas?

Nu har jag inte studerat hans händer med större noggrannhet, men har inte reagerat på att dom skulle vara uppseendeväckande små i förhållande till hans kroppshydda. Men oavsett det; tjejer kan också åsamka stor skada med sina knytnävar. Det väsentliga i sammanhanget är ju kraften i slagen.
Citera
2020-02-09, 17:17
Medlem
Citat:

SD togs in den 15 maj några timmar och släpptes när hon var hon försvunnen.

Han måste ha hållit fast hennes armar när hon lyckades skrika. Kanske satt han gränsle över hennes bröstkorg med hennes armar låsta av hans benstyrka och då finns inte en chans att hon klarat riva honom. Jag tror GM kan ha använt ett multiverktyg med hammare i stål och bankat med.
Citera
2020-02-09, 17:18
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nej, han togs in och blev anhållen några timmar samma dag som LW anmäldes försvunnen.
Hade han i det läget haft svullnader och blånader på händerna så hade han troligen blivit kvar där.
Sedan åkte han och HD till USA, men det är en annan historia.

Om han hade skador på händerna så hade han säkert en jättebra förklaring till det.
Citera
2020-02-09, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Eller att det vid varje nattcache av en lycklig slump råkade finnas en man där.
Ska det vara så j*vla svårt att förstå att man ger faan i att lämna barn ensamma nattetid.

Vid ftf-jakt är det väl tävling öppen för alla. Eller har jag missuppfattat något?

De var ju inte ensamma? Flera av dem var ju hemma. Tror säkert de snarare hade varit ensamma hemma oftare. Det är min bild åtminstone. Är nog värre att hänga här inne och skriva en massa strunt.
Citera
2020-02-09, 22:58
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Vid ftf-jakt är det väl tävling öppen för alla. Eller har jag missuppfattat något?

De var ju inte ensamma? Flera av dem var ju hemma. Tror säkert de snarare hade varit ensamma hemma oftare. Det är min bild åtminstone. Är nog värre att hänga här inne och skriva en massa strunt.
Jasså så pass. Det förtar ändå inte att hon sket i ungarna.
Nu var det ett upprepat mina-nattliga-behov-är-viktigare-än-barnens-trygghet beteende vilket bekräftar LW s utpräglade narcissistiska personlighet.

Googla på narcissist får du ståpäls av att LW passar in så exakt på beskrivningen att man kunde tro den är skriven om henne.

Nog framstår det som även SD har en släng narcissism men inte alls lika utpräglat som hos LW.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-09 kl. 23:02.
Citera
2020-02-10, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Jasså så pass. Det förtar ändå inte att hon sket i ungarna.
Nu var det ett upprepat mina-nattliga-behov-är-viktigare-än-barnens-trygghet beteende vilket bekräftar LW s utpräglade narcissistiska personlighet.

Googla på narcissist får du ståpäls av att LW passar in så exakt på beskrivningen att man kunde tro den är skriven om henne.

Nog framstår det som även SD har en släng narcissism men inte alls lika utpräglat som hos LW.

Du har förkärlek tillika din vana trogen att ständigt smutskasta offret L*na Wesstr*m,

kvinnan som sådan då var ... misshandlades av Gärningspersonen så svårt att hon senare därefter avled av de svåra kropps-skadorna som Gärningspersonen tillfogat sitt då utvalda offers kropp, detta handlade om grymhet i ordets bemärkelse. En individ vars Módus Operándi [tillvägagångs-sätt] har uppsåt att döda sitt offer på ett satániskt sätt [med eller genom ondskefulla tankar] där offret utsätts för svår agoni ... skall straffas med mycket kännbara påföljder inom en domstol.

Jag tycker att det är fel av dig att antecipera gällande att denna mordutredningen kommer att läggas ner och att den nu fortfarande misstänkte mördaren på sannolika skäl kommer att försättas på fri fot, vad anbelangar mig så är jag mycket övertygad om enligt rådande omständigheter att detta mordfallet kommer att gå under klubban och till dom.

Efter att noggrant ha följt detta mordfallet om offret L*na Wesstr*m ... så är jag väldigt säker på att SD faktiskt var den personen som bringade livet om L*na Wesstr*m under Måndags-natten den 14 Maj år 2018.

Jag är övertygad om att L*na Wesstr*m verkligen älskade sina tre barn.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-02-10, 09:47
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja det blir det, rimligtvis. Hon är skyldig att väcka åtal, om det är som hon säger.

"Om åklagaren på objektiva grunder bedömer att det finns tillräckliga bevis för att den misstänkta har begått ett brott är åklagaren skyldig att väcka åtal."

Nu vet jag ju inte om det finns något "straff" för att man inte väcker åtal fast man egentligen borde gjort det.
Ja det är ett intressant fall, och vi får se hur det utvecklar sig. Om Åsa Hiding menar att det föreligger tillräckliga skäl objektivt sett så är hon ju som du säger faktiskt skyldig att åtala, även i det fall hon kanske inte personligen tror att den misstänkte är skyldig.

Sedan skulle det ju också kunna vara precis tvärtom, dvs. att hon har en personlig övertygelse om den misstänktes skuld, samtidigt som den övertygelsen saknar stöd i de objektiva omständigheterna. I det läget får hon kanske enligt lagen inte åtala honom hur gärna hon än skulle vilja.
Senast redigerad av Draifos 2020-02-10 kl. 10:14.
Citera
2020-02-10, 10:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja det är ett intressant fall, och vi får se hur det utvecklar sig. Om Åsa Hiding menar att det föreligger tillräckliga skäl objektivt sett så är hon ju som du säger faktiskt skyldig att åtala, även i det fall hon kanske inte personligen tror att den misstänkte är skyldig.

Sedan skulle det ju också kunna vara precis tvärtom, dvs. att hon har en personlig övertygelse om den misstänktes skuld, samtidigt som den övertygelsen saknar stöd i de objektiva omständigheterna. I det läget får hon kanske inte åtala honom hur gärna hon än skulle vilja?

Det skulle inte kunna vara så att ÅH både tror att den misstänkte är skyldig för att de finns objektiva bevis som gör att hon måste åtala honom?

Jag undrar om det finns något fall som du har följt och känner till där du tror att den som har fällts varit skyldig till det brott som personen har fällts för?
Citera
2020-02-10, 10:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Sedan skulle det ju också kunna vara precis tvärtom, dvs. att hon har en personlig övertygelse om den misstänktes skuld, samtidigt som den övertygelsen saknar stöd i de objektiva omständigheterna. I det läget får hon kanske enligt lagen inte åtala honom hur gärna hon än skulle vilja.

Det räcker med personlig övertygelse och en massa indicier också. Jag tror fortfarande att teknisk bevisning som binder SD vid själva mordet saknas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in